;
coinex

مرغ های معتاد به ماری جوآنا قیمت بالاتری دارند!

یک مرغدار تایلندی به جای تغذیه مرغ‌ها با آنتی‌بیوتیک، از ماری جوانا استفاده کرده و حال محققان می‌گویند که مرغ های معتاد به ماری جوآنا قیمت بالاتری دارند.

محققان می‌گویند مزرعه‌ای که مرغ‌ها را با ماری جوانا به جای آنتی‌بیوتیک تغذیه می‌کند، قیمت‌های بالاتری را از مصرف کنندگانی که به دنبال مرغ ارگانیک هستند دریافت می کند. مالکان این مزرعه که ماری‌جوانا هم پرورش می‌دهند، مرغ‌های خود را به جای آنتی‌بیوتیک با حشیش تغذیه می‌کنند. اما ماری جوانا چه فوایدی برای بدن مرغ دارد که منجر به گران‌تر شدن قیمت آن می‌شود؟

بیشتر بخوانید: آمار سازمان بهداشت جهانی از آبله میمون؛ 3200 مورد ابتلا و یک کشته

مرغ های معتاد به ماری جوآنا قیمت بالاتری دارند!

محققان دپارتمان علوم جانوری و آبزیان دانشگاه «چیانگ‌مای» می‌گویند که درصد فوت جوجه‌ها از زمان افزودن ماری‌جوانا با رژیم غذایی آن‌ها به کمتر از 10 درصد رسیده است.

گرچه نتایج این مطالعه همچنان در حال بررسی است اما Chompunut Lumsangkul سرپرست تیم مطالعاتی این پروژه می‌گوید که، به نظر می‌رسد مصرف ماری‌جوانا تاثیرات مثبتی بر سیستم ایمنی جوجه‌ها داشته و نرخ مرگ و میر آن‌ها در اثر شیوع شدید بیماری‌های کشنده را به شدت کاهش داده است.

Lumsangkul می‌گوید که کارگران غذای و آب مخصوص جوجه‌ها و مرغ‌ها را با افزودن خرده‌های ماری جوانا آماده می‌کردند و در عوض در این مدت از آنتی‌بیوتیک یا دارو برای جوجه‌ها استفاده نکردند.

مرغ های معتاد به ماری جوآنا

فراتر از این،‌ آزمایش جدید به مزرعه‌دار این امکان را داده تا مرغ‌های خود را که با این روش پرورش یافته‌اند، با قیمت بالاتری بفروشد. این مرغ‌ها قیمتی دو برابر قیمت معمول دارند و این به این دلیل است که عموم خریداران به دنبال مرغ‌های ارگانیکی هستند که آنتی‌بیوتیک مصرف نکرده باشند. حتی ادعا شده که گوشت این مرغ‌ها لطافت بیشتری دارد و خوشمزه‌تر است. Lumsangkul ادامه می‌دهد:

مصرف کنندگان در تایلند به این موضوع توجه دارند، زیرا تقاضا برای مرغ در حال افزایش است و بسیاری از کشاورزان مجبور به استفاده از آنتی بیوتیک هستند. بنابراین برخی از مشتریان می‌خواهند محصول ایمن تری پیدا کنند.

اگرچه اوایل ماه جاری دولت تایلند فروش محصولات و مشتقات ماری جوانا را قانونی کرد، اما میزان THC در اقلام مصرفی را به 0.2 محدود کرد. محققان این پروژه اما می‌گویند که در بخشی از آزمایش به مواردی برخورده‌اند که مرغ‌ها با سطح بسیار بالاتری از تتراهیدروکانابینول (THC) مجاز برای بدن انسان تقویت شده‌اند.

سرپرست تیم مطالعاتی می‌گوید که در حال حاضر فواید یا مضرات کامل تغذیه مرغ‌ها با ماری جوانا مشخص نیست و حتی دقیقا مشخص نیست چرا ماری جوانا منجر به تقویت سیستم ایمنی و سلامتی مرغ‌ها می‌شود. با این وجود Lumsangkul معتقد است که شاید ماری جوانا دارای ترکیبات زیست فعال یا موادی باشد که فعالیت متابولیک و شرایط بهتری برای سلامت مرغ را فراهم می‌کنند. Lumsangkul ادامه می‌دهد:

این مطالعه تاکنون تنها یک آزمایش غربالگری بوده و محققان هنوز آزمایش نکرده‌اند که آیا خوراک ماری جوانا به محافظت از جوجه‌ها در برابر آنفولانزای پرندگان یا سایر بیماری‌های شدید کمک می‌کند یا خیر.

Lumsangkul در مورد اینکه آیا مردم می‌توانند از خوردن جوجه‌های تغذیه شده با ماری جوانا دچار بیماری شوند نیز گفت: هیچ راهی وجود ندارد که این اتفاق بیفتد. او گفت که THC قبل از کشتار به طور کامل در بدن مرغ متابولیزه می‌شود، بنابراین شکل آن تا زمانی که به سفره می رسد کاملاً تغییر می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص مرغ های معتاد به ماری جوآنا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

منبع: insider

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر