;
coinex

طرح عرضه خودرو در بورس کالا ؛ زمان و شرایط سفارش

اخیرا کلیات طرح عرضه خودرو در بورس کالا در شورای عالی بورس به تصویب رسیده و بر این اساس به زودی شاعد عرضه 600 دستگاه فیدلیتی و دیگنیتی در بورس خواهیم بود.

در اولین عرضه خودرو در بورس کالا، 600 دستگاه خودرو فیدلیتی و دیگنیتی مطابق برنامه در تاریخ 26 مرداد ماه عرضه می‌شوند. بنابر اطلاعیه عرضه بازار فیزیکی بورس کالا، 26 مرداد ماه سال جرای 350 دستگاه فیدلیتی و 250 دستگاه دیگنیتی متعلق به گروه بهمن موتور راهی تالار صنعتی خواهند شد.

بیشتر بخوانید: پلاک گذاری تیبا با این روش ممکن است؛ شرایط خاص برای خودروهای فروخته شده!

طرح عرضه خودرو در بورس کالا

بر اساس این اطلاعیه، این عرضه شامل 85 دستگاه فیدلیتی هفت نفره تیپ 2 مشکی و 90 دستگاه فیدلیتی هفت نفره تیپ 2 سفید است که با قیمت 772 میلیون عرضه می‌شوند.

85 دستگاه فیدلیتی پنج نفره تیپ 1 مشکی و 90 دستگاه فیدلیتی پنج نفره تیپ 1 سفید نیز با قیمت 758 میلیون و 500 هزار تومان عرضه خواهند شد.

طرح عرضه خودرو در بورس کالا ؛ زمان و شرایط سفارش

در مورد خودروی دوم، 125 دستگاه دیگنیتی پرایم مشکی و 125 دستگاه دیگنیتی پرایم سفید به قیمت 821 میلیون و 500 هزار تومان در این طرح عرضه خواهد شد.

بنابر مشخصات کالای قابل عرضه، هر کد ملی تنها مجاز به ثبت سفارش بر روی یکی از کدهای عرضه شده و صرفا برای یک خودرو است. صدور سند و شماره‌گذاری خودرو نیز فقط به اسم شخص خریدار انجام شدنی است. همچنین خریداران برای تحویل خودرو باید یکی از نمایندگی‌های مجاز بهمن موتور را بنابر لیست اعلامی انتخاب کنند.

خریداران همچنین ملزم به واریز 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده بر مبنای قیمت نهایی فروش هستند. از سوی دیگر برای فیدلیتی هزینه 173 میلیون و 919 هزار و 27 ریال شامل مالیات و عوارض شماره گذاری به مبلغ ۱۳۳ میلیون ریال، هزینه هوشمندسازی کارت خودرو به مبلغ ۴۳۵ هزار ریال، هزینه خدمات پست به مبلغ ۵۰۰ هزار ریال، هزینه تولید پلاک و شماره گذاری به مبلغ ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال، هزینه بیمه شخص ثالث به مبلغ ۳۷ میلیون و ۱۸۳ هزار و ۲۷ ریال و  در مورد دیگنیتی مبلغ ۳۵۳ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال شامل هزینه هوشمندسازی کارت خودرو به مبلغ ۴۳۵ هزار ریال، هزینه خدمات پست به مبلغ ۵۰۰ هزار ریال، هزینه تولید پلاک و شماره گذاری به مبلغ ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال، هزینه بیمه شخص ثالث به مبلغ ۳۷ میلیون و ۱۸۴ هزار و ۲۷ ریال باید توسط خریداران به نام شرکت بهمن موتور واریز شود.

بهمن موتور پیش از این نیز سابقه عرضه خودرو در بورس کالا، با خودرو کارا را دارد. در آن طرح مجموها 139 دستگاه کارا تک کابین و دوکابین معامله شد که 81 دستگاه کارا دو کابین و 58 مورد تک کابین بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره طرح عرضه خودرو در بورس کالا چیست؟ نظراتتان را در بخش کامنت‌ها با تکراتو و کاربران دیگر در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر