;
coinex

ممنوعیت استفاده از مرورگر کروم در مدارس هلند ؛ نگرانی بابت حریم خصوصی دانش‌آموزان

ممنوعیت استفاده از مرورگر کروم در مدارس هلند اعلام شده و حاشیه‌هایی را به دنبال داشت. این محدودیت، به دلیل نگرانی‌های ایجاد شده در مورد حفظ حریم خصوصی است.

این اولین بار نیست که در مورد محصولات گوگل و حفظ حریم شخصی، نگرانی وجود دارد. گوگل چندین بار پیش از این نیز در مورد جمع آوری اطلاعات در مظان اتهام قرار گرفته است. با توجه به تصمیم کشور هلند و به خاطر وجود مسائل امنیتی، اکنون استفاده از مرورگر کروم و سیستم عامل کروم برای مدارس محدود شده است.

بیشتر بخوانید: اپل و گوگل زیر ذره بین کمیسیون تجارت فدرال آمریکا ؛ آیا اطلاعات کاربران فروخته می‌شود؟

ممنوعیت استفاده از مرورگر کروم در مدارس هلند

محدودیت و ممنوعیت استفاده از مرورگر کروم در مدارس هلند تا آگوست سال 2023 ادامه خواهد داشت. از دلایل اخذ این تصمیم توسط این کشور، می‌توان به ایجاد نگرانی در مورد جمع آوری اطلاعات دانش آموزان، امکان اشتراک گذاشتن این اطلاعات با شبکه‌های تبلیغاتی و همچنین عدم اطلاع از محل ذخیره سازی آن‌ها اشاره کرد.

ممنوعیت استفاده از مرورگر کروم در مدارس هلند

مقام‌های پارلمان هلند در یک نامه امضا شده، نگرانی خود را در مورد حفظ حریم خصوصی و امنیت اطلاعات ابراز کرده‌اند. آن‌ها تذکر دادند که هنگام استفاده از مرورگر و سیستم عامل کروم، باید به حفظ حریم خصوصی و امنیت اطلاعات اهمیت داده شود.

مقامات پارلمان همچنین با شرکت‌های مختلف فناوری از جمله گوگل، مایکروسافت و زوم جلساتی برگزار کردند که این جلسات، حول محور حفاظت از اطلاعات خصوصی و افزایش میزان شفافیت در هنگام استفاده از اطلاعات کاربران بود.

با توجه به موافقت شرکت گوگل، سال آینده نسخه‌های جدیدی برای مرورگر و سیستم عامل کروم منتشر خواهد شد. همچنین شرکت گوگل، الزامات بخش آموزشی هلند را در نسخه‌های جدید خود لحاظ خواهد کرد، البته حتی بعد از انتشار نسخه‌های جدید توسط شرکت گوگل، امنیت اطلاعات بررسی می‌‎شود و اگر مشکلی در نسخه‌های جدید وجود نداشت، اجازه دسترسی عمومی صادر خواهد شد.

با توجه به تصمیم این کشور، تا آگوست سال 2023 مدارس هلند اجازه دسترسی و استفاده از نسخه‌های کنونی مرورگر و سیستم عامل کروم را دارند، البته با این شرط که اقدامات امنیتی و حفظ حریم خصوصی که توسط وزارت آموزش این کشور توصیه شده است را لحاظ کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد ممنوعیت استفاده از مرورگر کروم در مدارس هلند چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر