;
coinex

قابلیت نمایشگر همیشه روشن در آیفون 14 عرضه می‌شود

شاید شما هم شایعاتی در مورد قابلیت نمایشگر همیشه روشن در آیفون 14 شنیده باشید. اطلاعات منتشر شده از نسخه iOS 16 بتا، اعتبار این شایعات را افزایش می‌دهند.

در حالی که شایعه قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن در آیفون 14 در بین مردم می‌پیچد، اخیرا تصاویر پس زمینه‌ای از نسخه بتا iOS 16 همراه با جزئیات منتشر شده است که این موضوع را پررنگ‌تر می‌کند. در این راستا، خبرگذاری 9to5Mac، از منابع معتبر به اطلاعاتی در مورد این نسخه از آیفون دست پیدا کرده است که به نوعی، بر ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن در آیفون 14 ، مهر تایید می‌‎زند.

قابلیت نمایشگر همیشه روشن در آیفون 14

خبرگزاری 9to5Mac در مورد نحوه کار با والپیپرهای نسخه بتای iOS 16، اطلاعاتی پیدا کرده است. در نسخه بتا iOS 16، والپیپرهای از پیش نصب شده‌ چند لایه وجود خواهد داشت که 2 وضعیت مختلف دارند. در وضعیت خواب، تصویر زمینه در حالت تاریک و به صورت محو نمایش داده می‎‌شود. همین موضوع، دلیل محکمی برای درست بودن قابلیت نمایشگر همیشه روشن در آیفون 14 به شمار می‎‌آید.

قابلیت نمایشگر همیشه روشن در آیفون 14

مسئولان آیفون با ارائه نسخه iOS 16، به کاربران خود قول داده‌اند که تغییری در نحوه عملکرد صفحه قفل و ویجت‌ها را مشاهده خواهند کرد و در نهایت، قابلیت نمایشگر همیشه روشن را ارائه خواهند کرد. با کمک این ویژگی، صفحه نمایش آیفون 14 هیچ موقع به طور کامل خاموش نمی‌‎شود و حتی در حالت خواب نیز اطلاعاتی مانند تاریخ، میزان باتری و ساعت را به نمایش خواهد گذاشت.

شاید در ذهن خود بگویید که با اجرای این قابلیت، عمر باتری کمتر خواهد شد، اما باید بگوییم که این ویژگی، با نرخ نوسازی متغیر که قابلیت کاهش تا 1 هرتز را دارد، عمر باتری را حفظ خواهد کرد.

اپل واچ‌ها و سایر گوشی‌ها برای مدت کوتاهی از فناوری ذکر شده، بهره‌مند شده‌ بودند که همین موضوع، دلیل خوبی بر شروع شایعات روشن ماندن همیشگی صفحه نمایش آیفون 13 پرو بود؛ که البته این اتفاق نیفتاد. در عوض، این گوشی دارای صفحه نمایش ProMotion بود که وظیفه تنظیم نرخ تازه سازی بین 120 هرتز و 10 هرتز را به صورت پویا بر عهده داشت. کاهش چشم گیر نرخ نوسازی صفحه نمایش به حداقل 1 هرتز در نسخه جدید آیفون، احتمالا آخرین دلیل بر درست بودن شایعات اخیر در مورد آیفون 14 پرو و پرومکس به شمار می‌آید.

اپل قصد دارد انواع مدل‌های آیفون 14 را در پاییز سال جاری با نسخه iOS 16 ارائه کند. اطلاعات دیگری که در مورد گوشی جدید آیفون در دسترس داریم، این است که به دوربین آن 48 مگاپیکسل مجهز خواهد شد و دارای پردازنده Apple A16 است که از فرآیند 5 نانومتری A15 ،A14 و A16 برای افزایش 15 درصدی عملکرد CPU استفاده می‎‌کند. همچنین این تراشه، عملکرد GPU را 30 درصد بهتر خواهد کرد. احتمالا پهنای باند حافظه در این گوشی LPDDR5 RAM باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد قابلیت نمایشگر همیشه روشن در آیفون 14 چیست؟ لطفا نظرات خود را در مورد این موضوع با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر