;
coinex

مهاجرت گسترده استعدادهای تکنولوژی به امارات

گزارش‌ها خبر از مهاجرت گسترده استعدادهای تکنولوژی به امارات می‌دهند. این جذب گسترده از طریق سه صنعت اصلی در امارات متحده عربی صورت می‌گیرد.

طبق گفته‌های فعالین حوزه تکنولوژی و مهاجرت، محرک دیجیتال بلندپروازانه و گسترش استارت‌آپ‌ها در امارات متحده عربی، باعث هجوم قابل توجه شماری از استعدادهای فناوری اطلاعات از هند به امارات در ماه‌ها و سال‌های آینده خواهد شد. طبق این گزارش‌ها مهاجرت گسترده استعدادهای تکنولوژی به امارات می‌تواند در آینده به ضرر کشور هند باشد.

بیشتر بخوانید: طرح صیانت روند مهاجرت را افزایش می‌دهد

دلایل مهاجرت گسترده استعدادهای تکنولوژی به امارات

به نظر می‌رسد مهمترین عاملی که محرک جریان مهاجرت استعدادهای فناوری اطلاعات به امارات است، تعلل و نواقص شرکت‌های هندی در زمینه‌هایی مانند آموزش آنلاین باشد. این فاکتور مهم سبب شده است که رغبت استعداد‌ها به سمت کشورهای خلیج فارس بیشتر شود. سه صنعت اصلی در امارات متحده عربی که متخصصان فناوری زیادی را به خود جذب می کنند، فناوری مالی (فین تک)، شرکت فناوری آموزشی (edtech) و فناوری مراقبت‌های بهداشتی (Healthtech) هستند.

دلایل مهاجرت گسترده استعدادهای تکنولوژی به امارات

در حال حاضر دسته‌ی بزرگی از استعدادهای فناوری در هند برای مهاجرت به دبی و سایر نقاط امارات اقدام کرده‌اند و در انتظار پاسخ هستند. A Ramachandran، بنیانگذار و مدیر عامل MyRcloud که مشتریان زیادی در امارات دارد، در این باره می‌گوید:

ما انتظار داریم که شتاب مهاجرت نخبگان در آینده به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

امارات هم‌اکنون شاهد هجوم عمده استعدادهای فناوری از هند است و الگوی ورود قابل توجه استعدادهای فناوری اطلاعات هند به امارات نیز مورد توجه مدیران ارشد قرار دارد.

گفته می‌شود که اقدامات اخیر دولت امارات، مانند اعطای ویزای طلایی و ویزای بلندمدت به پیمانکاران مستقل، از جمله پیمانکاران صنعت فناوری اطلاعات، دلایل دیگری برای جذب استعدادهای فنی، به‌ویژه در سطوح عالی و ارشد، از هند است. در نتیجه به نظر می‌رسد، هرچه تسهیلات ارائه شده توسط یک کشور به استعدادهای خود کمتر باشد، شانس رشد خود را از دست می‌دهد. بنیانگذار Zara Biotech، نجیب بن حنیف در خصوص جذب استعدادهای فناوری و کارآفرینان استارتاپی به امارات می‌گوید:

ابتکارات دولت امارات متحده عربی در ارائه ویزای اقامت طولانی مدت برای فریلنسرها؛ همچنین بسته‌های مقرون‌به‌صرفه و مناسب برای راه‌اندازی استارت‌آپ‌ها نقش مهمی در مهاجرت استعدادهای فناوری اطلاعات به این کشور حاشیه‌ی خلیج فارس ایفا می‌کنند.

این حق افراد باهوش و بااستعداد است که در جامعه‌ای زندگی کنند که به کار و دانش آنها بها داده می‌شود و هند باید به فکر راه چاره‌ای برای این وضعیت باشد و تا دیر نشده، از استعدادهای کشور خود حمایت کند.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره مهاجرت گسترده استعدادهای تکنولوژی به امارات از هند چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو و دیگر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر