;
coinex

آیا اینترنت ماهواره ای استارلینک از گوشی‌ها جاسوسی می‌کند؟

استارلینک در سال 2015 توسط شرکت اسپیس ایکس ارائه شده است. اخیرا اخباری مبنی بر جاسوسی اینترنت ماهواره ای استارلینک از گوشی‌ها به گوش می‌رسد که مورد شبه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

مدتیست که برخی از کارشناسان، اسپیس ایکس را به انحصارگری در توسعه شبکه اینترنت، جاسوسی اینترنت ماهواره ای استارلینک و همچنین ردیابی کاربران متهم کرده‌اند.

برخی دیگر از کارشناسان نیز معتقدند که پافشاری ایلان ماسک برای خرید توییتر، یکی دیگر از عواملی است که می‌تواند باعث به خطر افتادن حریم خصوصی اشخاص شود. آن‌ها این خطر را در رابطه با خرید توییتر توسط ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس، به این گونه توضیح دادند که هنگامی که کاربری قصد اتصال به توییتر را داشته باشد و در عین حال برای ورود به توییتر از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک استفاده کند، در همان زمان ردیابی شده و اطلاعات شخصی او سریعا آشکار می‌شود. این در حالیست که هیچ فرد و یا حتی نهادی متوجه جاسوسی اینترنت ماهواره ای استارلینک نخواهد شد.

جاسوسی اینترنت ماهواره ای استارلینک توسط شرکت‌های توییتر و تسلا

برخی بر این باورند که شرکت تسلا نیز می‌تواند از شرکت‌هایی باشد که در جاسوسی اینترنت ماهواره ای استارلینک همکاری دارد. درواقع زمانی که خودروهای هوشمند تسلا برای ارائه خدمات به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک متصل می‌شوند، اطلاعات شخصی صاحبان خودرو فاش شده و به سرعت ذخیره می‌شود.

جاسوسی اینترنت ماهواره ای استارلینک

باید بگوییم که ایلان ماسک در صدد آن است که اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را در سراسر جهان ارائه دهد و تا به الان نیز بیش از 95 هزار مشترک از بین 32 کشور جهان، از این اینترنت پرسرعت که به آسانی قابل دسترس است، استفاده می‌کنند. ایران، روسیه، بلاروس، افغانستان، ونزوئلا، کوبا، چین، سوریه از جمله کشورهایی بوده که حاضر به دریافت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک نشده‌اند. مابقی کشورها به مرور زمان از این اینترنت ماهواره‌ای بهره خواهند برد.

ماسک نیز در راستای ارائه خدمات به کشورهای محروم از استارلینک اعلام کرده است، به محض ارائه مجوز این کشورها برای دریافت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک، اسپیس ایکس خدمات مربوطه را اعم از ارسال کیت استارلینک، برای آن کشور فعال خواهد کرد.

گوشی‌های هوشمند نیز می‌توانند از اینترنت ماهواره ای استارلینک بهره‌مند شوند

اخیرا گزارش‌های غیررسمی‌ از اقدامات جدید اسپیس ایکس منتشر شده است که طبق آن، به نظر می‌رسد که مسئولان استارلینک در حال توسعه و ارتقا قطعاتی هستند که به گوشی و دستگاه‌های قابل حمل متصل شده و از این طریق کاربران استارلینک می‌توانند در همه جا سیگنال‌های ماهواره‌ای را دریافت کرده و از اینترنت استارلینک استفاده کنند.

جاسوسی اینترنت ماهواره ای استارلینک

درواقع مشترکان می‌توانند این دستگاه که وظیفه دریافت سیگنال‌های ماهواره‌ای را دارد و همچنین دارای اندازه‌ای مشابه با یک فلش مموری است را به درگاه USB-C گوشی خود متصل کرده و از اینترنت پرسرعت استارلینک، استفاده کنند. البته باید بگوییم که در حال حاضر اطلاعات رسمی از دستگاه قابل حمل دریافت‌کننده اینترنت، منتشر نشده است؛ اما به احتمال زیاد، این دستگاه کوچک تا دو سال آینده، عرضه خواهد شد.

سرعت اینترنت ماهواره ای استارلینک در زمین و مریخ

به گفته‌ی ایلان ماسک، سرعت نسخه تجاری اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به 500 مگابایت‌بر‌ثانیه می‌رسد. همچنین 20 کاربر همزمان می‌توانند از این نسخه استفاده کنند. البته به گزارش برخی از کاربران، در مواقعی، سرعت استارلینک برای دانلود و آپلود به بیش از 500 مگابایت‌بر‌ثانیه نیز می‌رسد. یکی دیگر از اهداف ایلان ماسک در راستای سراسری کردن استارلینک، مجهز کردن کره مریخ به اینترنت پرسرعت استارلینک است تا انسان‌ها و فضانوردان مقیم مریخ بتوانند از این طریق با زمین ارتباط برقرار کنند و از امکانات استارلینک بهره ببرند.

افزایش ماهواره‌های استارلینک در مدار زمین

طبق گزارشات اخیر، 48 ماهواره جدید به مدار زمین اضافه شده است که باعث شده مجموع تعداد ماهواره‌های فعال استارلینک از مرز 2 هزار ماهواره نیز عبور کند. به گفته‌ی کارشناسان استارلینک، نزدیک به 10 هزار ماهواره مورد نیاز است تا سراسر کره زمین تحت پوشش اینترنت ماهواره‌ای استارلینک قرار بگیرد. به همین جهت شرکت اسپیس ایکس نیز سعی دارد تا ماهواره‌‌های بیش‌تری را به مدار زمین بفرستد تا هر چه سریع‌تر به اهداف خود دست پیدا کند.

جاسوسی اینترنت ماهواره ای استارلینک

البته شرکت‌ها و سازمان‌های فضایی از جمله ناسا، افزایش تعداد ماهواره‌های استارلینک را به دلیل ایجاد مشکلات و اختلالاتی برای دیگر ماهواره‌های موجود در مدار زمین، خطرناک می‌دانند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درمورد جاسوسی اینترنت ماهواره ای استارلینک از طریق تلفن همراه مشترکان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    کسی هم هست که دزدی نکنه ؟

    هر کی به گوشی من سرویس میده اطلاعات گوشی من رو بیشتر از خودم دوست داره .

    پاسخ