;
coinex

افشاگری مدیر ارشد سابق سلسیوس : مدیران شرکت قیمت توکن CEL را دستکاری کرده‌اند

رفتارهای اشتباه و فریبکارانه مدیریتی منجر به افشاگری مدیر ارشد سابق سلسیوس علیه این شرکت شد. به عقیده Timothy Cradle، قیمت توکن CEL دستکاری شده است.

یکی از مدیران سابق سلسیوس در گفتگو با CNBC مدعی شد که این شرکت به طور فعالانه در دستکاری قیمت توکن CEL مشارکت داشته است.

افشاگری مدیر ارشد سابق سلسیوس

تیموتی کرادل (Timothy Cradle) بیش از دو سال در شرکت سلسیوس فعالیت می‌کرد. او ابتدا به عنوان تحلیلگر AML در شرکت Celsius شروع به کار کرد. پس از گذشت مدتی کوتاه، تیموتی به عنوان رئیس بخش نظارت شرکت انتخاب شد. وی در مرحله بعد سمت مدیر جرایم مالی را در دست گرفته و سپس به مدت سه ماه به عنوان مدیر شرکت سلسیوس مشغول به فعالیت شد.

افشاگری مدیر ارشد سابق سلسیوس : مدیران شرکت قیمت توکن CEL را دستکاری کرده‌اند

شرکت سلسیوس در تاریخ 13 ژوئن (23 خرداد) جهت اثبات فعالیت خود، قابلیت برداشت، مبادله و نقل و انتقالات وجوه را متوقف کرد. در هفته‌های آخر فعالیت Celsius، بسیاری از کاربران مشکلات مربوط به برداشت وجوه خود را گزارش کرده بودند. این رویداد شایعات مبنی بر ورشکستگی شرکت را پررنگ‌تر کرد. در آن زمان، الکس ماشینسکی (Alex Mashinksy)، مدیر عامل شرکت سلسیوس بود. وی ادعاهای مرتبط با ورشکستگی شرکت را انکار کرده و انتقادهای کاربران از عملکرد ضعیف توکن CEL را به نهادهای ناشناس و تخریب‌گر نسبت داد.

سلسیوس تا قبل از شروع زمستان کریپتویی، به طرز شدیدی درگیر معاملات پر ریسک و اهرم دار بود. با شروع زمستان کریپتویی، استراتژی‌های Celsius دستخوش تغییر شد. این شرکت در 14 ژوئن (24 خرداد) درخواست ورشکستگی داد و به گمانه‌زنی‌ها مبنی بر از سرگیری فعالیت‌های شرکت پایان داد. وجود 1.2 میلیارد کسری در ترازنامه شرکت سلسیوس، موجی از نگرانی‌ها را میان کاربران به وجود آورده است.

دستکاری توکن بومی CEL

موضوع اصلی افشاگری مدیر ارشد سابق سلسیوس توکن بومی CEL بود. کرادل اظهار کرد که برای اولین بار در جشن کریسمس 2019 با اقدامات مشکوک مدیران سلسیوس روبرو شده است. طبق شنیده‌های کرادل، مدیران ارشد در سال 2019 درباره «تحرکات عمدی قیمت» در توکن CEL صحبت می‌کردند. به عقیده کرادل، این مکالمات یک رویداد «عجیب و غریب» تلقی می‌شود.

در سال 2020، قیمت توکن بومی CEL افزایش یافت. در سپتامبر 2020 روند صعودی چشمگیر CEL آغاز شده و در 4 ژوئن 2021 این توکن به سقف تاریخی 8.05 دلار رسید. از آن زمان تا کنون، قیمت CEL به طور مداوم در حال ریزش بوده است. قیمت هر واحد این رمزارز در 14 ژوئن 2021 برابر با 0.28 دلار بود.

به هرگونه تلاش برای تداخل در عملیات آزاد و منصفانه بازار دستکاری قیمتی می‌گویند. به گفته اریک رید (Erik Read)، کارآفرین معروف ارزهای دیجیتال، قوانین مشخصی علیه دستکاری قیمتی بازار وجود دارد، اما هیچ کدام از این قوانین به ارزهای دیجیتال اختصاص ندارد. افشاگری مدیر ارشد سابق سلسیویس نشان می‌دهد که مدیریت این شرکت به طور واضح از سرمایه مشتریان جهت دستکاری قیمت توکن CEL استفاده کرده است. کرادل در ادامه افزود:

نمیدانم چه راه بهتری برای بیان این نکته وجود دارد؛ اما آن‌ها در بازار فعال بودند، معامله می‌کردند و با اقدامات فریبانه خود قیمت توکن CEL را افزایش می‌دادند. فرهنگ شرکت سلسیوس توجه چندانی به انطباق ندارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره افشاگری مدیر ارشد سابق سلسیوس چیست؟  لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: cryptoslate

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر