;
coinex

کشف کروکودیل آدمخوار 18 میلیون ساله [هشدار: تصاویر +18]

کشف کروکودیل آدمخوار 18 میلیون ساله در رسانه های اجتماعی مورد توجه بسیاری قرار گرفته و بازتاب گسترده ای داشته است. در ادامه با این مطلب همراه باشید تا بیشتر این موضوع را بررسی کنیم.

محققان گونه جدیدی از کروکودیل غول پیکر ۱۸ میلیون ساله را کشف کردند که به طور غیرقابل توضیحی منقرض شده است. تمساح ها و کروکدیل ها از یک دسته و راسته ی علمی اما از خانواده های مختلف هستند. آنها هر دو از اعضای کروکودلیا هستند، اما کروکدیل ها از خانواده Crocodylidae  هستند، در حالی که تمساح ها از خانواده Alligatordae هستند.

در یک دستاورد جالب توجه، دیرینه شناسان بقایای گونه‌ای جدید از یک نوع کروکودیل ۱۸ میلیون ساله را کشف کردند که گویا علاقه زیادی به خوردن اجداد اولیه ما انسان‌ها داشت.

کشف کروکودیل آدمخوار 18 میلیون ساله [هشدار: تصاویر +18]

به گفته دانشمندان این موجودات که بین ۱۸ تا ۱۵ میلیون سال پیش در شرق آفریقا زندگی می‌کردند. واژهٔ تمساح در این مقاله منحصراً جهت اشاره به اعضای زیرراستۀ کروکودیل‌های راستین (Crocodylinae) استفاده شده اما تمساح واژه‌ای است که گاهی به‌طور عمومی برای نامیدن انواع مختلف کروکودیل‌ها استفاده می‌شود. در برخی موارد برای اشاره به تمامی گونه‌های راستهٔ تمساح‌سانان از جمله کایمن‌ها و الیگاتورها به همراه گونه‌های منقرض شدهٔ این راسته نیز از واژهٔ تمساح استفاده می‌شود.

این کروکودیل‌های تازه کشف شده اگرچه به گونه موسوم به «کرکودیل‌های کوتوله»، شبیه به کروکودیل‌های کوتوله امروزی که در مرکز و غرب آفریقا یافت می‌شوند، هستند، اما بسیار بزرگ‌تر بودند و به همین دلیل نباید در آن دوران دشمنان زیادی می‌داشتند.

تصاویر این کروکودیل را در ادامه تماشا کنید:

کشف کروکودیل آدمخوار 18 میلیون ساله [هشدار: تصاویر +18]

کریستوفر بروچو، استاد علوم زمین و محیط زیست دانشگاه آیووا و نویسنده مسئول این مطالعه، می‌گوید:

این‌ها بزرگترین شکارچیانی بودند که اولین انسان سان ها با آن‌ها روبرو بودند. آن‌ها درست مانند تمساح‌های امروزی شکارچیانی فرصت طلب بودند، به همین دلیل برای انسان‌های باستانی که برای نوشیدن آب به رودخانه می‌رفتند، بسیار خطرناک بودند.» نکته جالب توجه‌تر در خصوص این جاندارن باستانی این بود که بجای کمین کردن در آب برای شکار طعمه، بیشتر در جنگل‌ها و در میان بوته‌ها به انتظار شکار می‌نشستند، بنابراین محدوده خطر مواجه با چنین موجودات قاتلی فراتر پهنه‌های آبی بود.

وی در ادامه افزوده است: «این دو کروکودیل جدید که Kinyang mabokoensis و Kinyang tchernovi نام گرفته اند، به گفته دانشمندان دندان‌های بزرگ و مخروطی و پوزه‌ای کوتاه و پهن داشتند. بنی آن‌ها نیز به جای اینکه مانند تمساح‌های امروزی مستقیماً به سمت بالا باز شود، رو به جلو بود. بروچو می‌گوید: «احتمالا اگر از روبرو به این موجودات نگاه می‌کردید، یک چهره شاداب با یک پوزخند جذاب را می‌دیدید، اما در پشت این چهره خندان یک قاتل مرگبار وجود داشت که در کوچکترین فرصت اجداد ما را به دندان می‌کشید.»

کشف کروکودیل آدمخوار 18 میلیون ساله [هشدار: تصاویر +18]

کروکدیل ها هم در آب شیرین و هم در آب شور وجود دارد، در حالی که تمساح ها محیط های آب شیرین را ترجیح می دهند. فلوریدا اورگلیدز تنها مکانی بر روی زمین است که هم کروکدیل و هم تمساح در آن زندگی می کنند.

مطالب بیشتر:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر