;
coinex

سفر رئیسی به آمریکا ؛ رئیس جمهور به چه دلیل به آمریکا می‌رود؟

سفر رئیسی به آمریکا برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد انجام خواهد شد. سال گذشته و به دلیل شرایط خاص جهانی، رئیسی به نیویورک سفر نکرد.

صبح امروز سخنگوی دولت از آغاز برنامه‌ریزی‌ برای حضور و سخنرانی رئیس جمهور در مجمه عمومی سازمان ملل متحد خبر داد. علی بهادری جهرمی گفته که برنامه‌ریزی مقدماتی برای حضور رئیسی در نشست عمومی سازمان ملل متحد انجام شده است.

بیشتر بخوانید: استیضاح وزیر ارتباطات چه تاثیری بر کسب و کار اینترنتی دارد؟ [مصاحبه اختصاصی تکراتو با عادل طالبی]

سفر رئیسی به آمریکا

سفر رئیسی به آمریکا ؛ رئیس جمهور به چه دلیل به آمریکا می‌رود؟

بهادری جهرمی همچنین در پاسخ به برخی سوالات مهم، صحبت‌های مفیدی داشت. او در پاسخ به این سوال که اقدامات دولت برای پیگیری حقابه ایران از افغانستان به کجا رسیده گفت:

طرف افغان در مذاکرات انجام شده حق ایران را مبتنی بر موافقتنامه پذیرش و به آن اذعان دارد و اختلاف در مورد میزان آب ورودی است و نیز برخی مشکلات فنی، که جمهوری اسلامی با جدیت این امر را پیگیری می‌کند.

وی تاکید کرد: «در جلسه دولت هم گزارشی در این زمینه ارائه شد و وزیر نیرو نیز به زودی سفری به افغانستان خواهد داشت که یکی از مهمترین بخش‌های آن پیگیری حقابه ایران و تحقق آن است».

جهرمی همچنین با اشاره به تامین حقابه ایران از رودخانه ارس گفته که در موضوع حقابه رود ارس هم دقیقا مشابه همین وضعیت در جلسه هیات دولت ارائه شد و در گفتگوی روسای جمهور دو کشور ایران  ترکیه نیز این موضوع طرح شد. طرف ترکیه‌ای موافقت خود با برگزاری جلسه در سطح وزرا برای حل و فصل این موضوع را پذیرفته و دولت هم بر پیگیری موضوع تاکید دارد. سخنگوی دولت همچنین درباره افزایش حقوق بازنشستگان گفته:

پیرو دستور رئیس‌جمهوری برای پیگیری بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان و پس از برگزاری نشست‌های مکرر معاون اول با نمایندگان بازنشستگان، هیات دولت برای تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان،اختیارات خود را به وزرای عضو هیات امنای سازمان بازنشستگی تامین اجتماعی تفویض کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد سفر رئیسی به آمریکا چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر