;
coinex

دوربین 450 مگاپیکسلی سامسونگ در آینده نزدیک عرضه می‌شود

سامسونگ در سالیان اخیر پیشرفت چشمگیری در تولید سنسورهای دوربین داشته و حالا شایعات حاکی از تولید دوربین 450 مگاپیکسلی سامسونگ است.

سامسونگ در سالیان اخیر دوربین‌های بسیار جذاب و قدرتمندی روانه بازار کرده که برخی از آن‌ها در شماری از گوشی‌های پرچمدار بازار به کار رفته‌اند. برای مثال نسل دوم دوربین 200 مگاپیکسلی سامسونگ احتمالا در موتورولا موتو ایکس 30 پرو که به زودی قرار است رونمایی شود به کار بسته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: تقلید صدای افراد فوت شده توسط دستیار صوتی الکسا

دوربین 450 مگاپیکسلی سامسونگ

اخیرا شرکت سامسونگ یک علامت تجاری جدید در کره ثبت کرده که نکاتی را در مورد برنامه­‌های این شرکت برای یک سنسور دوربین 450 مگاپیکسلی ارائه می‌دهد.

اندازه این سنسور می‌تواند با اندازه سنسور 1 اینچی سونی IMX989 در شیائومی 12 اس اولترا مطابقت داشته­ باشد. سامسونگ در دنیای دوربین‌های موبایلی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و این افتخار را به دست آورده است که سال گذشته دوربین 200 مگاپیکسلی خود را با نام ISOCELL HP1 عرضه و همچنین در این اواخر سال هم­نام آن را با ISOCELL HP3  روانه بازار کند. با این تفاسیر به نظر می‌رسد که این پایان راه برای شرکت سامسونگ نیست و این شرکت فکرهای بزرگتری را در ذهن دارد.

دوربین سامسونگ

سامسونگ معمولاً فرآیندهای باینینگ پیکسل خود را با عبارات منحصر به فردی نام‌گذاری کرده­ است. به عنوان مثال ISOCELL HM3 در گلکسی اس 22 اولترا، از «الگوی بایر نوناپیکسلی RGB» استفاده می‌کند که پیکسل‌ها را در یک ماتریس 3×3 ترکیب کرده و «Nona» به وضوح به «Nine» یا همان عدد 9 اشاره می‌کند.

این ادغام 9 در 1 تضمین می‌کند که 108 مگاپیکسل HM3 تصاویر 12 مگاپیکسلی را با اندازه‌‌ی پیکسل­های ترکیبی 2.4 میکرومتری تولید می‌کند.ISOCELL HP1 و  HP3 با کیفیت 200 مگاپیکسل، هر دو از ادغام 16 در 1 محصولی با نام تجاری  “Tetra²pixel RGB Bayer Pattern” در حال استفاده کردن هستند.

این به این معناست که آنها نهایتاً با ادغام کردن 16 پیکسل در یکدیگر، عکس ­های 12.5 مگاپیکسلی را نیز شکار می‌کنند. حال اگر علامت تجاری جدید سامسونگ که “Hexa²Pixel” نام دارد، در آینده عملیاتی شود، نشان‌دهنده قرارگیری پیکسل‌ های 36گانه در 1 پیکسل خواهد بود!

در واقع نگاهی سریع به ریاضیات ابتدایی نشان خواهد داد که حسگر “Hexa²Pixel” می‌تواند وضوح 432 مگاپیکسل یا حتی 450 مگاپیکسلی را داشته باشد! در نهایت ادغام 36 در 1 به حسگر اجازه خواهد داد تا اندازه پیکسل هایش کوچک‌تر، و جزئیات بیشتری داشته باشد.

دوربین 450 مگاپیکسلی سامسونگ

با توجه به این موضوع  اندازه پیکسل­‌هایی که پس از باینینگ ارائه می‌دهد می‌تواند با سنسور سونی IMX989 موجود در شیائومی 12 اس اولترا با اندازه 1 اینچی هم برابری کند. به صورت کلی سنسورهای با وضوح بالا، محصولاتی هستند که سامسونگ در سال‌های اخیر روی آنها تمرکز کرده و تمام تمرکز خود را به ویژه بر روی تولید و طراحی آن‌ها گذاشته است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص دوربین 450 مگاپیکسلی سامسونگ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر