;
coinex

مشاور طرح صیانت: به اسم افراد تاثیرگذار اکانت فیک در توییتر می‌ساختیم

اخیرا ویدیویی در فضای مجازی منتشر شده که در آن، روح الله مومن نسب، یکی از مشاوران طرح صیانت، از ساخت اکانت‌ فیک توییتر به نام اشخاص تاثیر گذار می‌گوید.

روح الله مومن‌نسب، دبیر کل جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی و رئیس مرکز آموزش سواد فضای مجازی کشور، در طی یک مصاحبه که ویدئو آن در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شود، با شوخی و خنده از ساخت اکانت‌ توییتر (حساب کاربری فیک یا قلابی) برای اشخاص تاثیرگذار می‌گوید. سخنان مومن‌نسب در این مصاحبه واکنش‌های بسیاری را در سرتاسر شبکه‌های مجازی برانگیخت.

ماجرای ساخت اکانت‌ فیک توییتر به اسم افراد تاثیر گذار

مومن‌نسب فردی که سابقه طولانی در سمت‌های مختلف مربوط به فضای مجازی دارد در مصاحبه‌ای در حال تعریف کردن ماجرای ساخت اکانت توییتر برای افراد تاثیرگذار است. اکانت‌های فیکی که به گفته خود مومن نسب حتی دنبال‌کنندگان آن (افراد تاثیرگذار) هم متوجه فیک بودن اکانت نمی‌شدند و اکانت فیم را ریتوییت و بازنشر می‌کردند. مومن‌نسب با خنده می‌گوید که این اکانت‌ها را توسط یک نرم‌افزار می‌ساخته‌اند. مومن‌نسب ساخت اکانت‌های فیک توییتر را یک عمل روانی که آتش به اختیار انجام می‌شد دانست. در ادامه ویدیو این مصاحبه را مشاهده می‌کنید.

واکنش‌ها در خصوص ساخت اکانت فیک توییتر در فضای مجازی

واکنش‌ها در خصوص صحبت‌های مومن‌نسب بسیار زیاد و در غالب موارد، منفی است. اما جالب‌ترین واکنش به اظهارات مومن‌نسب در خصوص ساخت اکانت فیک در توییر، واکنش وزیر جوان سابق، آذری جهرمی است. آذری جهرمی، ویدیو مصاحبه مومن‌نسب درباره ساخت اکانت‌های توییتری فیک را در کانال تلگرامی خود قرار داد و در ادامه سکوت کرد. تا به این لحظه آذری جهرمی هنوز اظهار نظری نکرده و به سکوت خود ادامه داده.

اما واکنش‌های دیگری را در فضای مجازی می‌بینیم. برای مثال یاشار سلطانی، روزنامه نگار منتقد در توییتر خود نوشت:

توییت یاشار سلطانی روزنامه نگار منتقد درباره ساخت اکانتت فیک در توییتر

 

حسین دهباشی، مستند ساز، از دیگر افرادی است که نسبت به این ویدیو واکنش نشان داده است.

 

توییت حسین دهباشی درباره ساخت اکانت فیک در توییتر

 

روح الله مومن نسب کیست؟

روح الله مومن‌نسب رئیس مرکز آموزش سواد فضای مجازی کشور و کارشناس فضای مجازی است که بر اساس اطلاعات سایت بسیج نیوز، «بیش از 16 سال در سمت‌ها و مراکز معتبر، مسئولیت‌ها و خدمات زیادی در زمینه فضای مجازی و مقابله با آسیب‌های آن داشته و چندسالی است در همین زمینه روشنگری می‌کند.»

مومن‌نسب همچنین دبیرکلی مجموعه‌ای را برعهده دارد که با عنوان «جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی» از سال 93 مشغول فعالیت است. همچنین روح‌الله مومن‌نسب در دوران احمدی‌نژاد مدیر واحد اینترنت مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد بود و از مدافعان اصلی فیلترینگ به شمار می‌رفت.

مومن‌نسب از طرفداران پروپاقرص طرح صیانت و همچنین از مشاوران ارائه این طرح است. جای تعجبی ندارد که فردی این چنین که همیشه و در تمام دوران نامش با محدودیت فضای مجازی گره‌خوره، بیاید و با شوخی و خنده از ساخت اکانت فیک توییتر برای افراد تاثیرگذار بگوید. البته در هیچ‌کجا گفته نشده که افراد تاثیرگذاری که برایشان اکانت فیک ساخته شده چه کسانی هستند، اما انجام این این کار مصداق بارز نقض قانون فضای مجازی است؛ فضای مجازیی که افرادی چون مومن‌نسب کمر همت برای نیستی آن بسته‌اند.

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر