;
coinex

آسمان خراش 120 کیلومتری افقی عربستان سعودی با سرمایه 1 تریلیون دلاری ساخته می‌شود [+ویدیو]

با تصمیم محمد بن سلمان، قرار است که پروژه آسمان خراش 120 کیلومتری افقی عربستان سعودی که هزینه‌ای 1 تریلیون دلاری دارد به زودی استارت بخورد.

mirror line یا خط آینه نامی است که عربستان سعودی برای این آسمان خراش در نظر گرفته است. خط آینه که قرار است در 120 کیلومتر ساخته شود قادر است پنج میلیون نفر را در خود جای دهد و احتمالا ساخت آن  تا سال 2030 به طول خواهد انجامید.

وال استریت ژورنال نیز در همین رابطه گزارشی منتشر کرده است. در این گزارش آمده، این آسمان خراش 120 کیلومتری به صورت موازی با پوششی آینه‌ای ساخته خواهد شد. نام این اثر نیز برگرفته از همین پوشش آینه‌ای شکل آن است. بناست که این آسمان خراش مجهز به قطار سریع‌السیر باشد تا مسافرین بتوانند در عرض 20 دقیقه کل مسیر 120 کیلومتری را طی کنند. مزارع عمودی، استادیوم ورزشی و یک بندرگاه از دیگر امکاناتی است که خط آینه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: آسمانخراش دایره‌ای دبی ؛ حلقه‌ای به ارتفاع 550 متر به دور برج خلیفه [+عکس]

آسمان خراش 120 کیلومتری افقی عربستان سعودی

پیش از این هم با روی کار آمدن محمد بن سلمان شاهد تحولات جدیدی در عربستان بودیم. این بار هم ولیعهد عربستان قصد تحقق رویای دیگری دارد. او که در ماه ژانویه 2021 از این طرح خود رونمایی کرد گفت قصد دارد بنایی در کشورش بسازد که مانند اهرام ثلاثه مصر مهم باشد و تا همیشه باقی بماند.

خط آینه که بخشی از شهر بیابانی Neom خواهد بود متشکل از دو ساختمان بسیار بزرگ با ارتفاع 487 متر است که از خلیج عقبه به سمت کوهستان‌ها می‌رود و با گذشت از خط ساحلی به صحرا خواهد رسید. محمد بن سلمان عقیده دارد که پایان کار این پروژه سال 2030 خواهد بود اما مهندسان نظر دیگری دارند. به باور مهندسان ساخت این آسمان خراش 120 کیلومتری که قرار است بلندتر از برج امپایر استیت آمریکا باشد ممکن است تا 50 سال طول بکشد.

نکته جالب توجه در این آسمان خراش ارتفاع بسیار بلند آن است که برای ساخت آن باید به خمیدگی کره زمین توجه داشت. شاید برایتان سوال شود که انرژی این مجموعه بزرگ چگونه تامین خواهد شد و مردم چطور غذایشان را تامین می‌کنند. گفته می‌شود که منبع تغذیه انرژی این آسمان خراش تماما از منابع تجدید پذیر خواهد بود و خوراک افراد از محصولات مزارع عمودی تامین خواهد شد. احتمال می‌رود افرادی که قصد دارند در این مجموعه حضور داشته باشند برای سه وعده غذا حق اشتراک بپردازند.

بزرگترین هدفی که محمد بن سلمان از اجرای این پروژه دارد این است که بتواند با ایجاد پروژه‌های شهر نئوم باعث اشتغال‌زایی شود و از اتکای بیش از حد کشورش به منابع نفتی جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره آسمان خراش 120 کیلومتری افقی عربستان سعودی چیست؟ نظراتتان را با ما در میان بگذارید و اخبار فناوری را در تکراتو دنبال کنید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (14 نظر)

    اقا تو چیکار به غلط بن سلمان داری برو یارانه تو بگیر برو لنت ماشینتو عوض کن تصادف میکنی بدبخت میشی

    پاسخ

    به نظر همه کسانی که این مطالب را میخوانند .آقای بن سلمان برعکس تمام یاوه گویی های دشمنانش. فردی خلاق ودلسوز مردم عربستان است وبجای صدور انقلاب و هزینه در کشورهای دیگر وسرشاخ شدن الکی وبی نتیجه با دیگر کشورها به فکر آسایش و رفاه و امنیت مردم کشورش می‌باشد و واقعا برازنده. رهبری است برای ملت خودش

    پاسخ

    فقر در همه مملکت ها هست در ایران هم هست همه حکومت ها موظفن فقرزدایی کنن دیگه اینکه اون فقیر داره ما هم داشته باشیم درست نیست ایران چندین برابره عربستان منابع داره معدن داره عربستان یه نفت داره فقط

    پاسخ

    من موندم بعضیا نظرشونو از کجاشون در میارن،قطعا از روی تعصبه، وگرنه کی می‌تونه پیشرفتهای که کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به ویژه عمان،عربستان،قطرو امارات و انکارکنه،عربستان تا5سال پیش تمام 80درصدگندمشووارد میکرد الان به فکرش صادراته،مقداری از آبشو می‌خرید الان آبی که از شیرین کنها به دست میادکفافه کله جمعیتشه،زمینهای کشاورزیش که مجهز به مدرنترین شیوه هاست که سبزی خیره کننده از هرجایی دیده میشه،پوله نفتو دورهم میخورن

    پاسخ

    تو خوبی،
    از نظر شما همه بد هستند جز ما،همه بدبختن جز ما،همه درگیر مادیات و هوای نفس هستند جز ما،بیخیالم نمیشید .

    پاسخ

    خیلی بزرگش میکنین

    اولا اینکه ۱۲۰ کیلومتر چیزی نیست
    دوم اینکه این اصلا آسمان خراش محسوب نمیشه
    سوم اینکه یه طوری میگین غذا چجوری میخواد تهیه بشه، خب رو زمینه دیگه، غذاشونو از یه شهر نزدیک میارن

    پاسخ

    چند سال پیش بن سلمان یک غلط دیگه هم کرد الان هم یک غلط اضافه دیگه که اصلاً امکان ساخت این ساختمان وجود ندارد فقط به درد یک عده احمق وطن فروش غربزده میخوره تا شروع به خود تحقیری کنند شما از مدینه رفته ها راجع مناطق فقیرنشین مدینه و مکه بپرس تا بفهمی اونجا صد بار بدتر از روستاهای ایران هست

    پاسخ

    غیر ممکن می دانی چون مغز کوچکی داری

    پاسخ

    مغز کوچک زنگ زده واقعا بعد خوندن کامنتت کاملا متوجه معنی که این جمله ی کوتاه شدم،هرکی هرکاری میکنه غلط محسوب میشه ولی تو و امثال تو کاراتون غلط نیست، کلا هرچی توی اون مغز کوچیک تو نگنجه غلط هست، برو از دوستات بپرس چطور حتی بلد نبودن از شیرهای مکانیزه ی آبخوری توی مکه استفاده کنن برو بگو چطور با دیدن فرودگاه کفشون میبره، برو بگو چرا ده بار حج میرین مدیونی اگه فکر کنی سفرشون توریستیه و لذت میبرن از دیدن اینهمه امکانات عجیب غریب توی عربستان توهم بشین غلطا رو بشمار، امارات جزیره نخل رو روی خلیج فارسی ساخته که ما هنوز یه اسکله صادراتی بعد 40 نتونستیم اضافه کنی تفریحی پیشکش،با پول همه کار میشه کرد ساخت و ساز روی زمین خدا که کاری نداره اونا توی فضا دارن ایستگاه فضایی میسازن رو زمین که فقط پولت رو بده خودبخود ساخته میشه

    پاسخ

    عربها پول نفت را صرف مملکتشان میکنند آخوندها برای خودشان تو بانکهای خارج انبار میکنند

    پاسخ

    همه کشورهای جهان به سوی موفقیت و پیشرفت های همه جانبه در حرکت هستند و رهبران آنها چه دغدغه هایی برای مردم خود دارند. اما در ایران همه چیز رو به عقب در حال پسرفت است و رهبران آن اندر خم زلف زنان گیر کرده اند. گر ازین درد بمیریم رواست.

    پاسخ

    وقتی دیوار چین با آن عظمت و با آن امکانات در آن زمان ساخته شد پس این امکان به راحتی میسر خواند بود پروژه جالبی خواهد بود من به شدت علاقه مند چنین رویا پردازی ها هستم.

    پاسخ