;
coinex

حمله سایبری به شرکت فولاد خوزستان ؛ میزان خسارت وارده چقدر است؟

حمله سایبری به شرکت فولاد خوزستان خبرساز شد؛ گویا این حمله، هیچ خسارتی به دنبال نداشته است. به دنبال این خبر، مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان گفت، کانال تلگرامی این مجموعه نیز هک شده است.

افرادی با حمله سایبری به سه کارخانه فولاد کشور در اصفهان، هرمزگان و خوزستان نفوذ کردند و موجب ایجاد اختلال در قسمت آی تی مجموعه شدند. به دنبال ایجاد این اختلال مدیر عامل این کارخانه اعلام کرد، با وجود این حمله هیچ خسارتی به این شرکت وارد نشده است.

بیشتر بخوانید: گروه هکری انانیموس وعده داده که دست دو کوان، بنیان‌گذار لونا را رو می‌کند

حمله سایبری به شرکت فولاد خوزستان

مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان ضمن تایید این خبر، ابراز کرد که سه کارخانه فولادی، اصفهان، خوزستان و هرمزگان دچار حمله سایبری شده‌اند. طبق گفته او، این حمله هیچ خسارتی را در بر ندارد و تنها در سیستم آی تی این مجموعه، یک باگ به جای مانده است که مهندسان در حال رفع آن هستند.

حمله سایبری به شرکت فولاد خوزستان

بعد از حملات سایبری، یک اطلاعیه از طرف روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان منتشر شد. ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان، ضمن اینکه از هک شدن کانال تلگرامی این مجموعه خبر داد، گفت این اطلاعیه از طرف شرکت خوزستان منتشر نشده است.

مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان اعلام کرد که این حمله با شکست مواجه شده است و به دنبال شناسایی این باگ در سیستم هستیم تا به واسطه آن جلوی حملات سایبری را بگیریم. در کانال رسمی فولاد خوزستان اطلاعیه زیر منتشر شده بود:

«به دنبال تهاجمات سایبری علیه شرکت فولاد خوزستان و بنا بر ارزیابی کارشناسان ذی‌ربط، شرکت فولاد خوزستان به دلیل معضلات فنی قادر به ادامه فعالیت نبوده و تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود. به حول و قوه الهی شرکت فولاد خوزستان همچنان پیش قدم خدمت به ملت و کشور به فعالیت خود ادامه خواهد داد.»

همانطور که گفتیم، آقای ابراهیمی انتشار این اطلاعیه در کانال تلگرام شرکت را تکذیب کرد، در حالی که این اطلاعیه، صحبت‌های ایشان را تایید می‌کند. کارکنان این مجموعه نیز بعد از این حمله سایبری پیامکی مبنی بر «تعطیلی صنعت فولاد کشور به دلیل تهاجمات سایبری» دریافت کردند. طبق گفته آن‌ها، این پیامک از طرف شرکت فولاد خوزستان بود.

حمله سایبری به شرکت فولاد خوزستان

برخی از منابع هم از مواجه شدن این حمله با شکست، اطلاع دادند. همچنین طبق گزارشات رسیده، به دلیل قطع بودن برق و متوقف بودن خط تولید مجموعه، دچار هیچ آسیبی نشده است.

مشابه همین حمله، در 12 خرداد ماه امسال برای سایت شهرداری تهران رخ داد. با این حمله سایبری در حدود یک هفته سایت شهرداری تهران از دسترس خارج شده بود. سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران به دنبال این حمله سایبری، اعلام کرد در صفحه داخلی سامانه شهرداری تهران، یک اختلال عمدی ایجاد شده است.

در این سامانه بعد از در معرض قرار گرفتن حمله سایبری تصاویر موهن ایجاد شده بود. بعد از به نمایش درآمدن این تصاویر سایت به طور کامل از دسترس خارج شد. تاکنون هیچ اطلاعاتی در مورد چگونگی حمله سایبری به شرکت فولاد خوزستان منتشر نشده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد حمله سایبری به شرکت فولاد خوزستان چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر