;
coinex

نسل جدید پردازنده های کوالکام را هم TSMC می‌سازد

آنطور که شایعات جدید حکایت دارند، با وجود راه‌اندازی خط تولید 3 نانومتری سامسونگ، نسل جدید پردازنده های کوالکام را همچنان TSMC خواهد ساخت.

کوالکام قرارداد تولید پردازنده های اسنپدراگون 8 نسل 1 را به سامسونگ داد اما سفارش نسخه ارتقا یافته این پردازنده با نام اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 را به خاطر مشکلات فراوان سری معمولی به TSMC داد.

این ضربه بزرگی به Samsung Foundry است که کوالکام را به عنوان مهمترین مشتری خود برای تراشه‌های پیشرفته از دست بدهد. با انتقال کوالکام به TSMC این شرکت مستقر در تایوان پیشروی خود را در بازار افزایش خواهد داد.

بیشتر بخوانید: بزرگترین تولیدکنندگان تراشه در فصل اول 2022 ؛ برتری چشمگیر TSMC بر سامسونگ

نسل جدید پردازنده های کوالکام

اکنون، گزارش جدیدی از تحلیلگر Ming-Chi Kuo ارائه شده که ادعا می‌کند کوالکام قراردادی را با TSMC برای تولید انحصاری تراشه نسل بعدی اسنپدراگون 8 نسل 2 و همچنین تراشه های اسنپدراگون 8 پلاس نسل 2 بسته است. اسنپدراگون هشت نسل 1 اگرچه یک تراشه قدرتمند است، اما دمای آن در هنگام فعالیت‌های سنگین افزایش پیدا می‌کند و همچنین در زمینه مدیریت مصرف انرژی عملکرد بی‌نقصی ندارد. ظاهرا به همین دلیل کوالکام برای نسخه پلاس بجای سامسونگ به سراغ TSMC رفته است.

نسل جدید پردازنده های کوالکام را هم TSMC تایوانی می‌سازد

در حالی که جزئیات مربوط به نسل بعدی پردازنده گوشی‌های هوشمند پرچمدار ناشناخته باقی مانده است، این احتمال وجود دارد که این شرکت به فرآیند 4 نانومتری برای تراشه‌های آتی پایبند باشد، همان چیزی که در سری اسنپدراگون 8 نسل 1 استفاده می‌شود. تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام احتمالا اواخر آبان معرفی می‌شود.

مشکلات سامسونگ با بازدهی زیاد احتمالاً یکی از دلایل اصلی تصمیم کوالکام برای تغییر به TSMC  است. طبق گزارش‌ها، بازدهی Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1 ساخت سامسونگ فوندری 35 درصد است. یعنی از 100 قطعه ساخته شده فقط 35 مورد مفید و 65 قطعه معیوب است.

این غول کره جنوبی به تازگی تولید تراشه های 3 نانومتری را آغاز کرده است. این دستگاه از معماری ترانزیستور Gate-All-Around (GAA) برای تراشه های خود استفاده می کند. همچنین در حال توسعه یک نود پردازشی 3 نانومتری نسل دوم است که پیشرفت های قابل توجهی را در چندین حوزه ارائه می دهد. با این وجود کوالکام در حال حاضر به tsmc اعتماد بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص نسل جدید پردازنده های کوالکام چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: GizmoChina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر