;
coinex

بهترین کشورها برای مهاجرت کاری ؛ مقاصد ایده آل برای کار و زندگی

مطمئنا یکی از مسائل مهم هنگام مهاجرت و شروع زندگی جدید، انتخاب مقصد مناسب است. اما بهترین کشورها برای مهاجرت کاری کدامند؟

هرچند استارتاپ‌ها برای اقتصاد هر کشور پیشرفت بزرگی محسوب می‌شوند و کشورهای باهوش و توسعه یافته اهمیت آنها را می‌دانند، اما در کشورهای کوچک‌تر ممکن است این ایده‌ها مورد استقبال قرار نگیرند و صاحبان بیزینس نتوانند به پیشرفت لازم برسند.

از این رو، اگر شما هم فکر می‌کنید که یک ایده عالی در سر دارید و فکر می‌کنید نمی‌توانید آن را در ایران شکوفا کنید، به فکر مهاجرت کاری هستید. از این رو، ما در این گفتار بهترین کشورها برای مهاجرت کاری را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین کشورها برای مهاجرت کاری

همانطور که گفتیم، کارآفرینان و استارتاپ‌ها می‌توانند از نظر اقتصادی بسیار مفید واقع شوند و کشورهای باهوش با تشخیص این موضوع، با ارائه سریع اقامت و تابعیت از طریق برنامه‌های ویزای استارتاپ سعی می‌کنند این افراد را جذب کشور خودشان کنند.

این برنامه‌ها (که گاهی اوقات ویزای کارآفرین نیز نامیده می‌شوند) برای افرادی با ایده‌های عالی و انگیزه کارآفرینی فراهم شده تا موجب پرورش فرهنگ استارتاپ و کارآفرینان محلی شوند. برای مثال می‌توان به ایلان ماسک، بنیان گذار تسلا و ثروتمندترین مرد جهان اشاره کرد.

هرچند افراد درباره او نظرات متفاوتی دارند اما همه ما خوب می‌دانیم وی با داشتن ایده‌ای ناب امپراتوری چند میلیارد دلاری خود را ساخت و الهام بخش افراد زیادی است. ایلان ماسک متولد آفریقای جنوبی بوده و در شهر پرتوریا بزرگ شده است.

در ابتدا او به کانادا و سپس به آمرکا مهاجرت کرد. در آنجا، از دانشگاه استنفورد انصراف داد تا بتواند بر روی کسب و کار خود تمرکز کند (البته این به این معنی نیست که شما هم بیخیال تحصیلات دانشگاهی خود شوید!:)). ماسک توانست شرکت خود را در آمریکا به پا کند و به یکی از موفق‌ترین کارآفرینان جهان تبدیل شد.

بدون شک اگر ماسک شرکت خود را در افریقا نیز تاسیس می‌کرد، انسان موفقی می‌شد ولی احتمالا نه به اندازه موفقیت الان وی چرا که هم کانادا و هم آمریکا کشورهایی هستند که از لحاظ بیزینسی بسیار برتر از آفریقای جنوبی به شمار می‌آیند.

بنابراین، اگر شما هم قصد دارید به منظور تغییر زندگی خود و تشکیل یک استارتاپ مهاجرت کنید، اول از همه خوب است بدانید بهترین کشورها برای مهاجرت کاری کدامند تا بتوانید بهترین کشور برای مهاجرت کاری را انتخاب نمایید. پس در ادامه با تکراتو همراه باشید تا با بهترین کشورها برای مهاجرت کاری آشنا شوید!

نیوزلند؛ بهترین کشور برای کارآفرینان

بهترین کشورها برای مهاجرت کاری
بهترین کشورها برای مهاجرت کاری

نیوزلند که با نام سرزمین ابرهای سفید بلند نیز مشهور است، در سال 2019 رتبه اول را در در رتبه بندی شاخص سهولت انجام تجارت در بانک جهانی داشته و این مسئله این کشور را تبدیل به برترین کشور برای مهاجرت و کار کرده است.

این بهترین کشور اروپایی برای کار از سال 2017 تاکنون بیش از 3 درصد رشد کرده است و نخست وزیر جاسیندا آردرن (Jacinda Ardern) در تلاش است که اقتصاد کشاورزی را تبدیل به فناوری‌های نوظهور کند. علاوه بر اینکه استارتاپ‌های زیادی در این کشور وجود دارند، دلایل دیگری نیز برای جذب کارآفرینان به این گوشه از جهان وجود دارد.

نیوزلند در  صدر رتبه بندی کیفیت زندگی نیز قرار گرفته است. این کشور در حفاظت از سرمایه گذاران، ثبت املاک و راه اندازی کسب و کار در رتبه سوم جهان قرار دارد. فراتر از تمام این‌ها، محیط نظارتی کشور چنان بر شرکت های نوآور متمرکز شده است که افراد برای شروع یک کار جدید فقط به یک روز زمان و یک روش نیاز دارند، با این حال حواستان باشد که نام شرکت خود را 20 روز قبل از راه‌اندازی آن رزرو کنید.

مهاجرانی که قصد دارند در این کشور شرکتی را راه اندازی کنند، نیازمند کارهای پیچیده و طولانی مدت نیستند چرا که ویزای کارآفرینی نیوزلند به هر کسی که بتواند برای اقامت یک کسب و کار را راه‌اندازی کند، داده می‌شود و این مهم نیوزلند را تبدیل به بهترین کشور اروپایی برای کار کرده است. برای اپلای، شما می‌بایست یک پلن دقیق تجاری را ارائه دهید، حداقل 100000 دلار استرالیا برای سرمایه گذاری در کسب و کار خود داشته باشید و در مقیاس امتیاز آن 120 امتیاز کسب کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین شغل های 2021

بهترین سرمایه گذاری ها در سال 2021

سنگاپور؛ بهشت مهندسان

بهترین کشورها برای مهاجرت کاری
بهترین کشورها برای مهاجرت کاری

این کشور کوچک یک مرکز مالی جهانی با اقتصاد صادراتی قوی است. داشتن مرکز حمل و نقل و تدارکات با صادرات مناسب برای حدود چهار میلیارد نفر در سراسر آسیا این اطمینان را می‌دهد که سنگاپور مکانی عالی برای راه اندازی یک تجارت است و برترین کشور برای مهاجرت و کار به حساب می‌آید.

بانک جهانی Lion City را به عنوان بهترین مکان در آسیا – و به طور کلی دومین مرکز مهم تجاری رتبه بندی می‌کند. این کشور برای راه‌انداری یک کمپانی تنها حدود یک روز و نیم وقت نیاز دارد و این را می‌توان امتیازی مثبت برای این کشور به شمار آورد.

این کشور بر قراردادها تاکید فراوانی دارد و اخیرا قانون شرکت‌های خود را برای شفاف سازی مالکیت اصلاح کرده است. این کشور با داشتن اکوسیستمی قوی و متمرکز بر رشد، به عنوان یکی از رقابتی‌ترین اقتصادهای جهان شناخته شده و برترین کشور برای مهاجرت و کار شناخته می‌شود.

در سال‌های اخیر، EntrePass سنگاپور ورود مهاجران و ایجاد یک تجارت جدید در این جزیره را آسان‌تر کرده است. با این حال، خارجی‌ها قبل از اینکه بتوانند ویزای کارآفرینی خود را در این کشور بگیرند، باید چندین کار را انجام دهند.

آنها می‌بایست حداقل 100000 SG بودجه از یک سرمایه‌گذار خطرپذیر معتبر یا سرمایه گذار فرشته بگیرند. همینطور این افراد خارجی اجازه ندارند روی چند کسب وکار سرمایه گذاری کنند. این کسب و کارها شامل کافی شاپ‌ها، بارها، فودکورت‌ها، سالن‌های ماساژ و آژانس‌های کاری است.

اما سنگاپور در زمینه‌هایی همچون علوم زیستی، انرژی، مواد شیمیایی، هوافضا و ویفرهای الکترونیکی مهاجر می‌پذیرد. بنابراین اگر مهندس هستید و اخراع ثبت شده به نام خود دارید، حتما کشور سنگاپور را در لیست خود قرار دهید.

هنگ کنگ؛ ویزای آسان کارآفرینی

بهترین کشورها برای مهاجرت کاری
بهترین کشور اروپایی برای کار

هنگ کنگ پنجمین مکان دوستانه برای شروع یک کسب و کار است و این کشور از جمله بهترین کشورها برای مهاجرت کاری به حساب می‌آید و البته از لحاظ آسانی اداره کسب و کار نیز در رتبه چهارم قرار گرفته است. جالب است بدانید که شما برای کار کردن در این کشور نیازی نیست که زبان‌های چینی مانند ماندارین و یا کانتونی را بلد باشید.

با این حال، دانستن یکی از این زبان‌ها می‌تواند هنگام ثبت املاک، گرفتن اعتبار، یا حل و فصل ورشکستگی به شما کمک کند. اما منطقه ویژه اداری در این کشور اوضاع چندان خوبی ندارد و حتی قیمت رجیستری بیزینس در این سال‌ها بسیار افزایش یافته است.

با تمام این‌ها، هنگ کنگ ویژگی‌هایی دارد که می‌تواند آن را به یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت کاری تبدیل کند. برای مثال می‌توان به مواردی همچون سیستم اقتصادی لیبرا، عدم وجود موانع تجاری، سیستم حقوقی شفاف، حفاظت از مالکیت معنوی و مالیات‌های پایین اشاره نمود.

برخلاف سنگاپور، در هنگ کنگ نیازی به حداقل سرمایه مورد نیاز برای ویزای کارآفرینی نیست اما شما می‌بایست یک برنامه تجاری دو ساله داشته باشید. این برنامه شامل پیش بینی درآمد، تجزیه و تحلیل بازار و توضیحی در مورد این است که چگونه کسب و کار شما موجب رشد اقتصاد می‌شود.

پس از آن، مقامات سرمایه اولیه را در اختیار شما می‌گذارند. این مبلغ به اندازه کافی برای پوشش هزینه‌های راه‌اندازی و هزینه‌های عملیاتی شما به مدت سه تا شش ماه است. البته توجه داشته باشید که عواملی همچون تحصیلات و کار در این امر نقش اساسی دارند.

کری لام (Carrie Lam)، رئیس اجرایی هنگ کنگ قصد دارد برای تنوع بخشیدن به اقتصاد، بخش‌های فناوری، نوآوری و خدمات خلاقانه را توسعه ببخشد. بنابراین اگر شما در این بخش‌ها توانایی دارید، هنگ کنگ می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. پس از آن غافل نشوید.

بیشتر بخوانید:

بی ارزش ترین پول های جهان 2021

با ارزش ترین پول های جهان 2021

بریتانیا؛ بهترین کشور اروپایی برای کار

بهترین کشورها برای مهاجرت کاری
بهترین کشور اروپایی برای کار

هرچند در این چند سال گذشته اوضاع اقتصادی بریتانیا به دلیل خروج آن از اتحادیهٔ اروپا (Brexit) آشفته بود و تنها کارآفرینان ریسک پذیر برای کار به این کشور مهاجرت می‌کردند، اما هر چه باشد این کشور یکی از آسان‌ترین و بهترین کشورها برای مهاجرت کاری به شمار می‌آید.

راه اندازی یک کسب و کار در این بهترین کشور اروپایی برای کار حدود 5 روز طول می‌کشد و برای این کار، چهار روش وجود دارد. بانک جهانی این کشور را از نظر شروع کار در سطح جهانی در رتبه 19 قرار داده ولی انگلیس نهمین مکان در جهان است که می‌توان به راحتی در آن یک تجارت راه اندازی کرد.

در مارس 2019، سیاست‌های مهاجرتی انگلیس با دو نوع ویزای کارآفرینی متفاوت گسترش یافت. ویزای استارتاپ دو ساله این کشور برای اتباع کشورهایی است که عضو اتحادیه اروپا نیستند. این اتباع میتوانند ضمن توسعه ایده تجاری، از خود حمایت کنند.

از سوی دیگر، ویزای مبتکر (innovator visa) به مدت سه سال ارائه می‌شود، اما مشاغل جدید حداقل به سرمایه 50،000 پوند نیاز دارند و بنیانگذار مجاز به کار در جاهای دیگر نیست. هر دو نوع ویزای کارآفرین مستلزم تأیید متقاضی توسط یک تجارت یا یک موسسه آموزش عالی است. به علاوه، بریتانیا قصد دارد استعدادهایی را در زمینه فناوری، خدمات مالی و علم جذب کند.

دانمارک؛ مناسب برای کارآفرینان فناوری محور

بهترین کشورها برای مهاجرت کاری
بهترین کشور برای مهاجرت کاری

فساد کم، زیرساخت‌های قوی و اقتصاد دیجیتالی در درجه اول برخی از دلایلی است که دانمارک در رتبه سوم در شاخص سهولت تجارت جهانی بانک جهانی قرار دارد و امتیازات بالایی را برای تجارت مرزی کسب می‌کند. اگرچه این کشور برای راه اندازی یک شرکت جدید در رتبه 42 قرار دارد، اما برای ایجاد یک بیزینس در این کشور، به چهار روز زمان نیاز دارید تا از پنج روش موجود، کسب و کار خود را راه‌اندازی کنید.

ویزای کارآفرینی استارتاپ دانمارک مشاغل نوآورانه، مقیاس پذیر و مبتنی بر فناوری را با پتانسیل رشد مشخص تشویق می‌کند. بیش از 400 شرکت در زمینه‌ای مختلف مانند edtech ، medtech ، fintech و هوش مصنوعی دانمارک را خانه خود می‌نامند.

برای اپلای، شما می‌بایست ایده تجارت خود را اعلام کنید تا دولت آن را تائید کند. در مرحله بعد، شما باید ثابت کنید که در سال اول شروع کار خود می‌توانید از پس هزینه‌ها بربیایید. برای این کار شما 137،076 کرون DK در بانک نیاز دارید. در نهایت، شما باید یک نقش فعال در تجارت داشته باشید.

همچنین لازم نیست که یک نفره کار خود را آغاز کنید بلکه تیم‌های حداکثر چهار نفره می‌توانند برای مهاجرت درخواست دهند. به طور کلی ویزای کارآفرینی دو سال اعتبار دارد و می‌توانید تا 5 سال آن را تمدید کنید. به طور متوسط مدت زمان پذیرش فقط چهار هفته است. اگر بتوانید بودجه کافی برای حمایت از آنها نشان دهید، می‌توانید خانواده خود را نیز ببرید.

بیشتر بخوانید:

ثروتمندترین افراد جهان 2021

پیشگویی نوستراداموس 2021

هلند؛ مناسب افراد با تعادل زندگی کاری

بهترین کشورها برای مهاجرت کاری
بهترین کشور برای مهاجرت کاری

این که هلند بیش از حد مورد توجه گردشگران قرار گرفته است و هر روز قیمت خانه در این کشور افزایش می‌یابد، نشانگر محبوبیت آن است. البته باید بدانید این کشور جزو بهترین کشورها برای مهاجرت کاری نیز محسوب می‌شود.

دلایل محبوبیت این کشور تنها به مکان‌های دیدنی این کشور برنمی‌گردد بلکه چندین عامل باعث به وجود امدن این محبوبیت شده‌اند. برای مثال، این کشور اروپایی در سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) بهترین تعادل بین کار و زندگی را دارد. همینطور هلند برای تجارت‌های بین المللی سخت‌گیری بالایی ندارد و دومین کشور نوآور (پس از سوئیس) است.

شروع یک تجارت در هلند به چهار روش انجام می‌شود و راه‌اندازی آن تنها 3 الی 4 روز طول می‌کشد. ویزای این کشور که از بهترین کشورها برای مهاجرت کاری است، برای کارآفرینانی مناسب است که به دنبال یک کسب و کار خلاق و نوآورانه هستند.

علاوه بر یک ایده اساسی، شما می‌بایست با یک مجری شناخته شده توسط دولت کار کنید، یک برنامه دقیق تهیه کنید و نحوه سوددهی ایده خود را بیان کنید، در اتاق بازرگانی محلی ثبت نام کنید و پول کافی برای پرداخت هزینه های زندگی خود در هلند به مدت یک سال داشته باشید.

تائید این مراحل سه هفته طول می‌کشد و پس از آن، مقامات یک ویزای کارآفرین یک ساله صادر می‌کنند که شامل تخفیف مالیاتی و دسترسی به وام می‌شود. همینطور هلندی‌ها علاوه بر فناوری و علوم زیستی، مشتاق نوآوری در باغبانی، کشاورز ، آب، مدیریت آب، صنایع خلاق و تدارکات هستند.

بیشتر بخوانید:

آسان ترین راه ها برای مهاجرت به کانادا

صفر تا صد مهاجرت به ترکیه

پرتغال؛ کشوری پیشتاز در جذب کارآفرینان مهاجر

بهترین کشورها برای مهاجرت کاری

دولت پرتغال در امر جذب مهاجرت از طریق سرمایه گذاری پیشتاز بوده است و سعی کرده با به کار بردن ابتکاراتی راه‌اندازی تجارت را در کشورش آسان کند. در پرتغال مراکزی به وجود آمده است که به شما امکان می‌دهد در کمتر از یک ساعت تجارت جدید یا شعبه یک شرکت خارجی را راه اندازی کنید.

برنامه‌های اپلای استارتاپ‌ها بر اساس درجه نوآوری، مقیاس پذیری کسب و کار، پتانسیل بازار، ظرفیت تیم مدیریتی و پتانسیل ایجاد اشتغال سنجیده می‌شوند. البته برای راه‌اندازی یک کسب و کار در این کشور می‌بایست در نظر داشته باشید که استارتاپ شما بر فناوری متمرکز باشد و پتانسیل ایجاد شغل و گردش مالی 325،000 یورو در سال را داشته باشد.

هزینه پایین زندگی، استاندارد زندگی بالا، و دسترسی به بازارهای اتحادیه اروپا و بودجه موجب شده پرتغال از بهترین کشورها برای مهاجرت کاری به حساب بیاید. در نهایت پرتغال از موسسان و کارآفرینایی که به دنبال شروع جدیدی هستند و قصد مهاجرت دارند، استقبال می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین شهرهای جهان در سال 2021

بهترین پاسپورت دنیا 2021

کانادا؛ مهاجرت برای همیشه

بهترین کشورها برای مهاجرت کاری
برترین کشور برای مهاجرت و کار

برنامه ویزای استارتاپ کانادا اقامت دائم را برای بنیان گذاران استارتاپ واجد شرایط ارائه می‌دهد. نکته مهم برای این برنامه، ابتدا دریافت پشتیبانی از استارتاپ شما از یک سازمان تعیین شده است. این پشتیبانی می‌تواند از طرف سرمایه‌گذاران خطرپذیر و یا فرشته صورت بگیرد.

کسب و کار یا محصول شما باید نوآورانه باشد، پتانسیل ایجاد شغل برای کانادایی‌ها را داشته باشد و بتواند در خارج از کانادا رقابت کند. حداکثر پنج نفر می‌توانند به عنوان بخشی از یک شرکت اپلای کنند. با این حال، هر یک باید حداقل 10٪ از سهام شرکت را داشته باشند.

متقاضیان و سازمانهای حامی باید حداقل 50٪ از حق رأی شرکت را هنگام اپلای شما داشته باشند. در طول ارزیابی درخواست ویزای استارتاپ کانادا، دولت می‌تواند اجازه اقامت موقت را برای مهاجرت به کانادا به شما اعطا کند. این مجوز به شما کمک می‌کند تا کسب و کار خود را شروع کنید.

به علاوه، شما برای این ویزا نیازمند یک تست زبان هستید. هزینه‌های راه‌اندازی کسب و کار در این کشور از 2075 دلار شروع می‌شود و پروسه زمانی آن 12 – 16 ماه است. البته توجه داشته باشید که برنامه مهاجرتی استارتاپی استان Quebec به طور مستقل از کانادا عمل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع:

نظر شما در خصوص بهترین کشورها برای مهاجرت کاری چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر