;
coinex

هشدار وقوع سیل در استان‌های جنوبی کشور صادر شد

سازمان هواشناسی کشور با تکیه به بررسی‌های کارشناسی نسبت به صدور هشدار وقوع سیل در استان‌های جنوبی کشور در 5 روز آتی اقدام کرده است.

بنابر بررسی سازمان هواشناسی کشور و نظر کارشناسی برخی از هواشناسان، در پنج روز آتی بارش‌ها در نیمه جنوبی کشور می‌تواند منجر به سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها شود.

بیشتر بخوانید: عدم تخصیص ارز واردات گوشی توسط دولت؛ دیگر خبری از گوشی

هشدار وقوع سیل در استان‌های جنوبی کشور صادر شد

استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، نیمه‌ شرقی استان فارس، جزایر خلیج فارس و جنوب خراسان از جمله مناطقی هستند که در روزهای آینده برای آن‌ها رگبار و رعد و برق شدید همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. چهارشنبه این شرایط علاوه بر مناطق ذکر شده برای نیمه جنوبی فارس و جنوب استان‌های یزد و بوشهر نیز رخ خواهد داد.

برای روز پنجشنبه احتمالا با وجود کاهش ناپایداری‌های در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، همچنانبرای  نیمه شمالی این استان و استان‌های هرمزگان، یزد، بوشهر، کرمان، فارس، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری و حتی مناطقی در استان‌های همدان، لرستان، مرکزی؛ رگبار و رعد و برق شدید و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

هشدار وقوع سیل در استان‌های جنوبی کشور صادر شد

روز‌های جمعه و شنبه فعالیت این سامانه در جنوب شرق، جنوب و بخش‌هایی از جنوب غرب و مرکز کشور ادامه دارد. طی پنج روز آینده بارش در نیمه جنوبی کشور سبب سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها خواهد شد.

در نتیجه در 5 روز برای استان‌های ساحلی خزر، اردبیل،‌ آذربایجان شرقی و خراسان شمالی و در روزهای سه‌شنبه تا جمعه نیز برای ارتفاعات البرز در تهران، البرز، قزوین، زنجان و سمنان در ساعاتی رعد و برق و باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

طی سه روز آینده در شمال شرق و شرق کشور برخی نقاط استان‌های سمنان، تهران، البرز، قم، قزوین، مرکزی و شمال اصفهان وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می‌شود که موجب کاهش کیفیت هوا و دید افقی در این مناطق خواهد شد.

از سوی دیگر در این مدت زمان به خاطر وزش باد شدید در مناطق غرب و جنوب غرب، پدیده گرد و غبار رخ می‌دهد. دریای عمان و تنگه هرمز هم از سه‌شنبه تا پایان هفته و نواحی مرکزی و شرق خلیج فارس از سه‌شنبه تا جمعه مواج است.

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر