;
coinex

انتقاد نماینده مجلس از Safe Search گوگل : این کار نقض آشکار حقوق بشر است

انتقاد نماینده مجلس از Safe Search گوگل در نتیجه اقدامات خودسرانه اپراتورها رخ می‌دهد. رحیمی جهان آبادی این اقدام را نقش حقوق بشر خوانده است.

جلیل رحیمی جهان آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در رابطه با فعال نمودن قفل کودک یا همان محدودسازی جستجوی کودکان در گوگل اعلام کرده که «هم‌اکنون عصر ارتباطات و اطلاعات است و همه در تلاش‌اند تا به سهم بیشتری از ارتباطات و اطلاعات دسترسی داشته باشند و ما به جای فرهنگسازی آموزش درست بهره‌گیری از وسایل ارتباطی، به محدودسازی آن‌ها اقدام کرده‌ایم و این نشانگر ضعف ما در این امر است».

بیشتر بخوانید: دور زدن اینترنت ملی در صورت تصویب طرح صیانت ممکن است؟

انتقاد نماینده مجلس از Safe Search گوگل

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت، در این 43 سال، آموزش صحیحی دریافت نکردیم و برای این مسئله نهادهای فرهنگی باید پاسخگو باشند، زیرا میلیارد تومان از بیت‌المال برای آموش‌های فرهنگی دریافت کرده‌اند. چرا باید این نسل به گونه‌ای تربیت شود که برای کاهش استفاده نادرست آن‌ها از فضای مجازی اقدام به فیلتر و قفل کنند؟

انتقاد نماینده مجلس از Safe Search گوگل

وی در ادامه این بحث تاکید کرد، باید نسلی تربیت می‌کردیم که باورها و اعتقاداتشان در امور حجاب و استفاده از اینترنت، نمازخواندن و روزه گرفتن راسخ‌تر از ما بود، ولی به خاطر نقص فرهنگی، کار به اینجا کشیده است.

وی در ادامه اظهار داشت که اداره نظام الهی، انسانی و مردمی بر عهده ماست، شاید از نظام‌های دیگر انتظار ایجاد نشود، اما از نظام اسلامی که به آموزه اخلاقی پایبند است، قبول نمی‌کنیم که حق مردم را پایمال کند. نباید تصور کنیم که مصلحت مردم را بیشتر از آن‌ها می‌دانیم. به عنوان مسئول، جایگاه ماه تشخیص مصلحت مردم نیست و نمی‌توانیم بگوییم که چگونه از ابزارها استفاده نمایند.

همچنین وی تاکید که در این موضوع درست عمل نکردیم، به همین دلیل اکنون برای حل مشکلات و استفاده صحیح از اینترنت مجبور به روی آوردن به این راهکارها هستیم. در ادامه افزود، امید داریم برای احترام به حقوق مردم و حق ارتباطات مردم وزارت ارتباطات از ایجاد محدودیت‌ها، کُند کردن سرعت اینترنت، قفل کردن سایت‌های عملی و شیوه‌های بچگانه دیگر دست برداردیم، زیرا بی‌تاثیر هستند.

او ادامه داد، این روش، در جمع آوری ماهواره‌ها هم به کار گرفته شده بود، دیگر انتظار می‎‌رود، این روش ادامه داده نشود. با محدود کردن شهروندان، فقط باعث هزینه‌های اضافی و تخریب خود می‌شویم، زیرا روی آوردن مردم به ارتباطات و گسترش آن باعث می‌شود که این شیوه بی‌اثر باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد انتقاد نماینده مجلس از Safe Search گوگل چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر