;
coinex

کاهش چشمگیر واردات گوشی ؛ نتیجه ممنوعیت واردات گوشی بالای 600 دلار؟

گزارش‌های اخیر گمرک ایران نشان می‌دهد که واردات گوشی نسبت به سال گذشته 26 درصد کاهش یافته است. آمارها نشان می‌دهند که در سه ماهه اول امسال، نزدیک به 3 میلیون گوشی موبایل وارد کشور شده و سهم واردات گوشی‌های بالای 600 دلار، تنها 4.9 درصد بوده است.

فرود عسگری، معاون امور گمرکی ایران در مصاحبه با ایسنا، آمارها و گزارش‌های جدیدی را پیرامون واردات گوشی ارائه کرد. او اعلام کرده که در سه ماهه اول سال گذشته، 4,135,149 گوشی موبایل به ارزش 823 میلیون دلار وارد کشور شده است. سهم واردات گوشی‌ها در سه ماه اول امسال هم 3,033,900 گوشی همراه بود که ارزش آنها به 728 میلیون دلار می‌رسد.

کاهش چشمگیر واردات گوشی

آمارهای سه ماهه ابتدایی سال نشان می‌دهند که واردات گوشی از لحاظ تعداد دستگاه‌، 26.6 درصد کاهش یافته که برابر است با کاهش 11.64 درصدی در ارزش واردات این کالا.

کاهش چشمگیر واردات گوشی ؛ نتیجه ممنوعیت واردات گوشی بالای 600 دلار؟

اما سهم گوشی‌های بالای 600 دلار چقدر بوده است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که گوشی‌های بالای 600 دلار در واردات گوشی سه ماه اول امسال، سهم 4.9 درصدی داشتند. ارزش این گوشی‌ها نیز 180 میلیون دلار بوده که 24.7 درصد از ارزش کل واردات گوشی را شامل می‌شود.

امیر اسحاقی، دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، اوایل زمستان گذشته در مصاحبه با دیجیاتو گفته بود که از آذر 99 تا آذر 1400، گوشی‌های پرچمدار از لحاظ تعداد سهم 5 درصدی داشتند که ارزشی معادل 29 درصد را شامل می‌شد.

محمدرضا عالیان، سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل هم در مصاحبه اخیر خود به دیجیاتو گفت از 24 اردیبهشت امسال تاکنون، هیچ ارزی برای واردات گوشی‌های پرچمدار اختصاص نیافته است. او همچنین توضیح داد که یکی از پیامدهای عدم تخصیص ارز، این است که 130 هزار آیفون از ابتدای امسال به صورت رویه مسافری وارد کشور شده که با توجه به تامین ارز آنها، مشکلاتی را برای اقتصاد کشور به بار می‌آورد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره کاهش واردات موبایل چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر