;
coinex

یارانه معیشتی ملک سلمان به عربستانی ها چقدر است؟

پادشاه ملک سلمان با پرداخت یارانه به مردم کشورش از محل بودجه عمومی موافقت کرده است. اما یارانه معیشتی ملک سلمان به عربستانی ها چقدر است؟

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن هستند که ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی با پرداخت یارانه‌ معیشتی مردم عربستان موافقت کرد. گفته می‌شود که این تصمیم با هدف مقابله با پیامدهای افزایش قیمت جهانی کالاها گرفته شده است. در ادامه جزئیات دقیق‌تری از این مطلب را بخوانید.

بیشتر بخوانید: مسابقه هالک ایرانی و گوریل قزاقستانی تایید شد [+تاریخ مبارزه و فیلم کری خوانی]

یارانه معیشتی ملک سلمان به عربستانی ها

طبق اعلام خبرگزاری رسمی عربستان سعودی مبلغ 20 میلیون ریال پول رایج این کشور که معادل 5.3 میلیارد دلار است به پرداخت یارانه اختصاص یافت. نیمی از این مبلغ، معادل 2.7 میلیارد دلار، به حمایت از دریافت‌کنندگان خدمات تامین اجتماعی و حساب شهروندی در این کشور تعلق خواهد گرفت.

این مبلغ پس از سرشماری به حساب مشمولان واریز می‌گردد. دولت نیمه‌ی دیگر این بودجه را صرف تهیه و افزایش موجودی کالاهای ضروری و مایحتاج اولیه خواهد کرد.

یارانه معیشتی مردم عربستان

در همین راستا شبکه خبری العربیه اعلام کرد که این تصمیمات با هدف حمایت از خانواده‌ها در مقابل پیامدهای افزایش بهای جهانی کالاها انجام شده است.

این شبکه از اقدامات دیگر دولت در این زمینه نیز خبر داد. طبق گزارش منتشر شده در این شبکه خبری، علاوه بر مبلغی که به یارانه معیشتی مردم عربستان اختصاص داده شده است، مبلغ 2.1 میلیارد دلار نیز به عنوان حمایت مضاعف از برنامه حساب شهروندی تا پایان سال جاری میلادی به این قشر تعلق خواهد گرفت.

به نظر می‌رسد پس از انتشار گزارش شورای امور اقتصادی و توسعه به ریاست شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، ملک سلمان بن عبدالعزیز دستور اختصاص یافتن بودجه کمک به شهروندان و خانوار این کشور را صادر کرده است.

طی جلسه شورای امور اقتصادی و توسعه عربستان سعودی که در روز دوشنبه، به تاریخ 4 ژوییه 2022 برگزار شد، شاهزاده محمد بن سلمان درخواست خود را برای مراعات وضعیت اقشار نیازمند در برابر تحولات جهانی و افزایش بهای کالاهای ضروری اعلام کرد و خواستار حمایت از معیشت مردم شد.

البته شایان ذکر است که علاوه بر کمک دولتی پادشاه عربستان سعودی، اقدامات دیگری همچون توزیع 532 میلیون دلار کمک مالی به شهروندان واجد شرایط در سال مالی جاری میلادی، و همچنین بازگشایی ثبت‌نام شهروندان در برنامه حساب شهروندی در راستای مقررات سابق نیز در دست بررسی و اجرا قرار دارد.

قبل از این توسط نهادهای دولتی مربوطه اعلام شده بود که هشت میلیارد ریال سعودی تا پایان سال مالی جاری به عنوان بودجه کمکی اضافی به دریافت‌کنندگان خدمات برنامه حساب شهروندی تخصیص یافته است. اکنون اخبار دیگری از تخصیص بودجه‌ای 108 میلیون دلاری نیز برای حمایت از پرورش‌دهندگان دام منتشر شده است. به نظر شما یارانه‌ی معیشتی مردم عربستان کمکی به روند کاهش تورم در این کشور خواهد کرد؟

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره یارانه معیشتی ملک سلمان به عربستانی ها چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر