;
coinex

افزایش قیمت محصولات ایران خودرو ؛ «زیان می‌دهیم!»

اخیرا مدیرعامل ایران خودرو ضمن اعلام برنامه‌های این شرکت، از ضرورت اصلاح قیمت‌ها سخن گفته است. اما آیا شاهد افزایش قیمت محصولات ایران خودرو خواهیم بود؟

در مدت اخیر و با وجود اعتراضاتی که بر سر قیمت و کیفیت محصولات خودروسازان ایرانی وجود دارد، دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا بارها به مسئله قیمت‌ محصولات خود و ضرورت افزایش آن اشاره کرده‌اند. این دو شرکت مدعی هستند که در صورت عدم افزایش قیمت با زیان‌دهی مواجه خواهند شد. در همین راستا حالا مدیرعامل ایران‌خودرو اعلام کرده که قیمت محصولات این شرکت باید دچار تغییراتی شود.

بیشتر بخوانید: فروش فوری شاهین بدون قرعه کشی توسط وزارت صمت تایید شد

افزایش قیمت محصولات ایران خودرو

به گفته مهدی خطیبی، هیچ دلیل منطقی وجود ندارد که یک خودروساز با وجود شمار زیادی کارمند و کارگر و سهامداران خرد و کلان که زحمات زیادی برای تولید محصول می‌کشند، متوجه خسران و زیان شود!

او در ادامه صحبت‌های خود گفته که باید توجه خاصی به مسائل سیاسی و ریسک ناشی از آن‌ها داشت چراکه این موارد بر تصمیم‌گیری‌های مهم صنعت خودرو موثر هستند. آقای خطیبی می‌گوید:

ما برای رسیدن به اهداف کلان و از پیش تعیین شده، برنامه‌های زیادی را پیش روی داریم که باید با جدیت آن‌ها را به نتیجه برسانیم و از این رو برای ارتقای کیفیت پروژه‌های متعددی تعریف شده و بیش از گذشته پیگیری می‌شود.

افزایش قیمت محصولات ایران خودرو ؛ «زیان می‌دهیم!»

از دیگر مواردی که مهدی خطیبی در صحبت‌های خود به آن اشاره کرد، اهمیت مدیریت کارآمد لجستیک و توسعه حمل و نقل ریلی بود. او معتقد است که باید به طور آگاهانه و با برنامه‌ریزی، بخش عمده فرایند تحویل محصولات از طریق سایت‌های تولیدی در سراسر کشور انجام شود تا هم برای مشتریان جالب‌تر باشد و هم هزینه‌ها کاهش یابد.

اما یکی از مهمترین بخش‌های صحبت‌های مدیرعامل ایران‌خودرو، به لزوم افزایش قیمت محصولات این شرکت مربوط بود. به عقیده خطیبی، هیچ توجیهی قابل قبول نیست که یک خودروساز با زحمات بسیار همه اعضای خود؛ محصول خوبی تولید کند اما نهایتا ضرر کنید. چنین چیزی نه توجیه اقتصادی دارد و نه منطقی است در نتیجه باید به هر شکل ممکن برای سودآوری و رونق کسب و کار اقدام شود. با این اوصاف به نظر می‌رسد که به زودی شاهد افزایش قیمت محصولات ایرانخودرو باشیم.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره افزایش قیمت محصولات ایران خودرو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (6 نظر)

    اینا از نسل همان بهایی هایی و یهودی های سابق هستند که خون ملت پاک رو می مکند، چون حیوان هستند نمی توانند بیشتر از دایره حیوانی فکر کنند.

    پاسخ

    قیمت روز هیوندای اکسنت 2022 17500 دلار هست که با دلار 32.5 میشه 568 میلیون !!!!
    چرا باید به شاسی 405 و موتور تکنولوژی سال 2002 که میشه دنا پلاس 500 میلیون پول بدیم ؟

    پاسخ

    این افزایش قیمتها دقیقا کاره خود دولت و همه ارگانهای مافایی کشور هست و دست اخر تقسیم میکنن و به ریش نداشته ملت بدبخت و فقیر ایران میخندن….

    پاسخ

    از نظر مصرف کنندگان هم هیچ دلیل منطقی ای وجود نداره که برای خرید محصولی بشدت بی کیفیت و غیر استاندارد مبلغی بیش از قیمت گزاف و غیر منطقی کنونی بپردازه.

    پاسخ

    محصول خوبی تولید کند اما نهایتا ضرر کند
    دقیقا کدوم محصول خوب منظورشه که ما تا حالا ندیدیم ؟؟؟
    آشغالترین و بی کیفیت ترین و غیره استاندارترین محصول رو تولید میکنن به قیمت ماشین های روزه اروپا میفروشن، هنوز دارن ضرر هم میدن ؟؟؟؟؟؟؟؟
    اره گوشای ماهم مخملیه………

    پاسخ

    چون کشور ناظر و مسئول عاقل و دلسوز نداره

    پاسخ