;
coinex

بهترین تلویزیون های 2022 [راهنمای خرید و مشخصات]

بهترین تلویزیون های 2022 موضوعی است که در ادامه مورد بررسی قرار گرفته است. اگر مایل هستید با این تلویزیون‌ها بیشتر آشنا شوید با معرفی بهترین تلویزیون های سال 2022 در ادامه با ما همراه باشید.

با شروع سال 2022 برترین برندهای تولیدکننده محصولات صوتی و تصویری، تولیدات جدید خود را به روز کرده و به معرفی جدیدترین تولیدات صوتی و تصویری خود پرداختند.

سال 2022 یکی از مهیج‌ترین سال‌ها برای تلویزیون‌های هوشمند است زیرا تکنولوژی ساخت تصویر به اوج خود رسید و شرکت‌های مختلف بهترین تلویزیون های 2022 را به جهان معرفی کردند.

با معرفی بهترین تلویزیون های سال 2022 در ادامه با ما همراه باشید تا با این تلویزیون‌ها جدید که هر کدام قابلیت‌های متفاوتی دارند بیشتر آشنا شوید.

بیشتر بخوانید:

بهترین تلویزیون های سامسونگ 2022

بهترین تلویزیون های میان‌رده 2022

بهترین تلویزیون های 2022

بهترین تلویزیون های 2022 کدام‌ها هستند؟ در ادامه با معرفی بهترین تلویزیون های سال 2022 با ما همراه باشید زیرا بهترین تلویزیون های 2022 بررسی شده‌اند.

انتخاب هر کدام از این محصولات باید بر پایه کیفیت تصویر و امکانات کلی تلویزیون‌ها باشد. تلویزیونی را انتخاب کنید که باکیفیت باشد و تصاویر رویایی را به نمایش بگذارد.

سامسونگ Q900A Neo QLED

بهترین تلویزیون های 2022

  • کیفیت: 8K
  • سیستم عامل: تایزن

این مدل یکی از بهترین تلویزیون های 2022 است. تلویزیون Q900A از سری کیولدهای سامسونگ است که در نمایشگاه CES نیز نگاه تمامی کارشناسان را به خود خیره کرد.

این تلویزیون دارای کیفیت 8K است و این یعنی قدم گذاشتن به مرزهای جدید با تلویزیون جدید سامسونگ. سامسونگ برای پنل این تلویزیون از تکنولوژی MINI LED استفاده کرده که با استفاده از کوچکترکردن اندازه پیکسل‌ها و منبع نور مستقل، میزان روشنایی و نوردهی تصاویر را بیشتر کرده است.

پردازنده کوانتوم جدید سامسونگ می تواند تصاویر را آنقدر روان پخش کند که گیمرها عاشق این تلویزیون خواهند شد. البته سامسونگ برای گیمرهای حرفه‌ای یک تکنولوژی مخصوص را نیز در نظر گرفته تا بتوان به شکل اتوماتیک با حالت بازی، روشنایی و همچنین میزان استفاده از پیکسل‌ها به حداکثر خود برسد. این مدل یکی از بهترین تلویزیون های گیمینگ 2022 نیز محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین تلویزیون های گیمینگ 2022

بهترین تلویزیون های سامسونگ در بازار

سامسونگ QN900B

بهترین تلویزیون های 2022 بهترین تلویزیون های 2022

  • کیفیت: 8K

تلویزیون QN900B از بهترین تلویزیون های سامسونگ 2022 است. 8K ممکن است برای برخی کمی بیش از حد به نظر برسد، اما هیچ شکی در ذهن ما وجود ندارد که تلویزیون سامسونگ QN900B Neo QLED 8K در سطح دیگری از عملکرد قرار دارد.

تلویزیون Mini LED-sporting QN900B Neo QLED 8K سامسونگ کیفیت تصویر خیره‌کننده، رنگ و روشنایی استثنایی، صدای فوق‌العاده و رنگ‌های مشکی فوق‌العاده را ارائه می‌دهد؛ همه در بسته‌ای که از نظر طراحی بی‌نظیر است.

از آنجایی که QN900A از ارتقاء هوش مصنوعی چند هوشمند سامسونگ بهره می‌برد، به طور مداوم قادر است تصاویری بهتر از منبع خود تولید کند.
طیف تلویزیون‌های 2022 سامسونگ شاهد معرفی رابط کاربری جدید Smart Hub در مدل‌های برتر خود است.

متأسفانه، تغییر به منوی اصلی پر از محتوا و تمام صفحه باعث ایجاد ناامیدی می‌شود. دیگر نمی‌توانید به راحتی تنظیمات را تنظیم کنید و حالت‌های مشاهده را در لحظه تغییر دهید – اکنون باید هنگام نمایش صفحه اصلی، آنچه را که تماشا می‌کنید یا بازی می‌کنید کاملاً رها کنید، به منوی نوار کناری بروید و سپس به منوی تنظیمات جداگانه بروید.

ال جی C2

بهترین تلویزیون های 2022

  • کیفیت تصویر: 4K
  • صدا: 40 وات

تلویزیون ال جی C2 نمایشگری حرفه‌ای و جزو پایه‌های اصلی بهترین تلویزیون های 2022 است. این مدل به احتمال زیاد به دنبال سری‌های قبلی خود در سال 2020 و 2021 می‌تواند لقب بهترین تلویزیون های گیمینگ 2022 را به دست آورد.

کیفیت تصویر فورکی، رفرش ریت 120 هرتز، 4 عدد پورت HDMI 2.1، پشتیبانی از تمام قابلیت‌های گیمینگ، توان صوتی 40 وات از ویژگی های مهم LG OLED TV C2 هستند. بنابراین می‌توان این مدل را از بهترین تلویزیون های گیمینگ 2022 دانست.

بیشتر بخوانید:

بهترین تلویزیون های گیمینگ در بازار

بهترین تلویزیون های 55 اینچی

سونی A95K

بهترین تلویزیون های 2022

  • صدا: 60 وات
  • کیفیت: 4K

این مدل در لیست بهترین تلویزیون های 2022 قرار دارد. سونی در سال 2022 اولین تلویزیون QD-OLED خود را با نام تلویزیون سونی A95K معرفی کرده است.

این تلویزیون از پنل OLED ساخت شرکت سامسونگ استفاده می‌کند و به نسبت اولدهای معمولی برند ال جی کیفیت و روشنایی بالاتری دارد. در کل این مدل که از بهترین تلویزیون های 2022 است، گران‌قیمت‌تر و با کیفیت‌تر است.

ال جی G1

بهترین تلویزیون های 2022

  • کیفیت: 4K
  • صدا: 60 وات

این مدل نه تنها یکی از بهترین تلویزیون های 2021 است، بلکه در سال 2022 نیز می‌توان آن را یکی از بهترین تلویزیون‌ها دانست. ال جی در این تلویزیون از قابلیت‌های فوق‌العاده پشتیبانی کرده که می‌توانند بسیار کاربردی باشند.

ال جی در این تلویزیون از پردازنده تصویر α9 Gen4 AI 4K استفاده کرده که جدیدترین پردازنده تولید شده توسط کمپانی ال جی به حساب می‌آید. این پردازنده تصویر می‌تواند به راحتی کیفیت تصویر 4K را با نرخ‌نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی کند و تصاویر را در بالاترین وضوح بر روی صفحه نمایش با ریزترین جزئیات به نمایش در آورد.

ال جی برای روان‌تر کردن صحنه‌های سریع و اکشن از تکنولوژی OLED Motion Pro استفاده کرده تا جذابیت فیلم‌های اکشن برای کاربر بیشتر شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین تلویزیون های 65 اینچی

بهترین تلویزیون های OLED بازار

ال جی C1

بهترین تلویزیون های 2022

  • کیفیت: 4K
  • صدا: 40 وات

در ادامه معرفی بهترین تلویزیون های سال 2022 به بررسی این مدل می‌پردازیم. این مدل بهترین تلویزیون ۵۵ اینچ موجود در بازار ایران و از بهترین تلویزیون های 2022 است.

اولد C1 دارای پردازشگر α9 Gen4 بوده که محتواهای مختلف را به خوبی تجزیه و تحلیل می‌کند و در نهایت تصاویری بی‌نظیر را نمایش می‌دهد.

علاوه بر این از فرمت‌های استاندارد تصویر Dolby Vision IQ ،HLG و HDR10 Pro پشتیبانی می‌کند که در بهتر شدن کیفیت تصاویر تأثیر به سزایی دارند. تلویزیون C1 به لطف کنتراست برجسته و یکنواختی سطح مشکی کامل، این امکان را برای تماشاگر فراهم می‌کند تا در محیط‌های تاریک نیز برنامه‌های تلویزیونی مختلف را با وضوح فوق‌العاده ببیند. این مدل از بهترین تلویزیون های 2022  است.

ال جی B1

بهترین تلویزیون های 2022

  • کیفیت: 4K
  • صدا: 40 وات

تلویزیون ال جی B1 در واقع مدل جایگزین BX است که دارای کیفیت تصویر 4K بوده و از پرداشگر α7 Gen4 Processor 4K بهره می‌برد.

این اولد ال جی از نظر ظاهری بسیار زیبا و شیک بوده و شباهت زیادی به C1 دارد. از ویژگی‌های تصویر اولد B1 می‌توان به نسبت کنتراست بالا و یکنواختی سطح مشکی کامل اشاره کرد.

همچنین با پشتیبانی از تکنولوژی Billion Rich Color طیف رنگی گسترده‌ای ارائه می‌دهد و در نهایت بیننده از دیدن تصاویری شفاف و واضح با رنگ‌های جذاب لذت می‌برد.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ تا 30 میلیون تومان

بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون تومان

سونی A90J

بهترین تلویزیون های 2022

  • کیفیت: 4K
  • صدا: 30 وات

تلویزیون A90J از محصولات شگفت‌انگیز سری Master کمپانی سونی است. که در آن از کیفیت تصویر 4K پشتیبانی شده است. این تلویزیون از نظر طراحی و استایل بسیار کارشناسی شده و با ضخامت فوق‌العاده زیبایی طراحی شده که می‌تواند محیط منزل شما را در بهترین شکل آراسته کند.

سونی در این تلویزیون از پردازنده تصویر Cognitive XR استفاده کرده که سرعت عملکرد فوق‌العاده‌ای در پردازش و اجرای برنامه‌ها در بالاترین کیفیت بر روی صفحه نمایش به اجرا در می‌آورد.

گذشته از آن این پردازنده می‌تواند تصاویر و صحنه‌های بی کیفیت و کم کیفیت را نیز ارتقا ببخشد. گذشته از این‌ها سونی در این تلویزیون سیستم عامل Google TV پشتیبانی کرده که دسترسی وسیعی از برنامه‌ها و بازی‌ها را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

سونی A80J

بهترین تلویزیون های 2022

  • کیفیت: 4k
  • صدا: 30 وات

A80J محصول میان‌رده مناسبی از شرکت سونی است که در آن امکانات و قابلیت‌های مطلوب و متناسب با نیاز کاربر را به کار گرفته است.

این تلویزیون دارای صفحه نمایش OLED است که بر روی آن از پنل WRGB استفاده شده، پنل‌های WRGB دارای زاویه دید گسترده‌ای 118 درجه هستند و برای نمایش دسته جمعی می‎‌توانند بسیار مفید واقع شود.

در این تلویزیون قابلیت Dolby Vision به کار رفته که می‌تواند تصاویر 4K را در بهترین حالت خودش ارائه کند و طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را در اختیار مخاطب قرار دهد.

از یک طرف دیگر سونی برای این تلویزیون از تکنولوژی صوتی جدید Dolby Atmos استفاده کرده که می‌تواند صدایی فراگیر را در محیط ارائه دهد و موجب شود تا شما احساس حضور در بازی یا فیلم را به دست آورید که در نوع خود می‌تواند هیجان را مخاطب را به حداکثر برساند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های 2022

بهترین گوشی‌های گیمینگ 2022

سامسونگ Q80T

بهترین تلویزیون های 2022

  • کیفیت: 4K
  • صدا: 60 وات

تلویزیون سامسونگ Q80T از بهترین تلویزیون‌های 2022 بوده که حدود دو سال پیش وارد بازار شد. این تلویزیون با تکنولوژی QLED تصاویری بسیار با کیفیت و واضح را به نمایش می‌گذارد.

رزولوشن 4K، بهره‎‌مندی از پردازنده Quantum 4K و البته فناوری نور پس زمینه Direct Full Array 12X باعث خلق تصاویری بی‌نظیر در این تلویزیون شده است.

این تلویزیون با امتیاز عالی مدلی بالاتر از Q70T FI به حساب می‌آید. بازتاب نور مطلوب و پنل VA نیز به افزایش روشنایی و کنتراست در تصاویر کمک می‌کنند.

به لطف زمان پاسخگویی آنی، تأخیر در ورودی بسیار ناچیز و پشتیبانی از HDMI 2.1 جزو بهترین تلویزیون‌ها برای PS5 و Xbox Series X است.

سونی X9500H

بهترین تلویزیون های 2022

  • کیفیت: 4K
  • صدا: 30 وات

تلویزیون X9500H محصولی فوق‌العاده، دارای کیفیت تصویر 4K، با رزولوشن ۳۸۴۰x۲۱۶۰ پیکسل است. همان طور که می‌دانید این تلویزیون یکی از بهترین نمایشگر ساخته شده از سری تلویزیون‌های ال ای دی به حساب می‌آید، که بیشتر از ۸ میلیون پیکسل در آن به کار رفته است.

این محصول دارای یک پردازشگر X1 چهار هسته‌ای بوده که قادر است محتوا‌ها را با سرعت رفرش ۱۲۰ هرتز به تصویر بکشد.

تأخیر ورودی این پردازنده در حالت اجرا با کیفیت FullHD در توان ۶۰ هرتز، حدود ۱۹.۳ میلی ثانیه است، و این برای کنسول‌های بازی که گرافیک معمولی‌تری دارند بسیار مناسب است اما نمی‌تواند پاسخگو کنسول‌های قدرتمندتر نسل نهمی، که دارای گرافیک قوی‌تری هستند، باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی‌های شیائومی 2022

بهترین گوشی های سامسونگ 2022

سونی X95J

بهترین تلویزیون های 2022

  • کیفیت: 4K
  • صدا: 50 وات

سونی در تلویزیون X95J از دو درگاه HDMI2.1 استفاده کرده که آن را در اجرای کنسول‌های بازی بسیار بهتر کرده است.

همچنین پردازنده موجود در این تلویزیون از نوع X1 Ultimate با چهار هسته‌ی مرکزی است. که سرعت تازه سازی ۱۲۰ هرتزی را ارائه می‌دهد و به شکل مطلوبی تصاویر 4K را پخش می‌کند، و روشنایی HDR بر روی صفحه نمایش LED آن به شکل بسیار مطلوبی ارائه می‌شود.

همچنین سونی در این تلویزیون برای بهبود زاویه دید از یک لایه اضافه بر روی پنل VA پشتیبانی کرده که موجب شده مقدار کمی کنتراست تصویر ضعیف‌تر شود.

X95J سونی در حال حاضر بهترین LED عرضه شده در بازار جهانی به حساب می‌آید که برخلاف X9500H از قابلیت HDMI2.1 پشتیبانی می‌کند به همین دلیل توانسته یکی از بزرگ‌ترین نقطه ضعف‌های سری پیشین خود را پوشش دهد.

سامسونگ Q80A

بهترین تلویزیون های 2022

  • کیفیت: 4K
  • صدا: 60 وات

تلویزیون Q80A از محصولات میان رده بسیار مطلوبی است که سامسونگ آن را با امکانات بسیار عالی در سال ۲۰۲۱ به بازارهای جهانی معرفی کرد.

سامسونگ در این تلویزیون از پنل جدیدش که ADS نام دارد رونمایی کرده، این پنل شباهت بسیار زیادی به پنل‌های IPS دارد و درست مانند آن‌ها از زاویه دید گسترده‌ای برخوردار است.

سامسونگ در این نوع پنل‌ها تلاش بسیاری کرده که نسبت کنتراست تصویر را بالا ببرد و تا حدودی موفق بوده و کنتراست را به حد مطلوبی نسبت به مدل‌های قبلی رسانده است.

همچنین این تلویزیون از نظر ظاهری بسیار زیبا طراحی شده که در آن از حاشیه‌ای فلزی فوق‌العاده باریک ۹ میلی‌متری استفاده کرده‌اند که استایل نمایشگر را بسیار زیبا کرده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین تلویزیون های ایرانی

بهترین تلویزیون های ایکس ویژن

سونی X90J

بهترین تلویزیون های 2022

  • کیفیت: 4K
  • صدا: 20 وات

X90J از محصولات بسیار عالی تولید شده سال ۲۰۲۱ میلادی کمپانی سونی است. همان طور که می‌دانید شرکت سونی همیشه در طراحی صفحه‌ها و پنل‌های نمایشگر یکی از پیشتازان این عرصه بوده که یکی از بهترین پنل‌های LED خودش را نیز در این تلویزیون استفاده کرده است.

نسبت کنتراست عالی، زمان پاسخگویی کم و روشنایی بالا از جمله نقاط قوت X90J سونی به حساب می‌آید اما از طرفی به دلیل پنل VA به کار گرفته شده در این تلویزیون سونی باید انتظار زاویه دید ضعیف را هم داشته باشید.

شما با استفاده از بلوتوث نسخه ۵ می‌توانید انواع پرزنترهای کیبورددار را به نمایشگر متصل سازید و در بالاترین سرعت از آن‎‌ها استفاده کنید

سامسونگ Q70A

بهترین تلویزیون های 2022

  • کیفیت: 4K
  • صدا: 20 وات

Q70A از تلویزیون‌های سری ۷ کمپانی سامسونگ است که در سایزهای مختلف با کیفیت تصویر 4K در سال ۲۰۲۱ روانه بازار شده است و می‌توان آن را یکی از بهترین تلویزیون های سامسونگ دانست.

این تلویزیون دارای پردازنده تصویر کوانتومی نسل جدید سامسونگ است که سرعت پردازش بسیار عالی را ارائه می‌دهد. همچنین در این تلویزیون مدل Q70A نسبت کنتراست تصویر، به صورت بسیار عالی ارائه می‌شود به گونه‌ای که شما در محیط‌های تاریک نیز می‌توانید تصاویر را با کیفیت مطلوب مشاهده کنید.

سامسونگ در این تلویزیون از قابلیت‌های گیمینگ نظیر تکنولوژی VRR، پورت HDMI2.1 و تکنولوژی AMD FreeSync پشتیبانی کرده که در هنگام اجرای کنسول‌های بازی حرفه‌ای بسیار کاربردی خواهد بود.

یکی دیگر از قابلیت‌های خوبی که در این تلویزیون سامسونگ مدل Q70A به چشم می‌خورد گستردگی رنگ‌ها در هنگام نمایش و پخش فیلم‌ها و تصاویر است.

بیشتر بخوانید:

بهترین ساعت های هوشمند 2022

بهترین ساعت هوشمند شیائومی 2022

تلویزیون سونی X85J

بهترین تلویزیون های 2022

  • کیفیت: 4K
  • صدا: 20 وات

X85J یکی دیگر از تلویزیون‌های عرضه شده به بازار در سال ۲۰۲۱ بوده که به نوعی مدل ما بین X90J و X80J محسوب می‌شود. سونی در این نمایشگر بزرگ از امکانات خوبی استفاده کرده تا آن را به یک تلویزیون اقتصادی مناسب گیم (نسبت به سایر مدل‌های سونی) تبدیل کند.

این نمایشگر سونی دارای صفحه نمایش بزرگ با حاشیه یک سانتی‌متری بوده که در آن برای بهبود بخشیدن به کنتراست تصویر از قابلیت Dynamic Contrast Enhancer استفاده شده است.

از این گذشته سونی با به کارگیری پنل VA در این تلویزیون طیف وسیعی از میلیارد‌ها رنگ را برای کاربر به نمایش گذاشته است تا مخاطب اصل تصویر را با ریزترین جزئیات بیننده باشد.

همچنین سونی در تلویزیون X85J از پردازنده X1 بهره می‌گیرد که سرعت نسبتا بالا و مطلوبی را در پردازش و ارائه تصاویر دارد.

ال جی NANO90

بهترین تلویزیون های 2022

  • کیفیت: 4K
  • صدا: 20 وات

تلویزیون ال جی NANO90 در بازار دارای دو نسخه ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ بوده که مدل جدیدتر آن دارای سیستم عامل به‌روزتر و ظاهر بهتری نسبت به نسخه قبلی است.

NANO90 دارای دو پایه در طرفین بوده که می‌‌تواند در برابر تکان‌دادن یا ضربه مقاومت بهتری از خود نشان دهد؛ این تلویزیون نانوسل دارای پنل IPS بوده به همین دلیل از زاویه دید گسترده و تأخیر در ورودی پایین بهره می‌برد. این مدل یکی از بهترین تلویزیون های سال 2021 است.

پشتیبانی از قابلیت‌های مختلف NANO90 را به یکی از مدل‌هایی مبدل کرده که برای استفاده در زمینه‌های مختلف نظیر تماشای فیلم، گیمینگ و برنامه‌های تلویزیونی مناسب خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین ساعت هوشمند سامسونگ

بهترین ساعت هوشمند ارزان قیمت

ال جی NANO 86

بهترین تلویزیون های 2022

  • کیفیت: 4K
  • صدا: 20 وات

NANO86 از تلویزیون‌هایی است که در دو سال 2020 و 2021 ارائه شده است که نسخه جدید آن دارای امکانات و قابلیت‌های بیشتر نسبت به نسخه قبلی است.

ال جی در این تلویزیون از کیفیت تصویر بالای 4K پشتیبانی کرده که می‌تواند تصاویر را با جزئیات بالایی نمایش دهد. این مدل یکی از بهترین تلویزیون های سال 2021 است.

در نظر داشته باشید ال جی در این تلویزیون از پردازنده تصویر α7 Gen4 AI 4K استفاده کرده که عملکرد بسیار سریعی در پردازش تصاویر را از خودش ارائه می‌دهد.

این پردازنده همچنین می‌تواند سرعت عملکرد سیستم عامل موجود را به شکل فوق‌العاده‌ای ارتقا دهد تا کاربر از اجرای برنامه‌های مورد نظرش لذت ببرد.

گذشته از این‌ها ال جی در این تلویزیون از فناوری‌هایی استفاده کرده که آن را برای اجرای گیم بسیار مناسب کرده است. این قابلیت‌ها شامل VRR و درگاه HDMI2.1 استفاده کرده که باعث از بین رفتن لرزش تصاویر سریع و بالا رفتن وضوح در تصویر شده است.

در این مطلب به معرفی بهترین تلویزیون های سال 2022 و همچنین بررسی آنها پرداختیم. اگر قصد دارید با بهترین تلویزیون های 2022 آشنا شوید این مطلب را از دست ندهید تا بتونید بهترین انتخاب را داشته باید. همچنین بهترین تلویزیون های گیمینگ 2022 نیز برای گیمینگ‌ها معرفی شد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد بهترین تلویزیون های 2022 چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (4 نظر)

    سلام، ممنون از مقاله خوبتون،
    من یک تلویزیون با قیمت حدودا 30 تومن میخوام، یه مطلبی توی اقتصاد آفرین میخوندم نوشته بود سونی کیفیت صدا و تصویرش بهتر از سامسونگه ولی سامسونگ ماندگاری بیشتری داره، خواستم بدونم شما چه پیشنهادی برای این قیمت دارید؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید🙏💙

    پاسخ

    بنظرم چون شما برند ال جی و سونی و سامسونگ رو میشناسید میگید بهترینها.این در حالیست که برندهای معروف دنیا مثل توشیبا و فیلیپس و… رو اصلا صحبتی نشده

    پاسخ

    بسیار ممنون

    پاسخ

    سلام با تشکر از مقاله لطفا قیمت دلاری هم بزارید برای هر تلویزیون

    پاسخ