coinex
راهنمای خرید تکراتو

پیست اسکی تروجینا عربستان سعودی ؛ پروژه انقلابی سعودی‌ها در دل کویر [+ویدیو]

پیست اسکی تروجینا عربستان سعودی یک پروژه انقلابی دیگر است که در دل کویر بنا خواهد شد. این پروژه 500 میلیارد دلار هزینه دارد.

پیست اسکی تروجینا عربستان سعودی با هزینه‌ای بالغ‌بر 500 میلیارد دلار در دل کویر ساخته خواهد شد. این پروژه یک شاهکار دیگر از سعودی‌ها را در معرض دید جهانیان می‌گذارد. عربستان سعودی چند سالی است که با عربستان قدیم فاصله بسیاری زیادی گرفته و با ثروت‌های بی‌پایانش قصد دارد خاورمیانه را به قطب گردشگری جهان بدل کند.

از پروژه نئوم گرفته تا مکعب بزرگ که نصف شهر را در خود می‌بلعد و حتی پروژه مزارع کشاورزی در دل کویر با ایجاد آب‌وهوای مصنوعی، همه از تلاش‌های این کشور برای ارتقاء سطح تکنولوژی است. حال در ادامه این پروژه‌های شگفت‌انگیز، عربستان پروژه ساخت پیست اسکی تروجینا را نیز که از جمله بخش‌های پروژه “نئوم” است را استارت زده که در نوع خود در دنیا بی‌نظیر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: عربستان با ایجاد آب‌وهوای مصنوعی امکان کشاورزی در بیابان را فراهم می‌کند!

ساخت پیست اسکی تروجینا عربستان سعودی به زودی آغاز شد

عربستان پروژه ساخت اولین مرکز برفی و پیست اسکی زیر صفر درجه در حوزه خلیج‌فارس را آغاز کرد. این پروژه که با نام تروجنا شناخته می‌شود قرار است با بودجه ۵۰۰ میلیارد دلاری ساخته شود و سالانه ۷۰۰ هزار گردشگر را از سراسر جهان به این منطقه بکشاند.

هرچند پیست اسکی تروجینا در منطقه‌ای احداث خواهد شد که هر ساله برف در آن می‌بارد، اما برای این‌که بتوان از این مرکز در تمام طول سال استفاده کرد، طراحان برای آن سیستم تولید برف مصنوعی را در نظر گرفتند.

در همین راستا فیلیپ گولت، مدیر اجرایی تروجنا عنوان کرد برف مصنوعی این پیست اسکی بدون هر نوع مواد شیمیایی و با کمک انرژی تجدیدپذیر به تولید خواهد رسید. وی افزود در ساخت این پروژه، آسیب‌های زیست محیطی به حداقل خواهند رسید و حتی برف‌هایی که آب می‌شوند نیز تصفیه خواهند شد.

نخستین مرکز برفی و پیست اسکی تروجنا علاوه بر این‌که از ۱۰۰ رشته ورزشی پشتیبانی می‌کند، از قسمت‌های مختلفی چون رستوران‌های لوکس، هتل، مراکز تفریحات شبانه، رویدادهای مد، جشنواره‌های مختلف و مراکز خرید تشکیل شده تا به‌خوبی به تمام نیازهای گردشگران پاسخ دهد. ضمناً یک دریاچه آب شیرین بزرگ و دهکده آبی نیز در این مرکز احداث خواهد شد.

ساخت پروژه پیست اسکی تروجینا عربستان سعودی آغاز شد

مراحل ساخت اولین مرکز برفی و پیست اسکی زیر صفر درجه در حوزه خلیج‌فارس در اواخر سال ۲۰۲۶ به پایان می‌رسد و به احتمال زیاد عربستان می‌تواند با این مرکز میزبان بازی‌هایی آسیایی زمستانی سال ۲۰۲۹ شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره پیست اسکی تروجینا عربستان سعودی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: گجت نیوز

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام من یک کارگرم ک چند وقته سرگذر کار بهم نمیخوره ب ماه محرم قسم ی کولر ندارم به امام حسین ع دوتا بچه دارم مستعجرم اجارم عقب افتاده به فاطمه زهرا ع خیلی مهتاجم زنم زانوش آب برداشته ندارم ببرمش دکتر اگه مسلمونی میتونه کمکم کنه انسانیت کنیین در حقم جون عزیزانتون اگه واقعا کسی میتونه کمکم کنه. ۵۸۵۹۸۳۱۱۳۸۸۹۰۲۴۸ ش کارت به جون بچه هام کلاه بردار نیستم .خودم دیکس کمردارم

    پاسخ