;
coinex

عرضه اینترنت ماهواره ای برای گوشی موبایل ؛ پتنت جدید اسپیس ایکس!

بنابر برخی اسناد فاش شده، اسپیس ایکس، شرکت تحت مالکیت ایلان ماسک در تلاش برای عرضه اینترنت ماهواره ای برای گوشی موبایل است.

در یک بایگانی جدید که در پایگاه اطلاعاتی FCC رویت شده است، اسپیس ایکس به دنبال اضافه کردن فرکانس 2 گیگاهرتز به مجوز اینترنت استارلینک خود برای استفاده «کاربران تلفن همراه» است. گرچه این موضوع مشخصا به مورد خاصی اشاره نمی‌کند، اما می‌تواند آغازی باشد برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره برای گوشی های موبایل.

بیشتر بخوانید: آیا اینترنت ماهواره ای استارلینک از گوشی‌ها جاسوسی می‌کند؟

عرضه اینترنت ماهواره ای برای گوشی موبایل

سرویس اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس، استارلینک، در چند سال گذشته به طور قابل توجهی گسترش یافته است. تعداد ماهواره‌های این سرویس در سال جاری به شدت افزایش یافته است، به طوری که SpaceX اکنون بیش از 2500 ماهواره را در مدار با نزدیک به نیم میلیون مشترک دارد.

اضافه شدن فرکانس 2 گیگاهرتز به این مجوز، به آن معنی است که سیگنال‌های آن کمتر تحت تأثیر اجسام مانع قرار می‌گیرند و برای دستگاه‌های کوچک‌تر، مانند گوشی‌های هوشمند کاربرد دارند. این پرونده ابتدا توسط PCMag رویت شد و به خوبی نشانگر آن است که اضافه شدن پوشش 2 گیگاهرتز می‌تواند به نفع همه کاربران استارلینک در سراسر جهان باشد.

اسپیس ایکس می‌گوید که به دلیل خرید Swarm که یک شرکت فناوری نانو ماهواره است و داده‌ها را برای دستگاه‌های اینترنت اشیا ارائه می‌کند، می‌تواند به ارائه این قابلیت دست یابد. اسپیس ایکس این شرکت را در آگوست سال گذشته تصاحب کرد.

عرضه اینترنت ماهواره ای برای گوشی موبایل ؛ پتنت جدید اسپیس ایکس!

بنابر پرونده اخیر FCC، ماهواره‌های استارلینک در حال حاضر چنین قابلیتی ندارند، در نتیجه اسپیس ایکس با کسب این مجوز می‌تواند ماژول‌های جدیدی به ماهواره‌های وصل کند تا دستگاه‌های موبایل و اشیا کوچکتر نیز بتوانند به اینترنت ماهواره‌ای وصل شوند.

با این حال، در پرونده FCC جزئیات زیادی درباره طراحی و نحوه عملکرد این دستگاه ارائه نشده است و می‌توان انتظار داشت تا در آینده، جزئیات بیشتری در این رابطه منتشر شود.

اولین بار در سال 2019، مارک گورمن از بلومبرگ گزارش داد که اپل به دنبال افزودن اتصال اینترنت ماهواره‌ای به آیفون‌های خود است. اما آیا این به معنای همکاری اسپیس ایکس و اپل باشد؟

در حال حاضر، به نظر می‌رسد که این سرویس Starlink کاربر تلفن همراه می‌تواند در قالب یک افزونه برای اشتراک موجود Starlink ارائه شود، اما اگر FCC برنامه را تأیید کند، باید منتظر انتشار جزئیات بیشتری باشیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره عرضه اینترنت ماهواره ای برای گوشی موبایل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

منبع‌:‌ spaceexplored

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر