;
coinex

شکایت از متا به علت تغییر نام ؛ این نام از آن دیگری است!

شکایت از متا به علت تغییر نام دردسر جدیدی بوده که گریبان‌گیر مارک زاکربرگ شده است. یک شرکت هنری به همین نام قصد دارد از متا شکایت کند.

پاییز سال گذشته بود که فیسبوک نام خود را به متا تغییر داد و از اهداف و برنامه‌های بزرگ و جاه طلبانه خود خبر داد. حال یک شرکت هنری در زمینه واقعیت مجازی به نام META (یا Meta.is) قصد دارد به علت نقض قوانین مربوط به علامت تجاری از زاکربرگ شکایت کند.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی متا با قابلیت ترجمه بیش از 200 زبان زنده دنیا به زودی ارائه می‌شود

دردسر جدید زاکربرگ: شکایت از متا به علت تغییر نام

شرکت هنری متا (Meta.is) یک علامت تجاری معتبر دارد. این شرکت پس از 8 ماه مذاکره با فیسبوک سابق، قصد دارد از این شرکت به دلیل نقض قوانین مربوط به علامت تجاری شکایت کند.

البته تعدادی علامت تجاری دیگر نیز با نام Meta وجود دارد، اما به محصولات غیرتکنولوژیک مانند «تولیدکننده اندام‌های مصنوعی» مربوط می‌شود.

Meta.is بیانیه‌ای در وب سایت خود منتشر کرده که در زیر می‌توانید آن را بخوانید:

در 28 اکتبر 2021، فیسبوک علامت و نام META ما را که بیشتر از دوازده سال با تلاش‌هایمان ساخته بودیم، به خود گرفت. حالا پس از هشت ماه تلاش برای مذاکره با فیسبوک که نتیجه‌ای به همراه نداشت، چاره‌ای جز شکایت از آن‌ها باقی نمانده است.

شکایت از متا به علت تغییر نام

این شرکت در دادخواست خود مدعی شده فیسبوک نشان تجاری ثبت شده فدرال META و حقوق استفاده از آن را نقض کرده و نوعی رقابت ناعادلانه دارد. در بخشی از شکایت نامه می‌خوانیم:

فیسبوک دیگر نمی‌تواند کالاها و خدماتی را تحت علامت META ارائه کند، زیرا در این صورت، احتمالا مصرف‌کنندگان به اشتباه فکر می‌کنند کالاها و خدمات ما از فیسبوک سرچشمه می‌گیرند و متا با فیسبوک مرتبط است.

اگر آن‌ها بخواهند به طور آشکار IP ما را تصاحب کنند و در همان فضایی که بیش از یک دهه در آن فعالیت می‌کنیم، از آن استفاده کنند، نمی‌توان تصور کرد زمانی که بر «متاورس» تسلط پیدا کنند، چه اتفاقی می‌افتد.

مطالب بیشتر در تکراتو:

.

نظر شما درباره این موضوع چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر