;
coinex

کره شمالی مظنون اصلی هک 100 میلیون دلاری پلتفرم Harmony

Elliptic، کاراگاه دنیای رمزارزها معتقد است کره شمالی مظنون اصلی هک 100 میلیون دلاری پلتفرم Harmony است. این سرقت در ماه میلادی جاری انجام شد.

Elliptic که از آن به عنوان کارآگاه دنیای بلاکچین یاد می‌شود اخیرا در گزارشی، سرقت 100 میلیون دلاری بلاکچین کراس چین Horizon را به گروه‌های هکری کره شمالی نسبت داده است.

بیشتر بخوانید: تنها 11 درصد از سرمایه گذاران بازار رمزارزها را ترک کرده‌اند!

هک 100 میلیون دلاری پلتفرم Harmony

Elliptic معتقد است که هک 100 میلیون دلاری هارمونی از طریق یک حمله مهندسی اجتماعی انجام شده است. این حمله را به گروه سایبری لازاروس که یک گروه هکری بدنام متعلق به کره شمالی است نسبت داده‌اند. این گروه معمولا در حوزه آسیا و اقیانوسیه کارهای خود را پیش می‌برد.

شایعات همچنین به این نکته اشاره دارند که روند پولشویی برنامه‌ریزی شده این دارایی به سرقت رفته در حال حاضر توسط میکسر پول نقد Tornado در حال انجام است. این کاراگاه بلاکچین توانسته تراکنش‌های هکرها را اصطلاحا Demix کند.

کره شمالی مظنون اصلی هک 100 میلیون دلاری پلتفرم Harmony

کره شمالی همچنین مسئولیت سرقت 625 میلیون دلاری پلتفرم رونین را برعهده گرفته بود. گروه لازاروس پول حاصل از آن سرقت را نیز با استفاده از میکسر Tornado و با روشی مشابه انتقال داده بودند.

در ماه جاری پروتکل هارمونی از پاداشی یک میلیون دلاری در ازای هر نوع اطلاعاتی درباره این گروه پرده برداشت. این پلتفرم همچنین اعلام کرده که در صورت بازگشت وجوه سرقت شده،‌ هیچ شکایتی از عاملان سرقت نخواهد کرد.

کره شمالی که با آزمایش موشکی اخیر خود، خطر تحریم‌های همه جانبه آمریکا را به جان خریده است، احتمالا این روزها از ریزش سنگین بازار رمزارزها شاکی است چراکه سرقت رمزارزها یکی از راه‌های مهم هکرهای این کشور برای تامین هزینه‌ برنامه‌های موشکی بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ارتباط کره شمالی با هک 100 میلیون دلاری پلتفرم Harmony چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر