;
coinex

افزایش سهم دولت از درآمد اپراتورها صرف شبکه ملی اطلاعات خواهد شد

افزایش سهم دولت از درآمد اپراتورها صرف شبکه ملی اطلاعات خواهد شد. مجلس در تصمیم تازه خود، از درآمد اپراتورها برای توسعه شبکه ملی اطلاعات و همچنین توسعه هوشمند سازی قوای سه‌گانه، ردیف بودجه تعیین کرد.

در ادامه بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ نمایندگان مجلس به ردیف‌های هزینه‌ای جزء ۲ از بند «ی» تبصره ۶ رأی مثبت دادند که بر اساس آن افزایش درآمد دولت از محل حق‌السهم اپراتورهای همراه صرف توسعه شبکه ملی اطلاعات و توسعه هوشمندسازی در قوای سه‌گانه و نیروی انتظامی و چندین و چند مورد دیگر خواهد شد.

تا پیش از این خبرهایی برای تعیین بودجه از درآمد اپراتور ها بود. امروز 15 اسفند مجلس در تازه ترین تصمیم خود در حوزه ارتباطات، اطلاعات و فناوری تصمیم گرفته است تا از درآمد اپراتورها سهمی دو درصدی برای دولت تعیین کند.

افزایش سهم دولت از درآمد اپراتورها صرف شبکه ملی اطلاعات خواهد شد

در بررسی لایحه بودجه سال 1400 نمایندگان مجلس به ردیف‌های هزینه‌ای جزء ۲ از بند «ی» تبصره ۶ که به موجب آن حق‌السهم دولت از درآمد اپراتورها دو درصد افزایش می‌یبد رای مثبت دادند.

در جریان تصویب بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال آینده، مصوب شد که مصوب شد که منابع حاصل از افزایش حق‌السهم دولت از اپراتورهای مخابراتی تا سقف دو هزار میلیارد تومان با نظارت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صرف توسعه زیرساخت همان اپراتور در بستر شبکه ملی اطلاعات می‌شود.

بیشتر بخوانید:

قطعی اینترنت از مسیر اوکراین ؛ زارع‌پور: «احتمال داده بودیم»

همچنین بر اساس مصوبه مجلس، منابع مازاد بر 111 میلیارد و 600 میلیون تومان برای پروژه‌ها و طرح‌های مرتبط با فضای مجازی تحت نظارت و راهبرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای مصوبات شورای عالی فضای مجازی به‌خصوص طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات با اولویت بومی‌سازی تجهیزات و خدمات امنیت و تولید محتوا و سالم‌سازی، ذخیره‌سازی و پردازش کلان داده‌ها، حمایت از توسعه هوشمندسازی در قوای سه‌گانه و نیروی انتظامی و ایجاد یک زیرساخت مرجع ملی به نحوی که امکان نظارت برخط و قابل اتکای سهم ترافیک داخلی در کل مصرف اینترنت کشور فراهم شود، صرف می‌شود.

مخالفت وزیر با افزایش دو درصدی سهم دولت از درآمد اپراتورها

تصویب سهم دو درصدی دولت از درآمد اپراتور موجب مخالفت عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شد. وزیر ارتباطات تصویب این بند را عامل ایجاد مشکل جدی برای وزارت ارتباطات دانست؛ اما نمایندگان مجلس بر نظر خود اصرار دارند.

تعیین بودجه از درآمد اپراتورها

افزایش هزینه پیامک‌ها برای توسعه شبکه ملی

نمایندگان همچنین در جریان تصویب بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال آینده، به بند افزایش هزینه پیامک‌ها برا توسعه شبکه ملی اطلاعات، رای مثبت دادند. بر اساس این بند سه تومان به مبلغ هر پیامک افزوده می‌شود و درآمد حاصله تا سقف ۱۰۰ میلیارد تومان برای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان و ساماندهی کودکان کار و خیابانی در اختیار سازمان بهزیستی قرار می‌گیرد و ۵۰۰ میلیارد دیگر صرف شبکه ملی اطلاعات می‌شود.

این بند در لایحه دولت وجود داشت با این تفاوت که در مصوبه دولت آمده است بودجه توسعه شبکه ملی اطلاعات با نظارت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، از طریق پیمانکاران بخش غیردولتی و به صورت رقابتی هزینه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص افزایش سهم دولت از درآمد اپراتورها چیست؟ در کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر