;
coinex

تولید خودرو توسط زرماکارون قانونی است ؟

این روزها ثبت مجوز تولید خودرو گروه صنعتی زر خبرساز شده است. اما آیا تولید خودرو توسط زرماکارون قانونی است ؟ شرایط تولید خودرو توسط این شرکت چگونه است؟

در مدت اخیر اخبار ورود یک شرکت تولید ماکارونی به صنعت خودرو سوالات زیادی را پدید آورده است از جمله اینکه آیا تولید خودرو توسط زرماکارون قانونی است ؟ در این باره، رئیس پلیس راهور ناجا تاکید دارد کرد این شرکت در هر حال باید همه مجوزهای لازم را کسب کند.

بیشتر بخوانید: عدم پلاک گذاری خودروهای تیبا و سمند

تولید خودرو توسط زرماکارون قانونی است ؟

تولید خودرو توسط زرماکارون قانونی است ؟

اواسط تیرماه سال جاری بود که برایتان از قصد زرماکارون برای تولید خودرو نوشتیم. در اندک زمانی پس از این ماجرا، جزئیات جدیدی از روند تولید خودرو توسط زرماکارون و نهایتا قیمت و زمان عرضه خودروهای زرخودرو به بازار مشخص شد که ثابت کرد قصد گروه صنعتی زر برای فعالیت در صنعت خودرو بسیار جدی است.

این موارد همگی به مرور به تایید اعضای هیات مدیره گروه صنعتی زر و البته سخنگوی وزارت صمت رسید. سخنگوی صمت در این باره با اشاره به تفاهم‌نامه امضا شده در سال 1400 برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و توسعه سرمایه‌گذاری، موافقت وزارت صمت و اعطای مجوز برای تاسیس کارخانه و تولید خودرو را تایید کرده و گفته بود که چنانچه این گروه صنعتی به ظرفیت اعلام شده در تولید برسد، رقیب مهمی برای دو خودروساز دیگر کشور خواهد بود.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به ادعای گروه صنعتی زر ماکارون برای تولید یک میلیون دستگاه خودرو از سوی شرکت زیرمجموعه‌اش یعنی «زر خودرو» اعلام کرد:

بهار سال گذشته، تعدادی از هلدینگ‌های بزرگ تولیدی- سرمایه‌گذاری، تفاهم‌نامه‌ای را با وزارت صمت امضا کردند که در چارچوب اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و در جهت توسعه سرمایه‌گذاری بوده است. در قالب تفاهم‌نامه مذکور ، گروه صنعتی زر با یک پیشنهاد چهار میلیارد دلاری برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های حمل‌ونقل، غذایی، شیمیایی، خودرو و پتروشیمی وارد عمل می‌شود. در حوزه خودرو پیشنهاد این شرکت، سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون یورو برای تولید یک میلیون دستگاه خودرو در سال شامل۶۰۰ هزار خودرو سواری، ۲۰۰ هزار خودرو هیبریدی و ۲۰۰ هزار خودرو سنگین بوده است.

به گفته این مقام مسئول با بررسی عملکرد گروه زر در حوزه‌های مختلف و با توجه به اینکه این گروه صنعتی از دهه 1360 تولید قطعات خودرو چون سرسیلندز و میل‌لنگ را آغاز کرده و در این زمینه بی‌تجربه نیست، وزارت صمت تصمیم گرفته تا این درخواست را بپذیرد. اندکی بعد از این بود که جزئیاتی از روند تولید خودرو توسط زر خودرو مشخص شد.

تولید خودرو توسط زرماکارون قانونی است ؟

اما در این میان واکنش پلیس راهنمایی و رانندگی به عنوان یکی از مهمترین منتقدان کیفیت و ایمنی خودروهای داخلی و مجری شماره‌گذاری وسایل نقلیه جالب توجه است. رئیس پلیس راهور ناجا درباره تصمیم زرخودرو برای ورود به صنعت خودرو گفته که باید جریان کار را اساسا از طریق وزارت صمت پیگیری کرد اما اساسا این شرکت در صورتی که متقاضی باشد باید همه مراحل قانونی را طی کرده و مجوزهای لازم را کسب کند.  وی درباره این مراحل گفت:‌

اگر شرکتی بخواهد وارد عرصه خودروسازی شود، باید ابتدا یکسری مجوزها و موافقت‌های اصولی را اخذ کند. برای این امر باید مجوزهای مختلفی را دریافت کند که شامل مجوزهای دولت از جمله وزارت صمت، سازمان استاندارد، سازمان حفاظت محیط‌زیست، پلیس و … را دریافت کند.

سید کمال هادیانفر با تاکید بر اینکه به نظر این شرکت بیشتر در اندیشه مونتاژ است تا تولید خودرو گفت که عموم خودروسازان داخلی محصولی را که از خارج از کشور وارد کرده و مونتاژ می‌کنند. هادیانفر درباره تولید خودرو توسط زرماکارون تاکید کرد:‌

هر خودرویی که تولید یا حتی مونتاژ می‌شود، باید ایمنی و کیفیت لازم را داشته باشد و بتواند از جان راننده و سرنشینان آن محافظت کند. باید حتما نمونه‌های تصادف آزمایشگاهی آن هم مورد بررسی قرار بگیرد و در صورت دریافت تائیدیه‌های ایمنی این محصولات تولید شود.

بیشتر بخوانید:

به نظر شما آیا تولید خودرو توسط زرماکارون قانونی است ؟ نظراتتان را با ما در بخش کامنت‌ها در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    هر اتفاقی که باعث بشه مافیای ایران خودرو و سایپا زیر سوال بره به نظر من نه تنها قانونی ، که انسانی و درسته ، چرا دیگران نمیتونن مجوز تولید و مونتاژ بگیرن ، چرا مدیران این دو لگنساز حتی خودشون تولیدات خودشون رو با وقاحت تمام سوار نمیشن و خیلی پررو میگن امنین جانی خانواده مون برامون مهمه ، متاسفانه این دو حلبی فروش شرکای دزد و رفقای قافله زیادی دارن توی سیستم

    پاسخ

    سلام بله موافقم ولی می‌دونم که مافیای ایران خودرو و سایپا نمیذارین این مملکت و این مردم روی خوش ببینن و صددرصد با زر ماکارون مخالفن و نمیذارن اونا موفق بشن

    پاسخ