;
coinex

جایگزین های احتمالی تیبا و سمند مشخص شدند

بعد از اعلام خبر توقف تولید تیبا و سمند و چند خودرو دیگر به علل مسائل کیفی، حال خبر از جایگزین های احتمالی تیبا و سمند رسیده است.

دیروز بود که برایتان از توقف تولید 4 خودرو تیبا، ساینا، سمند و پژو 405 نوشتیم. موضوعی ک علت آن مغایرت این خودروها با استانداردهای 85 گانه عنوان شده بود. حالا به نظر می‌رسد وزارت صمت که متوجه دغدغه و نگرانی مردم برای دسترسی به خودرو اقتصادی و ارزان شده، در اندیشه معرفی جانشیان‌های این خودروها است.

بیشتر بخوانید: زرخودرو رقیب جدید ایران خودرو و سایپا : «خودروهایی متفاوت با 40 سال گذشته تولید می‌کنیم»

جایگزین های احتمالی تیبا و سمند

تیبا و سمند که دو خودروی تولید ملی به شمار می‌روند و به دلیل کم‌هزینه و کم‌مصرف بودن انتخابی بهینه برای مصرف‌کنندگان محسوب می‌شد، قرار است از ابتدای مرداد ماه سال جاری تولیداتشان متوقف شود.

از سوی دیگر عدم پلاک گذاری خودروهای تیبا و سمند از ماه پیش، دردسرهایی برای بسیاری از مردم پدید آورده و مشکلاتی را به همراه داشته است.

جایگزین های احتمالی تیبا و سمند

خودروسازان می‌گویند که امکان ارتقای کیفیت و پلتفرم این دو خودرو را ندارند و وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با توقف تولید این دو خودرو گفت:

تیبا و سمند طی دوماه آینده دیگر تولید نخواهند شد، قرار شده است با سازمان ملی استاندارد سقفی برای تولید این خودروها جهت ایفای تعهدات به مشتریان تعیین شود،به عنوان‌ نمونه برای تیبا 30 هزار دستگاه تعیین شده است.

همچنین امید قالیباف، وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص جایگزین های احتمالی تیبا و سمند گفت:

 تولید خودروهای تیبا، سمند و ساینا از ابتدای مرداد متوقف می‌شود و خودروهای نظیر شاهین CVT ، آریا ، رانا AMT، هایما S8 و آریسان 2 که ضرایب کیفی بالاتری دارند، جایگزین آن‌ها خواهند شد. در مجموع خودروسازان بابت این سه مدل خودرو کمتر از 50 هزار دستگاه تعهد تحویل نداده، دارند که طبق هماهنگی با سازمان ملی استاندارد، شماره‌گذاری خواهند شد.

گزارش‌های مالی که از طرف شرکت‌های خودرویی منتشر شده، نشانگر این است که صنعت خودروسازی در خرداد ماه سال 1401 دچار 18 درصد رکود در بخش تولیدی خود در اقتصاد بوده اشت.

اگر وزارت صنعت و سازمان ملی استاندارد به دنبال ایجاد سیاست‌های درست اقتصادی برای رشد این بخش باشند، شاهد افزایش کیفیت‌ و رضایت مردمی و به دنبال آن افزایش تولیدات ملی خواهیم بود.

صنعت خودروسازی ایران به دنبال ایجاد پلتفرمی است که شتاب بیشتری برای افزایش کیفیت خودروهای خود بدهد. در این مسیر قرار است شاهد تغییر خط تولید از شکل سنتی به مدرن باشیم.

جایگزین های احتمالی تیبا و سمند

امید قالیباف در خصوص 15 طرح تولید خودرویی که از طریق قرعه‌کشی فروخته شده‌اند گفت:

در مرحله دوم تخصیص یکپارچه (که ثبت‌نام آن تا ساعت ١٧ روز سه‌شنبه ٢٨ تیرماه ادامه دارد) و با افزایش رشد تولید، ۵۰ درصد طرح‌های فروش خارج از قرعه کشی عرضه خواهد شد و این روند تا حذف کامل قرعه‌کشی ادامه خواهد یافت.

به گفته سخنگوی وزارت صمت، بررسی قیمت‌ها نشانگر کاهش تقاضا است که التهاب بازار خودرویی ایران را نشان می‌دهد. اگر این روند ادامه پیدا کند با کاهش قیمت‌ها مواجه خواهیم بود که خبر خوبی برای مردم و اقتصاد ایران است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره جایگزین های احتمالی تیبا و سمند چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر