;
coinex

گوگل حذف کوکی ها از کروم را به سال 2024 موکول کرد

حذف کوکی ها از کروم به تعویق افتاد. با این تعویق، سازمان‌ها فرصت بیشتری برای آزمایش APIهای Privacy Sandbox گوگل خواهند داشت.

به تعویق افتادن حذف کوکی ها از کروم تعجب آور نیست، زیرا این کار قبلا هم توسط گوگل تکرار شده بود. طبق اعلام گوگل، این طرح قرار است در اواسط 2023 اجرا شود و پشتیبانی کوکی‌های متفرقه در نیمه دوم 2024 انجام خواهد شد. در واقع، طول اجرای این طرح از سال 2022 تا 2024 خواهد بود. در ادامه مراحل اجرای این طرح را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

حذف کوکی ها از کروم

رونمایی از طرح Privacy Sandbox برای اولین بار در سال 2019 انجام شده بود. بعد از رونمایی، گوگل اعلام کرد که این طرح، در سال 2022 اجرا خواهد شد؛ اما پس از بررسی‌های انجام شده توسط وزارت دادگستری ایالات متحده و سازمان رقابت بازار بریتانیا (CMA)، زمان اجرای آن به اواسط 2023 موکول شد. گوگل اعلام کرده است که پشتیبانی کوکی‌های متفرقه در نیمه دوم 2024 امکان‌پذیر خواهد بود. حذف کوکی ها از کروم

آنتونی چاوز، معاون بخش Privacy Sandbox گوگل در مورد اجرای این طرح بیان کرد:

مستمرترین بازخوردی که دریافت کرده‌ایم این است که برای ارزیابی و آزمایش فناوری جدید Privacy Sandbox قبل از منسوخ شدن کوکی‌های جانبی در مرورگر کروم، به زمان بیشتری نیاز خواهیم داشت. این بازخورد با تعهد ما به سازمان رقابت بازار بریتانیا، برای اطمینان از این‌ که Privacy Sandbox فناوری‌های مؤثر و حفظ حریم‌خصوصی را ارائه می‌کند و صنعت زمان کافی برای اتخاذ این راهکارهای جدید را دارد، مطابقت می‌کند.

حذف کوکی ها از کروم

بر اساس جدول زمانی تعریف شده توسط شرکت گوگل، در اوایل ماه آینده نسخه آزمایشی از Privacy Sandbox در اختیار میلیون‌ها کاربر در کشورهای مختلف قرار خواهد گرفت. قدم بعدی این طرح نیز مشخص شد.

طرح ذکر شده به تدریج در طول سال‌های 2022 تا 2023 توسط افراد بیشتری مورد استفاده قرار می‌گیرد. آن چه در مورد این طرح انتظار داریم این است که تا سال 2023، به صورت رسمی در اختیار عموم قرار گیرد. رویکرد عمدی برای انتقال کوکی‌های متفرقه، بیانگر این موضوع است که وب، توانایی پیشرفت بدون اتکا به شناسه‌های ردیابی متقابل سایت یا تکنیک‌های مخفی را نیز دارد.

پروسه جایگزینی برای کوکی‌های متفرقه توسط شرکت گوگل، قبلا با عنوان آموزش فدرال گروه‌ها یا FLoC یاد می‌‎شد. گوگل در اوایل سال 2022 رویکرد جدیدی به عنوان Topics را برای کاربرانش معرفی نمود که توانایی ردیابی علایق آنان را دارد. هدف گوگل از این کار، دسته بندی وب‌سایت‌های بازدیدی شما بر اساس 300 موضوعِ از پیش آماده شده است.

نحوه عملکرد Topics این گونه است که هنگام بازدید کاربر از وب سایت‌، 3 موضوع تصادفی مورد پسند او نمایش داده می‎‌شود. به این ترتیب، ناشر سایت توانایی به اشتراک گذاری این اطلاعات را با شرکاتی تبلیغاتی خود دارد و همین مورد، برای نمایش تبلیغات بسیار مفید عمل خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد به تعویق انداختن حذف کوکی ها از کروم چیست؟  لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر