;
coinex

قطع همکاری هواوی با لایکا ؛ هواوی از همکاری با XMAGE خبر داد

هواوی که در سالیان اخیر با همکاری لایکا برخی از بهترین دوربین‌های موبایل را ساخته بود، با شروع همکاری با XMAGE ، از قطع همکاری هواوی با لایکا خبر داد.

اگر از علاقمندان اخبار تکنولوژی باشید، می‌دانید که مدتی‌ است کمپانی هوآوی با شرکت لایکا به مشکل برخورده که در همین راستا هواوی جهت توسعه فناوری خود خبر از همکاری جدید با XMAGE داده است. فعالیت این برند قرار است در جهت توسعه کیفیت دوربین گوشی‌های هواوی باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین دوربین گوشی 2022

قطع همکاری هواوی با لایکا

همانطور که می‌دانید در چند سال اخیر شرکت هواوی دچار تحریم‌هایی از سوی آمریکا شده است. از این رو این شرکت چینی به دنبال توسعه جنبه‌های مختلف فناوری به صورت بومی بوده تا تنها به خود متکی باشد.

براساس آنچه خبرگزاری هواوی سنترال می‌نویسد، هی گنگ، رئیس واحد تجاری دستگاه‌های هوشمند در هواوی، می‌گوید این شرکت در گذشته بارها توانسته در حوزه‌ی سیستم‌های تصویربرداری موبایلی در نقش رهبری برای بازار ظاهر شود و اکنون با اتکا بر تجربیاتش برند XMAGE را معرفی کرده است.

طبق گفته‌های رئیس واحد تجاری دستگاه‌های هوشمند، کمپانی هواوی در تلاش بوده فناوری نوآورانه‌ی خود را در گوشی‌های پرچم‌دار آیند‌ه‌اش رو‌نمایی کند.

هدف شرکت هواوی از معرفی برند جدید، در جهت توسعه فناوری تصویر برداری است. آن‌طور که هوآوی سنترال می‌نویسد، اگر شرکت چینی هوآوی در دستگاه‌های خود از دوربین XMAGE استفاده کند، لوگوی این برند را روی بدنه آن قرار می‌دهد. نمونه‌ی این اتفاق را در دستگاه‌های پیشین هواوی با دوربین لایکا دیده بودیم.

هواوی می‌گوید برند XMAGE عمدتاً روی سه حوزه‌ی «نوآوری تکنولوژیک، تجربه‌ی تصویربرداری و فرهنگ تصویربرداری» تمرکز می‌کند که می‌تواند باعث پیشرفت و افزایش قدرت تصویری این برند در بین باقی برند‌های گوشی‌های دیجیتال باشد.

قطع همکاری هواوی با لایکا
قطع همکاری هواوی با لایکا

با وجود این که شرکت هواوی نسبت رقبای خود در حیطه تصویر برداری ضعیف‌تر بوده اما تأکید می‌کند که در حوزه‌ی تصویربرداری موبایلی تخصص زیادی دارد اما نتوانسته این دانش و تخصص را به حیطه عمل و اجرایی بیاورد.

این شرکت توانسته این دانش و تخصص خود را با مهارت‌هایی از جانب شرکت لایکا جمع کند و در قالب گوشی‌های هوشمند خود به بازار و متقاضیان ارائه دهد.

هواوی اوایل خرداد ماه سال جاری اعلام کرد، همکاری تجاری‌اش با لایکا به پایان رسیده است. پس از جدا شدن مسیر دو شرکت، لایکا با شیائومی قرارداد امضاء کرد و اکنون می‌بینیم که هواوی سراغ برند اختصاصی XMAGE رفته است.

هواوی می‌گوید در نسل جدید گوشی‌های پرچمداران خود از دوربین XMAGE استفاده می‌کند. انتظار داریم هواوی میت 50 اولین گوشی مجهز به دوربین XMAGE باشد. در نظر داشته باشید تجهیز میت 50 به دوربین XMAGE هنوز به‌صورت رسمی تأیید نشده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص قطع همکاری هواوی با لایکا و ایجاد یک برند جدید برای بخش دوربین گوشی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر