;
coinex

راهنمای خرید بهترین یخچال فریزر ایرانی [تیر 1401]

اگر قصد خرید بهترین مارک یخچال و فریزر ایرانی را دارید در این راهنمای خرید بهترین یخچال فریزر ایرانی همراه ما باشید تا با بهترین‌ها آشنا شوید و بهترین انتخاب را داشته باشید.

یخچال دستگاهی است که از یک وسیله سردکننده به همراه یک عایق حرارتی و سازوکاری برای انتقال گرما از داخل این محفظه به بیرون تشکیل می‌شود. از یخچال برای خنک نگهداشتن مواد غذایی و دیگر چیزهای فاسد شدنی استفاده می‌شود.

یخچال‌ها از دیرباز تاکنون تغییرات بسیاری را به خود دیده‌اند و در شکل‌ها و اندازه‌های مختلفی موجود هستند. انواع مختلفی از این یخچال‌ها در ایران نیز تولید می‌شوند که می‌توان براساس نیاز خود بهترین مدل یخچال ساخت ایران را شناسایی و خریداری کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین مودم جیبی 5G [معرفی و راهنمای خرید]

راهنمای خرید بهترین یخچال فریزر ایرانی

یخچال خوب یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین لوازم خانگی در هر خانه‌ای است. زندگی برای افراد بدون یخچال امکان پذیر نیست. یخچال وسیله‌ای بوده که معمولاً برای مدت طولانی در خانه شما کار می‌کند و تا زمانی که نیاز نباشد به فکر تعویض آن نیستید.

اگر به دنبال خرید بهترین مارک یخچال و فریزر ایرانی هستید باید بهترین مدل یخچال ساخت ایران را شناسایی کنید. مدلی که از جمله پرفروش‌ترین‌ها باشد و بتوان برای مدت طولانی بدون مشکل از آن استفاده کرد.

تکراتو در این راهنمای خرید بهترین یخچال فریزر ایرانی تمام نکات مهم و لازم برای خرید یک یخچال فریزر خوب را بررسی می‌کند. پس این مطلب را از دست ندهید!

بررسی انواع مختلف یخچال در بازار

در این بخش از معرفی بهترین مارک یخچال و فریزر ایرانی به بررسی انواع مختلف یخچال در بازار می‌پردازیم تا به آشنایی بیشتری دست یابیم.

یخچال و فریزر دوقلو

این نوع از یخچال و فریزرهای موجود در بازار می‌تواند به صورت جداگانه نیز مورد استفاده قرار گیرند و یا می‌توانند به یکدیگر متصل شود. به این مدل دوتایی یخچال و فریزر دوقلو گفته می‌شود.

تک درب

این مدل از قدیمی‌ترین نوع یخچال‌ها است. از زمان‌های بسیار قدیم تا به امروز، به دلیل کوچک بودن و سهولت جابجایی، در بسیاری از خانه‌ها، محیط‌های کاری، داروخانه‌ها و هتل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی شیائومی از نظر باتری و نگهداری شارژ

مدل بالا و پایین

یخچال‌های بالا و پایین در قسمت بالا فضای یخچال و در قسمت پایین فریزر قرار داد. این مدل نیز به دلیل کم جا بودن در بیشتر خانه‌ها دیده می‌شود.

ساید بای ساید

مدل جدیدی از یخچال‌ها که امروز بیشتر دیده می‌شوند، مدل ساید بای ساید است. یخچال‌های قدیمی اکنون جای خود را به سری جدید یخچال فریزرها داده‌اند که یخچال‌های ساید بای ساید نامیده می‌شوند.

هنگام خرید یخچال فریزر باید به چه نکاتی توجه داشت؟

در ادامه این راهنمای خرید بهترین یخچال فریزر ایرانی به بررسی نکاتی می‌پردازیم که بهتر است هنگام خرید یخچال فریزر به آن توجه داشت.

توجه به قیمت محصول

مهمترین عامل در انتخاب هر دستگاه قیمت آن است، ابتدا تعیین کنید که برای خرید این دستگاه چه میزان هزینه خواهید کرد. پس از تعیین بودجه، بسیاری از مارک‌ها به طور خودکار از انتخاب شما خارج می‌شوند و انتخاب برای شما راحت‌تر است.

اندازه یخچال‌ و فریزر

اندازه یخچال فریزر خود را با توجه به اندازه آشپزخانه خود انتخاب کنید. بخاطر داشته باشید که اندازه یخچال فریزر باید به گونه‌ای باشد که بتوانید به راحتی از درب آشپزخانه یا هنگام عبور از داخل آپارتمان آن را جا به جا کنید.

قابلیت تنظیمات رطوبت

فضای داخلی اکثر یخچال‌های نسل جدید دارای فیلتر محافظت از بو است. این فیلتر از بوی نامطبوع داخل یخچال جلوگیری می‌کند. همچنین دارای بخشی است که می‌توانید رطوبت هوا را تنظیم کرده و فساد میوه‌ها و سبزیجات را کاهش دهید.

فضای یخچال ‌و فریزر

قبل از خرید یخچال مشخص کنید که به چه سایز یخچالی نیاز دارید. اگر به یخچال بزرگ احتیاج دارید بهتر است مدل‌هایی بزرگ‌تر تهیه کنید.

توجه به مصرف انرژی یخچال ‌و فریزر

یکی از مهمترین عواملی که هنگام خرید یخچال باید در نظر گرفت، مصرف انرژی آن است که توسط برچسب انرژی تعیین می‌شود. برچسب انرژی با حروف الفبای لاتین شروع می‌شود و هرچه به حرف آخر جدول نزدیک‌تر باشد، مصرف انرژی بیشتر است.

توجه به عنصر برفک زدایی

برخی از مدل‌های قدیمی یخچال و فریزر ماهانه مقدار زیادی یخ تولید می‌کنند که باید با دست تمیز شوند، اما در برخی از مدل‌ها سیستم برفک زدایی وجود دارد که یا خیلی دیر یخ می‌زند و یا اصلاً برفک ندارند.

قابلیت سیستم آبسرد کن یا یخ ساز

برخی از یخچال فریزرها دارای سیستم آب سردکن و برخی دارای سیستم یخ ساز هستند. اگر شما هم به این امکانات نیاز دارید آنها را در نظر داشته باشید.

قسمت کنترل دما در یخچال فریزر

قسمت کنترل دما در مدل‌های قدیمی طبقه بندی می‌شود. اما در سری‌های دیجیتال جدید، آنها صفحه‌ای دارند که دمای داخلی یخچال را نشان می‌دهد. همچنین وقتی فراموش کنید در یخچال یا فریزر را ببندید، به شما هشدار می‌دهد که درب باز مانده است.

تنظیمات حالت holiday یا Eco

هنگامی که نمی خواهید از یخچال خود به مدت طولانی استفاده کنید، این بهترین حالت برای مصرف انرژی است به عنوان مثال، وقتی قرار است درب یخچال کمتر باز و بسته شود و به مسافرت می‌روید بهتر است این وضعیت را انتخاب کنید.

در ادامه راهنمای خرید بهترین یخچال فریزر ایرانی به بررسی تعدادی از این محصولات باکیفیت می‌پردازیم.

یخچال فریزر اسنوا مدل S3-0275 TI

  • مصرف انرژی: A+
  • گنجایش یخچال: 400 لیتر
  • گنجایش فریز: 171 لیتر

یخچال فریزر بالا پایین اسنوا مدل S3/0275TI یکی از یخچال‌ فریزرهای این شرکت بوده که بسیار به صرفه و کم مصرف است و با فضای داخلی زیاد خود یکی از پر طرفدارترین محصولات این شرکت محسوب می‌شود.

این یخچال اسنوا دارای گنجایش 27 فوت است که حجم زیادی از مواد غذایی را در خود جای داده و تازه و خنک نگهداری می‌کند. رتبه مصرف انرژی این یخچال +A است که نشان از مصرف انرژی پایین آن دارد و هزینه‌های اضافی را برای شما حذف می‌کند.

یخچال S3/0275TI اسنوا دارای سیستم بدون برفک (نوفراست) است که مواد غذایی را بدون کوچک‌ترین برفکی تازه و خنک نگهداری می‌کند.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید بهترین دستگاه تصفیه هوا در ایران

یخچال و فریزر اسنوا مدل S4-0262SS

  • مصرف انرژی: A+
  • گنجایش کل به لیتر: ۵۱۰
  • گنجایش کل به فوت: ۲۶

یخچال فریزر پایین 26 فوت مدل S4-0262SS محصولی متفاوت و زیبا از شرکت اسنوا بوده که به آخرین فناورهای روز مجهز است. یخچال فریزر اسنوا به سیستم سرمایشی ضد برفک مجهز است. سیستم سرمایشی با استفاده از فن‌های قدرتمند سرما را به تمام قسمت‌های دستگاه منتقل می‌کند.

آب سرد کن مخزنی و سامانه یخ ساز قابل حمل از دیگر قابلیت‌های یخچال فریزر پایین اسنوا به شمار می‌رود. در زمان مسافرت رفتن و یا خروج از منزل به مدت طولانی می‌توانید با استفاده از سامانه مدیریت مصرف هنگام سفر، عملکرد یخچال فریزر را به گونه‌ای تنظیم کنید که مصرف انرژی دستگاه کاهش یابد.

سیستم یخساز مکانیکی با محفظه بزرگ ذخیره سازی یخ از دیگر قابلیت‌های این یخچال به حساب می‌آید که با پر کردن محفظه، یخ آماده‌ی استفاده می‌شود.

یخچال امرسان مدل الگانتTFH17T

  • گنجایش فریزر: 80 لیتر
  • گنجایش یخچال: ۲۵۵ لیتر
  • ارتفاع: ۱۷۴ سانتی‌متر
  • پهنای: 60 سانتی‌متر

یکی از بهترین یخچال های ساخت ایران، یخچال مدل الگانت امرسان است. این مدل از نوع یخچال فریزر بالا و پایین یا کمبی است. امرسان این مدل را در 3 رنگ مشکی، سفید و آبی به‌فروش می‌رساند. یخچال الگانت 354 لیتر ظرفیت دارد و برای یک خانواده 3 تا 5 نفره مناسب است.

مهمترین ویژگی این یخچال، بهره‌مندی آن از یک نمایشگر دیجیتال LED است. از طریق این نمایشگر لمسی، می‌توانید به پنل کنترل یخچال دسترسی پیدا کرده و دمای یخچال را بدون نیاز به باز کردن درب آن تنظیم کنید.

همچنین یخچال الگانت، مجهز به سیستم‌عیب‌یابی است که با اتصال به گوشی هوشمند شما، درصورتی که هرکدام از قطعات یخچال دچار مشکل شده باشد، شما را مطلع خواهد کرد. در این راهنمای خرید بهترین یخچال فریزر ایرانی این مدل بسیار حرفه‌ای است.

از جمله نقاط قوت این مدل می‌توان به مصرف انرژی پایین، نمایشگر و پنل کنترل دیجیتال لمسی، اتصال سیستم عیب‌یابی به گوشی اشاره کرد.

امرسان مدل TF16T329CLA

  • مصرف انرژی ++A
  • ظرفیت یخچال: 223 لیتر
  • ظرفیت فریزر: 70 لیتر

این محصول که برترین و بهترین مارک یخچال فریزر ایرانی است از نمودار مصرف انرژی ++A بهره می‌برد. طراحی این محصول نیز از نوع کمبی بوده و در رنگ‌های آبی، زرد، قرمز، صورتی و مشکی در بازار موجود است. این یخچال فریزر فاقد قفل کودک، اخطار باز ماندن درب، آبسردکن و سیستم ضد برفک است.

گفتنی است قسمت یخچال حدود 223 لیتر و قسمت فریزر 70 لیتر گنجایش دارد. از ویژگی‌های این یخچال پرفروش می‌توان به سیستم کاهش دهنده مصرف انرژی، کنترلر مکانیکی، طبقات شیشه‌ای نشکن، محفظه مخصوص لبنیات و جا بطری، کشوی میوه و سبزیجات تازه، پایه‌های قابل تنظیم و چرخ دار و ظاهر جذاب و شکیل آن اشاره کرد.

امرسان مدل دیاموند RH20D & FN20D

  • مصرف انرژی: A
  • وزن: ۱۶۰ کیلوگرم
  • گنجایش یخچال: ۳۸۴ لیتر

اگر به‌دنبال یک یخچال خوب ایرانی با قیمت بالاتر از 25 میلیون تومان هستید، یکی از گزینه‌هایی که می‌توانید درنظر داشته باشید، یخچال امرسان دیاموند است. این مدل از نوع دوقلو بوده و روی هر درب دارای یک نشانگر است که از طریق آن می‌توانید دمای یخچال و فریزر را مشاهده و در صورت نیاز تغییرات مدنظرتان را اعمال کنید.

در قسمت یخچال شما به 7 طبقه و در قسمت درب نیز به 4 طبقه دیگر دسترسی دارید و خیالتان از بابت فضا راحت است. از طرف دیگر سیستم انجماد سریع در فریزر این یخچال وجود دارد و همچنین در قسمت یخچال نیز کشوی مخصوص میوه و سبزیجات درنظر گرفته شده است.

هرکدام از کشوها نیز دارای دریچه گردش هوای اختصاصی هستند و هر کشو می‌تواند دمای متفاوتی داشته باشد. از نقاط قوت این مدل می‌توان به مصرف انرژی پایین، ظرفیت بالا، سیستم گردش هوای جداگانه برای هر کشو، آبسردکن داخلی و … اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید گوشی موبایل در رده‌های قیمتی

یخچال فریزر آزمایش

راهنمای خرید بهترین یخچال فریزر ایرانی
  • مصرف انرژی: +A
  • ظرفیت یخچال: 220 لیتر
  • ظرفیت فریزر: 106 لیتر
  • ارتفاع: 190 سانتی متر

یکی از محبوب‌ترین یخچال فریزر‌های موجود در بازار یخچال فریزر کمبی آزمایش مدل فریزر پایین AZRF2471HO است که مجهز به ورق گالوانیزه خودرنگ کره‌ای بوده و مناسب مناطق مرطوب است. این یخچال جهت جلوگیری از انتقال بوی فریزر به داخل یخچال، از سیستم TwinCooling استفاده می‌کند. یخچال فریزر کمبی مجهز به سیستم الکترونیک تمام اتوماتیک است که باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می‌شود.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این یخچال فریزر می‌توان به نمایشگر لمسی، لاستیک دور درب ضد باکتری، سیستم خنک کننده بدون برفک، مناسب برای مناطق مرطوب، آبسردکن دار، یخ ساز اتومات و … اشاره کرد.

ساید بای ساید اسنوا مدل SN8-3320SS

راهنمای خرید بهترین یخچال فریزر ایرانی
  • مصرف انرژی: +A
  • ظرفیت یخچال: 440 لیتر
  • ظرفیت فریزر: 244 لیتر
  • ارتفاع: 1816 میلی‌متر

یخچال فریزر مدل گالری، محصولی زیبا و گران قیمت است. طراحی و کمپرسور مخصوص این یخچال امکان تنظیم سرعت موتور را به شما می‌دهد. از قابلیت‌های جالب این محصول می‌توان به کنترل میزان مصرف برق اشاره کرد.

از مهم‌ترین ویژگی‌های یخچال اسنوا می‌توان به سرمایش هوشمند، وجود 6 عدد حسگر هوشمند، فیلتر ضد بو سه لایه، بار خانگی بزرگ یک تکه مجهز به متال کولینگ، محفظه چیلر Chiller Zone، یخ ساز اتوماتیک (آب شهری)، گردش هوای سه بعدی و بدون برفک بودن آن اشاره کرد.

دوقلوی هیمالیا مدل NR440p-NF280p

راهنمای خرید بهترین یخچال فریزر ایرانی
  • مصرف انرژی: A
  • گنجایش کل به فوت: 32 فوت
  • وزن: 190 کیلوگرم
  • ظرفیت یخچال: 440 لیتر

این مدل از یخچال فریزر هیمالیا رقیب قدرتمندی برای مدل‌های مشابه خارجی به حساب می‌آید. میزان مصرف انرژی استاندارد و فضای بزرگ و کافی برای همه وسایل از ویژگی‌های این محصول است. درب این یخچال را می‌توان از هر ۲ طرف باز کرد.

از جمله نقاط قوت یخچال هیمالیا می‌توان به بدون برفک بودن، مجهز به آبسردکن و یخساز اتوماتیک، دارای محفظه دمای پاﯾﯿن، کندانسور مخفی، مجهز به هوم بار، مجهز به محفظه Big Box در فریزر و … اشاره کرد. لازم به ذکر است که این مدل از یخچال هیمالیا فاقد فیلتر تصفیه آب است.

در این مطلب که راهنمای خرید بهترین یخچال فریزر ایرانی بود به بررسی و معرفی بهترین مارک یخچال و فریزر ایرانی پرداختیم. بهترین مدل یخچال ساخت ایران نیز معرفی شد.

افرادی که تمایل به خرید یخچال فریزر ایرانی دارند می‌توانند از طریق این مطلب نسبت به شناسایی و خرید بهترین مارک یخچال و فریزر ایرانی اقدام کنند.

سوالات متداول

کم مصرف ترین یخچال ایرانی کدام است؟

یخچال‌هایی که دارای برچسپ انرژی A هستند مصرف کمی دارند. مصرف انرژیA+  وA++  از جمله کم مصرف‌ترین‌ها هستند و می‌توان آنها را خریداری کرد. یخچال‌هایی که در این مطلب نیز معرفی شدند همگی برچسپ انرژی A دارند.

یخچال ایرانی چه مارکی خوبه؟

انواع مختلفی از یخچال‌های ایرانی موجود است که می‌توان نسبت به خرید آنها اقدام کرد. از جمله این برندها می‌توان به امرسان، اسنووا، هیمالیا و آزمایش اشاره کرد.  و جی پلاس از مارک‌های خوب یخچال‌های ایرانی هستند. در این راهنمای خرید بهترین یخچال فریزر ایرانی نیز به محصولات مهم این برندها اشاره شد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد این راهنمای خرید بهترین یخچال فریزر ایرانی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    هرچی میخرید بخرید به جز هیمالیا
    نه کیفیت داره نه خدمات پش از فروش

    پاسخ