;
coinex

سرقت 1.08 میلیون دلاری از Audius ؛ همه قراردادهای هوشمند غیرفعال شد

یک طرح پیشنهادی مخرب منجر به سرقت 1.08 میلیون دلاری از Audius شد. به دنبال این موضوع، Audius تمام قراردادهای هوشمند این پلتفرم را غیرفعال کرد.

یک طرح پیشنهادی مخرب با درخواست انتقال 18 میلیون توکن AUDIO به ارزش حدود 6 میلیون دلار، بر اساس رأی گیری جامعه این توکن مورد تأیید قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت اوالانچ در سال 2022 

جزئیات سرقت 1.08 میلیون دلاری از Audius

طرح‌های پیشنهادی در رمزارزها، به جامعه رمزارزها کمک می‌کند تا با رأی‌گیری جامع تصمیمات درستی اتخاذ کنند. این موضوع برای پلتفرم موسیقی Audius نتیجه‌ای عکس داشت. تصویب شدن یک طرح پیشنهادی مدیریتی مخرب منجر به انتقال 6.1 میلیون دلار توکن آدیوس و سودرسانی 1 میلیون دلاری به هکر شد.

روز دوشنبه، طرح مخرب شماره #85، درخواست انتقال 18 میلیون توکن AUDIO را ارسال کرد و جامعه این رمزارز با رأی‌گیری این تراکنش‌ها را تأیید نمودند. اولین بار اکانت توییتر spreekaway به این حمله هکری پرداخت. به عقیده spreekaway، مهاجم پیشنهاد مخربی ایجاد نمود که از طریق آن می‌توانست مقدار اولیه توکن را فراخوانی کرده و خود را به عنوان تنها محافظ قرارداد حاکمیتی معرفی کند.

سرقت 1.08 میلیون دلاری از Audius ؛ همه قراردادهای هوشمند غیرفعال شد

رونیل رامبورگ (Roneil Rumburg)، بنیانگذار و مدیرعامل آدیوس در گفتگو با Cointelegraph توضیح داد که جوامع Audius هیچوقت پیشنهاد مخرب را تصویب نکرده‌اند. او در این راستا افزود:

حمله هکری اخیر یک سوءاستفاده بود. این حمله یک پیشنهاد از طریق ابزارهای قانونی به شمار نمی‌رفت. سرقت 1.08 میلیون دلاری از Audius از طریق ورود با سیستم حکومتی این رمزارز صورت گرفته است.

تیم Audius با بررسی‌های بیشتر، انتقال غیرمجاز توکن‌های AUDIO از خزانه‌ی این کمپانی را تأیید نمودند. به دنبال این اتفاق، تیم آدیوس تمامی قراردادهای هوشمند این پلتفرم و توکن‌های AUDIO موجود در بلاک چین اتریوم را متوقف نمود. این اقدام در راستای جلوگیری از زیان بیشتر صورت گرفت. شرکت آدیوس در ادامه انتقال توکن‌ها را از سر گرفت. تیم Audius در این راستا گفت:

تراکنش‌های باقی‌مانده از قرارداد هوشمند پس از بررسی کامل و کاهش آسیب‌پذیری از سر گرفته خواهند شد.

Peckshield، محقق بلاک چین علت سرقت 1.08 میلیون دلاری از Audius را مشکلات و تناقصات موجود در چیدمان ذخیره‌سازی توسط تیم این توکن عنوان کرد.

در حالی که پیشنهاد مدیریتی از سوی هکر 18 میلیون توکن به ارزش 6 میلیون دلار را از خزانه‌ی این پلتفرم به سرقت برد، توکن‌های Audio به سرقت رفته سریعاً دامپ شده و  به مبلغ 1.08 میلیون دلار به فروش رفتند. پس از افت قیمت شدید توکن Audio، سرمایه گذاران جهت جلوگیری از دامپ بیشتر قیمت پیشنهاد بازخرید فوری ارائه دادند.

در حال حاضر شفاف سازی پیرامون وضعیت دارایی سرقت شده صورت نگرفته است. رامبورگ به همراه Cointelegraph تأیید نمودند که مبالغ اصلی به سرقت رفته قابل بهره‌برداری مجدد نیستند. خزانه جامعه Audius جدا از خزانه بنیاد نگه‌داری می‌شود و باقی‌مانده وجوه از هرگونه بهره‌برداری مصون خواهد ماند.

توسعه‌دهنده توکن NFT مجموعه Bored Ape Yacht Club، برای دومین بار احتمال بروز حمله‌ی برنامه ریزی شده به حساب‌های شبکه اجتماعی این مجموعه را هشدار داد.

در ماه ژوئن، گوردان گونر (Gordon Goner)، یکی از بنیانگذاران مجموعه یوگا لبز، هشدار اول در مورد حمله احتمالی به حساب توییتر BAYC را منتشر کرده بود. بلافاصله پس از این هشدار، مقامات توییتر به طور کامل تمامی حساب‌ها را زیرنظر گرفته و امنیت آن‌ها را تقویت کردند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره سرقت 1.08 میلیون دلاری از Audius چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر