;
coinex

اپل و گوگل زیر ذره بین کمیسیون تجارت فدرال آمریکا ؛ آیا اطلاعات کاربران فروخته می‌شود؟

به گزارش وال‌استریت ژورنال، اپل و گوگل زیر ذره بین کمیسیون تجارت فدرال آمریکا هستند تا فرایند جمع‌آوری و فروش اطلاعات کاربران توسط آن‌ها بررسی شود.

جدیدترین گزارش وال استریت ژورنال حاکی از این است که 4 قانونگذار کمیسیون تجارت فدرال آمریکا قصد دارند از فرایند جمع آوری اطلاعات توسط دو غول دنیای فناوری یعنی اپل و گوگل،‌ تحقیقاتی به عمل بیاورند.

با اعلام این نشریه، قانونگذاران مورد بحث در نامه‌ای به رئیس کمیسیون تجارت فدرال، لینا کان، گفته‌اند که اپل و گوگل به نحو آگانه با ایجاد شناسه‌های ردیابی تبلیغاتی خاص در سیستم‌عامل‌های موبایلی اندروید و iOS، اطلاعات شخصی کاربران را جمع آوری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: شارژر 240 واتی و شارژ کامل گوشی در تنها 9 دقیقه

اپل و گوگل زیر ذره بین کمیسیون تجارت فدرال آمریکا

وال استریت ژورنال تاکید می‌کند که هر دو شرکت اقدامات مثبتی برای محدود‌کردن جمع‌آوری اطلاعات کاربران انجام داده‌اند. مثلا اپل چند رویکرد متفاوت مثل ورود با حساب کاربری اپل و شفافیت قابلیت ردیابی اپلیکیشن‌ها و گزارش موارد مشکوک در زمینه حریم خصوصی را پیش گرفته است.

4 قانونگذار معترض که سناتورها الیزابت وارن، ران وایدن و کوری بوکر در کنار نماینده مجلس سارا جیکوبز هستند اما معتقدند که روند ردیابی اطلاعات کاربران توسط دو غول دنیای فناوری باید سخت‌تر شود. برای مثال اپل شناسه ردیابی را معمولا به طور پیشفرض فعال می‌کند و کاربر برای غیرفعال کردن آن باید مراحل پیچیده‌ای را از سر بگذارند.

اپل و گوگل زیر ذره بین کمیسیون تجارت فدرال آمریکا ؛ آیا اطلاعات کاربران فروخته می‌شود؟

بدتر از اپل گوگل بود که نه تنها این قابلیت را به طور پیشفرض فعال می‌کرد، بلکه حتی تا همین اواخر امکان غیر فعال کردن آن را نمی‌داد. الیزابت وارن و کوری بوکر معتقدند این شناسه‌ها با ایجاد اطلاعات مرتبط با دستگاهی که کارگزاران داده و مشتریان آن‌ها می‌توانند از آن برای پیوند به سایر داده‌های مربوط به مصرف کنندگان استفاده کنند؛ بازار فروش اطلاعات غیرقانونی را رونق بخشیده‌اند.

با وجود تلاش‌های شایسته تقدیر اپل طی سالیان اخیر برای حفظ حریم خصوصی، همچنان این شرکت در برابر ادعای انحصار یا عدم تلاش برای تضمین امنیت کاربران محفوظ نیست.

بیشتر بخوانید:

نظرات خود درباره رصد فعالیت اپل و گوگل زیر ذره بین کمیسیون تجارت فدرال آمریکا را با ما در بخش کامنت‌ها در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر