;
coinex

بزرگترین تولیدکنندگان تراشه در فصل اول 2022 ؛ برتری چشمگیر TSMC بر سامسونگ

این روزها رقابت سامسونگ و TSMC به جای حساسی رسیده است. اما بنابر آمارها همچنان TSMC جایگاه برتر را در میان بزرگترین تولیدکنندگان تراشه در فصل اول 2022 دارد.

کمپانی سامسونگ این روزها تلاش زیادی برای جلو زدن از TSMC در رقابت تولید تراشه می‌کند و حتی اخیرا خط تولید تراشه‌های 3 نانومتری سامسونگ راه‌اندازی شد. حالا اما جدیدترین گزارش موسسه آماری کانترپوینت حاکی از برتری TSMC در بازار تراشه‌ها در قیاس با سامسونگ است.

بیشتر بخوانید: بهترین تراشه موبایل 2021

بزرگترین تولیدکنندگان تراشه در فصل اول 2022

کمپانی تایوانی TSMC سال‌ها است که به تولید انواع تراشه‌های پیشرفته با لیتوگرافی به‌روز مشغول است و سهم بزرگی از بازار را تحت تسلط خود داشته است.

این شرکت که در سال 2021، بزگترین سازنده تراشه شناخته شد، حالا و در طول سه ماهه اول سال 2022 نیز بار دیگر این موفقیت را تکرار کرده و توانسته پرفروش‌ترین سازنده تراشه گوشی موبایل در دنیا باشد. البته که خطر سامسونگ هر روز جدی‌تر می‌شود، چراکه کره‌ای‌ها هم اهتمام خاصی به بازار تراشه‌ها دارند.

در هر حال اما این TSMC است که در حال حاضر برترین تراشه‌ساز جهان لقب گرفته است. سهمی که این شرکت تایوانی از تراشه‌های ساخته شده در فصل اول سال 2022 در اختیار دارد، چیزی در حدود 70 درصد کل بازار است و در جایگاه بعدی هم سمسونگ با سهمی تقریبا 30 درصدی قرار دارد.

بزرگترین تولیدکنندگان تراشه در فصل اول 2022 ؛ برتری چشمگیر TSMC بر سامسونگ

نکته جالب گزارش کانترپوینت اینکه با وجود کاهش 5 درصدی تیراژ تراشه در فصل اول 2022، درآمد تراشه‌سازان در این بازه زمانی نسبت به سال قبل تا 23 درصد افزایش یافته است.

اگر نگاهی جزئی‌تر به این آمارها داشته باشیم متوجه می‌شویم که سامسونگ گرچه در کل از رقیب تایوانی خود عقب‌تر است‌، اما در تولید تراشه‌های 4 و 6 نانومتری؛ سهمی 60 درصدی از بازار دارد و از این منظر از رقیب خود بالاتر است. این آمار پیشرفت بزرگی را برای سامسونگ نشان می‌دهد چراکه‌ کره‌ای در همین بازه زمانی در سال 2021 و در بخش تراشه‌های 4 و 6 نانومتری، سهمی کمتر از 10 درصد از بازار داشتند.

بزرگترین تولیدکنندگان تراشه در فصل اول 2022 ؛ برتری چشمگیر TSMC بر سامسونگ

البته پیشرفت چشمگیر سامسونگ تا حد زیادی مدیون تولید تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 است که توسط کوالکام به شرکت کره‌ای واگذار شد، اما با توجه به اینکه حالا نسخه بهبود یافته این تراشه،‌ یعنی اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 در حال تولید توسط TSMC، احتمالا آمار این شرکت در این بخش در سه ماهه دوم سال 2022 بهبود خواهد یافت.

در حال حاضر و در شرایطی که شرکت‌های بزرگی مانند اپل و مدیاتک تولید تراشه‌های خود را به TSMC می‌سپارند، و البته کوالکام نیز معمولا با این شرکت تایوانی همکاری می‌کند، بعید به نظر می‌رسد که سامسونگ به این زودی‌ها بتواند تنه به تنه TSMC بزند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بزرگترین تولیدکنندگان تراشه در فصل اول 2022 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر