;
coinex

آپدیت نرم‌افزاری گوگل جزئیاتی از توسعه گوشی تاشوی پیکسل را فاش کرد

در گذشته، شایعاتی در رابطه با عرضه گوشی تاشو پیکسل فولد گوگل وجود داشت؛ اما این گوشی هیچ‌وقت رونمایی نشد. اخیرا آپدیت اپلیکیشن Google Camera، اطلاعاتی را فاش کرده که به توسعه مجدد گوشی تاشوی پیکسل اشاره دارد.

با سرنخی که در آپدیت جدید اپلیکیشن Google Camera 8.6 پیدا شده، شایعات توسعه پیکسل فولد گوگل دوباره از سر گرفته شده است. به‌روزرسانی جدید، بهینه‌سازی رابط کاربری Material You را به همراه داشت که چند دکمه گرد را در داخل یک کادر مستطیلی خاکستری بزرگ در تب Mode قرار می‌داد. اکنون این دکمه‌ها تغییر رنگ می‌دهند تا با تصویر زمینه‌ منتخب کاربر مطابقت داشته باشند و این ویژگی بخشی از قابلیت‌های Dynamic Color است.

نشانه‌های جدید از توسعه گوشی تاشوی پیکسل

افرادی که در خبرگزاری 9to5Google کار می‌کنند، با بررسی آپدیت جدید اپلیکیشن، حالت جدیدی به نام Jupiter یافته‌اند. این حالت دارای دکمه‌ای در سمت چپ دکمه سوئیچ دوربین است و زمانی کاربرد دارد که کاربر پیکسل می‌خواهد حین عکس‌برداری و فیلم‌برداری از دوربین عقب به حالت دوربین جلو برود. اما خبر مهم درباره نمادی است که برای این ویژگی مورد استفاده قرار می‌‎گیرد. این نماد شبیه یک گوشی تاشو (قابلیت تا شدن در قسمت خط چین) با فلشی است که حرکت لازم برای بستن دستگاه را نشان می‌دهد. این ویژگی و نماد، احتمالا گویای عرضه گوشی پیکسل فولد است.

توسعه گوشی تاشوی پیکسل

کارشناسان 9to5Google اعلام کردند که دوربین گوگل با لمس کردن، دکمه‌ی سوئیچ دوربین را مخفی می‌کند. به نظر می‌رسد حالت Jupiter فقط با دوربین‌های عقب یا جلو کار می‌کند. این احتمال هم می‌رود که پیش‌نمایش‌های هر دوربین را به‌طور هم‌زمان نشان دهد.

پس از اینکه گوگل برای بار دوم، از توقف توسعه پیکسل فولد خود خبر داد، در ماه مه (اردیبهشت) آخرین اخبار از پیکسل تاشو منتشر شد. به‌نظر می‌رسد این شرکت به‌دلیل ترس از عملکرد دستگاه تاشو برای رقابت با گلکسی Z Fold 4، تصمیم گرفته توسعه پیکسل فولد را متوقف کند.

پیکسل فولد یا پیکسل نوت‌پد ممکن است دوباره به میدان وارد شود. پیش‌بینی می‌شود در این دستگاه از تراشه‌ی تنسور گوگل و نمایشگر 5.85 اینچی استفاده شود و از لحاظ ظاهری، مشابه گوشی تاشو اوپو Find N باشد.

براساس شایعات، پیکسل فولد به دوربین دوگانه اصلی شبیه پیکسل ۵ مجهز خواهد شد که دارای دوربین اصلی 12.2 مگاپیکسلی و دوربین فوق‌عریض 16 مگاپیکسلی است.

گوگل، تنها عرضه کننده گوشی تاشو به بازار موبایل نیست. اپل نیز می‌خواهد قبل از عرضه آیفون تاشو، آیپد تاشو را وارد بازار کند.

هم‌اکنون در بین گوشی‌های هوشمند تاشو، سامسونگ و موتورولا از محبوبیت زیادی در ایالات متحده برخوردارند. گوشی گلکسی زد فولد در صورت باز شدن، از گوشی 6.2 اینچی به تبلت 7.6 اینچی تبدیل می‌شود. گلکسی زد فلیپ پس از باز‌شدن شبیه گوشی استاندارد 6.7 اینچی است و در حالت بسته، به اندازه یک گجت کوچک به نظر می‌رسد. فرم فکتوری موتورولا Razr نیز مانند زد فیلیپ سامسونگ است.

گفتنی است که حدود هفتاد درصد از فروش سری گلکسی زد سامسونگ در سال 2021 متعلق به گلکسی زد فلیپ است. پیش از اینکه گوگل، کار کردن روی پیکسل فولد یا پیکسل نوت‌پد را متوقف کند، قرار بود این گوشی تاشو در سه ماه سوم سال به تولید انبوه برسد. همچنین طبق شایعاتی که اوایل سال جاری منتشر شد، گوگل به‌دنبال ارائه راهکاری برای کاهش قیمت گوشی تاشو خود در مقایسه‌ با محصولات سامسونگ است.

انتظار می‌رود گوگل سری پیکسل فولد خود را با مبلغ 1,399 دلار روانه بازار کند. این احتمال می‌رود گوگل در اولین مراسم رونمایی رسمی سری پیکسل 7 که در ماه اکتبر برگزار می‌‎شود، اولین گوشی تاشو خود را عرضه نماید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد گوشی تاشوی پیکسل چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر