;
coinex

واردات گوشی های بالای 600 دلار ممنوع شد؟

این روزها یکی از مهمترین مسائل در بازار موبایل ایران که همه را نگران کرده، مربوط به اخبار و شایعات مربوط به ممنوعیت واردات گوشی های بالای 600 دلار است.

سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی اخیرا در گفتگویی درباره آخرین وضعیت واردات گوشی های بالای 600 دلار گفته که از 24 اردیبهشت به این سو، واردات موبایل های بالای 600 دلار تامین ارز نشده و در نتیجه این واردات به طور قطره‌چکانی و بسیار محدود در حال انجام است.

واردات گوشی های بالای 600 دلار

محمدرضا عالیان در گفتگویی که با رسانه‌ها داشته با اشاره به اینکه از 24 اردیبهشت، واردات گوشی بالای 600 دلار مختل شده است گفت که در این مدت تامین ارز این کالاها انجام نشده است. همچنین کمیته اقدام ارزی هفته آینده در مورد تخصیص ارز موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار تصمیم می‌گیرد. او با اشاره به واردات قطره‌ چکانی گوشی بالای 600 دلار گفت:

البته با توجه به وجود ذخایر موبایل، این وضعیت هنوز تاثیری بر قیمت‌ها نداشته، اما اگر همین روند ادامه داشته باشد، در آینده، به ویژه در ماه‌هایی که تقاضا افزایش می‌یابد، مثل آغاز سال تحصیلی، بازار با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

واردات گوشی های بالای 600 دلار ممنوع شد؟

سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی همچنین با اشاره به وضعیت بلاتکلیف واردات موبایل بالای 600 دلار، تاکید کرد که این وضعیت چیزی حز افزایش قاچاق کالا را به همراه ندارد و افزود:

در حال حاضر موضوع مهم برای این صنف تعیین تکلیف تامین و تخصیص ارز موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار است تا جلوی قاچاق گرفته شود. بخشی از کالاها هم در گمرک بلاتکلیف و منتظر تصمیم کمیته اقدام ارزی است.

به گفته آقای عالیان به طور ماهانه در ایران یک تا یک میلیون و دویست هزار دستگاه موبایل به فروش می‌رود. سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل پیش از این نیز گفته بود که در حال حاضر به دلیل مشکلات مربوط به تامین ارز، واردات آیفون قانونی است، اما شدنی نیست و در مقابل واردات غیرقانونی، ممنوع اما شدنی است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره واردات گوشی های بالای 600 دلار چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر