;
coinex

استیضاح وزیر ارتباطات ؛ آیا زارع‌پور برکنار می‌شود؟

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اشاره به کلید خوردن طرح استیضاح وزیر ارتباطات در مجلس، عدم تحقق وعده‌های زارع‌پور را علت ماجرا عنوان کرد.

به نظر می‌رسد برخی از نمایندگان مجلس از عملکرد وزارت ارتباطات راضی نیستند و در نتیجه در حال آغاز طرح استیضاح او هستند و مسلم صالحی نماینده اقلید در مجلس در گفتگویی درباره استیضاح عیسی زارع پور گفته که «طرح استیضاح وزیر ارتباطات صبح امروز با 10 امضا کلید خورده و در سامانه بارگذاری شده تا برای جذب امضای بیشتر در دسترس نمایندگان باشد».

بیشتر بخوانید: افشای نامه ساترا؛ شبکه های نمایش خانگی متخلف فیلتر می‌شوند

استیضاح وزیر ارتباطات کلید خورد

بی‌عدالتی در توزیع اعتبارات،‌ عدم انتصاب افراد کارآمد در بدنه وزارت، عدم تحقق وعده‌های ارائه شده، عدم تعیین تکلیف کارگزاران مخابرات روستایی، عدم آنتن‌دهی و پوشش ضعیف شبکه اینترنت در کشور به خصوص روستا، از جمله محورهای اصلی درخواست استیضاح عیسی زارع پور است.

بنابر قانون، طرح استیضاح برای طرح شدن در مجلس حداقل باید 10 امضا داشته باشد. این استیضاح سپس باید اعلام وصول شود و وزیر با حضور در مجلس به سوالات نمایندگان پاسخ خواهد داد.

استیضاح وزیر ارتباطات ؛ آیا زارع‌پور برکنار می‌شود؟

نمایندگان مجلس در یک سال گذشته بارها انتقادات فراوانی نسبت به کیفیت و قیمت اینترنت داشته‌اند. به طور مثال آذرماه 1400 نماینده مردم جیرفت در مجلس یازدهم با بیان انتقاد از کاهش چشمگیر سرعت اینترنت کشور خطاب به وزیر ارتباطات گفت: «پای خود را از روی سیم بردارید!»

عرضه اینترنت کوپنی میان سه دهک اول جامعه نیز با انتقادات برخی نمایندگان همراه بوده و آن را توهین دانسته بودند. توسلی در این باره گفته بود:

وزیر ارتباطات عملا در دسترس نیست و در حالی که برخی شهر‌های و روستا‌ها فاقد خدمات ارتباطی حداقلی هستند؛ به‌جای حل مشکلات اساسی در اقدامی توهین‌آمیز اعلام می‌کنند برای دهک‌های پایین اینترنت رایگان در نظر می‌گیرند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره استیضاح وزیر ارتباطات چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر