;
coinex

شهریه مدارس غیردولتی برای سال تحصیلی جدید مشخص شد

شهریه مدارس غیردولتی برای سال تحصیلی جدید در رسانه های اجتماعی مورد توجه بسیاری قرار گرفته و بازتاب گسترده ای داشته است. در ادامه با این مطلب همراه باشید تا بیشتر این موضوع را بررسی کنیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش از اعلام شهریه مدارس غیردولتی خبر داد و سقف و کف شهریه دریافتی مصوب در سه دوره ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم را اعلام کرد. شهریه مدارس غیرانتفاعی، هزینه ایست که مدارس غیرانتفاعی معمولا از دانش آموزان برای هزینه های خود دریافت می کنند.

شهریه مدارس غیردولتی برای سال تحصیلی جدید مشخص شد

کمترین شهریه مصوب ثابت چهار میلیون تومان و بیشترین شهریه ۳۵ میلیون تومان خواهد بود که در سامانه مشارکت ها برای هرمدرسه مشخص شده است.

اما سقف شهریه مصوب برای:

  • دوره متوسطه دوم، ۳۴ میلیون تومان
  • دوره متوسطه اول، ۳۳ میلیون تومان
  • دوره ابتدایی ۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

طبق اعلام مسئولان شهریه‌ای بالاتر از رقم اعلام شده نخواهیم داشت.

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش، در خصوص افزایش شهریه مدارس غیرانتفاعی می‌گوید:

امسال “درصد افزایش” برای شهریه مدارس اعلام نکردیم، بلکه شهریه هر مدرسه متناسب با عملکردش افزایش پیدا کرده است. طبیعتا اگر عملکرد مدرسه‌ای در ایجاد زمینه‌های سخت افزاری، امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی مناسب باشد مشمول افزایش بیشتری شده است. با موسسان در تهران و استان‌ها جلسه داشتیم و در شورای نظارت به جمع بندی رسیدیم و با سازمان حمایت از مصرف کنندگان نیز  طرح موضوع شده و شهریه ها نهایی شدند.

بار دیگر تاکید می‌کنم که شهریه اعلامی، شهریه ثابت است که می‌تواند به آن افزوده شود. البته این افزایش برای فوق برنامه‌ها باید از شورای نظارت منطقه و استان تاییدیه گرفته و مصوبه انجمن اولیاء و مربیان مدرسه را نیز داشته باشد. هزینه‌هایی چون ایاب و ذهاب، تغذیه و لباس فرم جزو شهریه ثابت مدارس نیست.

بیشتر بخوانید:

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر