;
coinex

طرح بنزین برای همه و تاثیر آن در قیمت بنزین چیست؟

این روزها اخبار متعدد و مختلفی درباره بنزین به گوش می‌رسد و در جدیدترین مورد وزیر اقتصاد ضمن بحث از آینده قیمت بنزین، به طرح بنزین برای همه پرداخته است.

از زمان آغاز سال جاری، همواره موضوع افزایش قیمت بنزین در میان بوده است و شایعاتی درباره آن پخش شده، اما امروز وزیر اقتصاد رسما در سخنانی اعلام کرد که حداقل در سال جاری خبری از افزایش قیمت بنزین نخواهد بود.

همزمان با اعلام این خبر و به گفته او، قرار است طرح بنزین برای همه بعد از گذشت 5 ماه در جلسه‌ای با حضور رئیس جمهور بررسی شود، اما بررسی و اجرای این طرح به معنای افزایش قیمت بنزین نیست. این خبر در حالی است که خاندوزی پیش از این گفته بود این طرح جزو اولویت‌های دولت نیست و فعلا از دستور کار ما خارج شده است.

بیشتر بخوانید: نرخ مالیات سالانه خودرو و املاک اعلام شد

طرح بنزین برای همه چیست؟

بنزین برای همه طرحی است که از اسفند ماه سال گذشته به طور آزمایشی اجرا شد و بر اساس آن، سهمیه بنزین خودروها حذف و به جای آن سهمیه به کد ملی افراد تعلق می‌گیرد. البته در حال حاضر جزئیات زیادی از این طرح فاش نشده اما وعده‌ها حاکی از این است که هر کد ملی می‌تواند ماهانه بین 15 الی 20 لیتر سهمیه بنزین داشته باشد.

طرح بنزین برای همه و تاثیر آن در قیمت بنزین چیست؟

با چنین طرحی، افرادی که خودرو دارند می‌توانند از سهمیه خود استفاده کنند و افراد فاقد خودرو نیز سهمیه خود را به فروش می‌رسانند. با این وجود در حال حاضر جزئیاتی درباره سازوکار فروش بنزین مطرح نشده و تنها نکته مهم اینکه در صورتی که فردی بخواهد بیش از این میزان مصرف کند بایستی نسبت به خرید بنزین آزاد اقدام کند.

در مورد قیمت بنزین نیز، در حال حاضر قیمت سهمیه‌ای همان 1500 اعلام شده است و احتمالا برای این طرح هم بر همین اساس اعمال می‌شود. البته که شایعاتی از قیمت 18 الی 20 هزارتومانی بنزین نیز در میان است، اما این رقم از سوی دولت تایید نشده است.

گفتنی است که طرح بنزین برای همه ابتدا در قشم و کیش اجرا شده و بعد از ایراداتی که به نحوه اجرای آن وارد شد، قرار شد با بررسی و رفع ایراد بار دیگر در کل کشور اجرا شود. اما در حال حاضر 5 ماه از اجرای طرح در کیش می‌گذرد، اما هنوز تصمیم دقیقی در این باره اتخاذ نشده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص طرح بنزین برای همه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر