coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

همکاری دانشگاه هاروارد با بنیاد فایل کوین ؛ حفظ اطلاعات با فناوری غیرمتمرکز

خبر همکاری دانشگاه هاروارد با بنیاد فایل کوین اخیرا اعلام شده و گفته می‌شود این همکاری در راستای حفظ اطلاعات دیجیتال کاربران صورت می‌گیرد.

در روز 27 ژوئن، بنیاد فایل کوین اعلام کرد که از ابتکارات آزمایشگاه نوآوری کتابخانه دانشگاه هاروارد (LIL) به نام “برنامه دموکراتیک دانش باز” استقبال می‌کند. با پشتیبانی بنیاد فایل کوین، آزمایشگاه نوآوری کتابخانه دانشگاه هاروارد قصد راه‌اندازی فناوری‌های غیرمتمرکز داده را خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2022

جزئیات همکاری دانشگاه هاروارد با بنیاد فایل کوین

خبر همکاری دانشگاه هاروارد با بنیاد فایل کوین روز چهارشنبه با اعلامیه رسمی Filecoin Foundation منتشر شد. این همکاری جهت حفظ اطلاعات دیجیتال از طریق فناوری‌های غیرمتمرکز انجام شده است.

دانشگاه هاروارد و بنیاد فایل کوین قصد راه‌اندازی “برنامه دموکراتیک دانش باز” را با کمک یکدیگر دارند. این برنامه به کتابخانه‌ها کمک می‌کند تا از طریق فناوری مدرن دانش و داده‌ها را منتقل کند. فناوری‌ها شامل ابزارهای خاصی مانند شبکه فایل کوین و سیستم فایل بین سیاره‌ای (IPFS) است.

مارتا بلچر (Marta Blecher)، رئیس FFDW در بیانیه‌ای توضیح داد که FFDW مأموریتی برای حفظ مهم‌ترین اطلاعات بشر در سر دارد. بلچر افزود:

این همکاری آزمایشگاه نوآوری کتابخانه هاروارد را قادر به بررسی چگونگی حل چالش‌های دنیای واقعی برای حفظ داده‌های حیاتی توسط فناوری‌های غیرمتمرکز خواهد کرد. ما بابت حمایت از برنامه دانش باز دموکراتیک کتابخانه هاروارد بسیار هیجان زده هستیم.

همکاری دانشگاه هاروارد با بنیاد فایل کوین ؛ حفظ اطلاعات با فناوری غیرمتمرکز

در حال حاضر بی اعتمادی شدیدی نسبت به منابع رسانه‌ای اصلی وجود دارد. به عنوان مثال گالوپ در ماه جاری یک نظرسنجی برگزار کرد و در آن سطح اعتماد ساکنان آمریکایی به رسانه‌ها را بررسی نمود. از میان بزرگسالان آمریکایی که مورد بررسی قرار گرفتند، تنها 16 درصد به اخبار منتشر شده روز اعتماد دارند و 11 درصد آن‌ها نیز اخبار تلویزیونی را مشروع می‌دانند. در سال‌های گذشته اطلاعات نادرست و بحث‌های گمراه کننده زیادی در رسانه‌ها دیده شده است.

به عنوان مثال در هفته گذشته، کاخ سفید دو پست وبلاگی منتشر نمود که توضیح دولت از عبارت “رکود اقتصادی” را نشان می‌داد. در 27 ژوئن، تعریف کلمه رکود اقتصادی در ویکی‌پدیا ده‌ها بار اصلاح شد. بازنگری‌های ویکی‌پدیا همچنان ادامه دارد و صفحه ویکی‌پدیا خاطرنشان می‌کند که رسانه‌ها نسخه قدیمی مقاله را منتشر کرده‌اند.

با مشاهده داده‌های ذخیره شده در سایت archive.org، متوجه می‌شویم که کلمه رکود اقتصادی بارها در طول زمان دستخوش تغییر شده است.

بنیاد فایل کوین اعتقاد دارد که دانشگاه هاروارد پیشینه قوی در “حفاظت و افزایش دسترسی به اطلاعات” دارد. IPFS اساساً یک سیستم همتا به همتا (P2P) برای ذخیره و دسترسی به فایل‌ها، وب سایت‌ها، برنامه‌ها و داده‌ها در یک سیستم فایل توزیع شده به شمار می‌رود.

فایل کوین یک بلاک چین منبع باز است که توسط Protocol Labs ایجاد شده و بر روی شبکه توزیع شده IPFS اجرا شده است. توکن بومی فایل کوین (FIL) در 24 ساعت گذشته 47.3 درصد نسبت به دلار آمریکا رشد نموده است و طی 14 روز گذشته شاهد رشد قیمتی 67.1 درصدی فایل کوین بوده‌ایم.

Protocol Labs در انتهای ماه می اشاره کرد که با کمک لاکهید مارتین (Lockheed Martin) شرکت پیمانکار دفاعی و تجارت هوافضا مستقر در مریلند، برای فراهم سازی امکان ذخیره‌سازی غیرمتمرکز همکاری خواهد کرد.

بر اساس اعلامیه FFDW در چهارشنبه هفته گذشته، یکی دیگر از دلایل همکاری دانشگاه هاروارد با بنیاد فایل کوین مبارزه با linkrot عنوان شده است. این دو مرکز قصد دارند آرشیوهای قدرتمند dark را شناسایی کرده و از داده‌های تحقیقاتی در برابر حملات احتمالی محافظت کنند.

دانشگاه هاروارد در گذشته ابرازها و وب سایت‌هایی نظیر perma.cc, opencasebook.org و پروژه LIL Caselaw Access را در راستای حافظت از اطلاعات منتشر کرده بود. همکاری دانشگاه هاروارد با بنیاد فایل کوین منجر به ایجاد منابع قابل اعتماد و حفظ طولانی مدت اطلاعات دیجیتال خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره همکاری دانشگاه هاروارد با بنیاد فایل کوین چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: bitcoin

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر