;
coinex

آسیب‌ حملات هکری به رمزارزها در حال گسترش است

تحقیقات جدید نشان می‌دهد میانگین وجوه به سرقت رفته طی حملات هکری به رمزارزها نسبت به سال گذشته دو برابر شده است و این به معنای آسیب بیشتر برای کریپتو است.

تعداد حملات هکری رمزارزها از ابتدای سال 2022 به طرز شگفت‌انگیزی کاهش یافته است. تحقیقات BestBrokers نشان می‌دهد صنعت رمزارزها تا اواسط ماه ژوئن شاهد 64 نقص امنیتی بوده است. این میزان نسبت به 251 حمله هکری سال 2021 به میزان چشم‌گیری کمتر است. علی‌رغم کاهش تعداد حملات هکری، میانگین وجوه سرقت شده طی این عملیات 206 درصد نسبت به سال 2021 افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: آینده ارزهای دیجیتال در سال 2022

افزایش وجوه به سرقت رفته در حملات هکری به رمزارزها

با توجه به تحقیقات CryptoSlate، در سال 2021 صنعت کریپتوکارنسی‌ شاهد 251 حمله هکری بود. طی این حملات، هکرها حدود 3.2 میلیارد دلار دارایی رمزنگاری شده را به سرقت بردند. تا اواسط ماه ژوئن سال جاری اما، حدود 1.7 میلیارد دلار دارایی دیجیتال تنها در 65 حمله به سرقت رفته است. CryptoSlate در بخشی از گزارش خود اشاره کرد:

علی‌رغم کاهش تعداد حملات هکری رمزارزها در سال 2022، میزان سرمایه به سرقت رفته به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

آخرین داده‌های Chainalysis نشان می‌دهد که میانگین وجوه سرقت شده به ازای هر هک کریپتو در سال جاری 26.6 میلیون دلار است. این میزان در مقایسه با میانگین 12.9 میلیون دلاری سال 2021 حدود 206 درصد و نسبت به میانگین سال 2020 حدود 466 افزایش یافته است.

آسیب‌ حملات هکری به رمزارزها در حال گسترش است

طبق تحقیقات منتشر شده می‌توان به این نکته پی برد که هکرها اهداف بزرگتری را در سال 2022 دنبال می‌کنند. بازار DeFi فضای مورد علاقه هکرها در سال 2022 به شمار می‌رود. این افراد از طریق پروتکل‌های غیرمتمرکز، قادر به سرقت دارایی‌های بزرگتر خواهند بود.

حدود 72 درصد از کل وجوه سرقت شده رمزارزی در سال 2021 مربوط به پروتکل‌ها و خدمات DeFi بود. امسال این میزان به 97 درصد افزایش یافته است. Robert Hoffman، تحلیلگر ارزهای دیجیتال در BestBrokers اعتقاد دارد حوزه DeFi به دلیل حجم سرمایه زیاد به هدف اصلی هکرها تبدیل شده است. ماهیت رقابتی بازار رمزارزها به گونه‌ای است که پروتکل‌هایی که سریع‌تر راه‌اندازی می‌شوند، بیشترین شانس موفقیت در بازار را خواهند داشت. Hoffman در ادامه اظهارات خود گفت:

رقابت برای ایجاد سیستم مالی دیجیتال در انقلاب صنعتی چهارم بسیار سریع است. سهامداران برای کسب مقام اول با یکدیگر رقابت می‌کنند. در صورتی که زمان عرضه به بازار کوتاه باشد، جنبه‌های مختلف محصول از جمله امنیت دچار آسیب‌پذیری خواهد شد.

ماهیت فنی قراردادهای هوشمند و تخصص مورد نیاز برای برنامه‌نویسی آن‌ها، فضای زیادی برای دستکاری و نفوذ هکرها باقی می‌گذارد. هافمن اعتقاد دارد زمانی که DeFi به جریان اصلی بازار تبدیل شود، بسیاری از مشکلات امنیتی آن از بین خواهد رفت. این اتفاق برای هر تکنولوژی که به طور گسترده مورد استفاده قرار بگیرد رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره افزایش وجوه سرقت شده توسط حملات هکری به رمزارزها چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: cryptoslate

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر