;
coinex

بررسی گلکسی A03 core سامسونگ ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

با بررسی گلکسی A03 core سامسونگ این گوشی هوشمند جدید و ارزان که قابلیت‌ها و توانایی‌های فنی مناسبی دارد در ادامه با تکراتو همراه باشید.

گوشی گلکسی A03 core انتخاب خوبی برای افرادی است که نمی‌خواهند پول زیادی بابت خرید یک گوشی هوشمند پرداخت کنند. کمپانی سامسونگ در معرفی گوشی‌های باکیفیت و حرفه‌ای شناخته شده است اما این بار یک گوشی هوشمند و ارزان را معرفی کرده تا همه بتوانند از محصولات این شرکت استفاده کنند.

البته ارزان بودن این گوشی به معنی ضعیف بودن آن نیست بلکه باید گفت که امکانات بسیار خوبی دارد و می‌توان روی آن حساب کرد. گوشی گلکسی A03 Core جایگزینی برای A01 Core بوده و بسیاری از امکانات این گوشی در مقایسه با نسل قبلی بهبود پیدا کرده است.

با معرفی و بررسی Galaxy A03 core همراه ما باشید تا با این گوشی زیبا و ارزان قیمت جدید سامسونگ بیشتر آشنا شوید.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی A23 سامسونگ (Galaxy A23) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گلکسی A73 سامسونگ (Galaxy A73) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گلکسی A03 core سامسونگ

در نقد و بررسی A03 Core سامسونگ قصد داریم نگاهی دقیق به امکانات و عملکرد این تلفن هوشمند داشته باشیم. این گوشی با دارا بودن باتری با ظرفیت بالا، حافظه قابل ارتقاء و … یک محصول مناسب برای افرادی است که به دنبال گوشی ارزان و اقتصادی هستند.

بررسی گلکسی A03 core سامسونگ از نظر کیفیت ساخت و طراحی ظاهری

گلکسی A03 Core یک گوشی هوشمند ارزان‌قیمت است و نباید انتظار امکانات یا کیفیت ساختی را داشته باشید که در محصولات بالارده یا میان‌رده مشاهده می‌کنید. گوشی گلکسی A03 Core از ابعاد ۱۶۴.۲ در ۷۵.۹ در ۹.۱ میلی‌متر برخوردار است و وزن آن نیز به ۲۱۱ گرم می‌رسد که باید گفت محصولی متناسب با گوشی‌های هوشمند پایین‌رده است.

درواقع محصولات موجود در این رده قیمتی از ابعاد و وزن تقریبا مشابهی استفاده می‌کنند و تفاوت بسیار کمی را می‌توان میان گلکسی A03 Core محصولات هم‌قیمت با آن یافت.

در مورد بدنه باید گفت با محصولی طرف هستیم که از بدنه پلاستیکی استفاده می‌کند. در واقع پنل پشتی و فریم از پلاستیک هستند. چنین امری باعث می‌شود مقاومت بدنه تا حدودی در برابر ضربه مقاوم باشد. با این حال استفاده از گوشی گلکسی A03 Core حس و حال محصولی پریمیوم را به کاربر منتقل نخواهد کرد.

پنل جلو گوشی گلکسی A03 Core میزبان صفحه‌نمایشی ۶.۵ اینچی شده که البته نوار حاشیه نسبتا باریکی نیز اطراف صفحه‌نمایش را احاطه می‌کند. در بالای صفحه‌نمایش می‌توان به دوربین سلفی دسترسی پیدا کرد که در درون بریدگی قرار گرفته تا بخش بیشتری از پنل جلو به صفحه‌نمایش اختصاص یابد.

در پنل پشتی تنها یک دوربین به چشم می‌خورد که درست در زیر آن می‌توان فلش LED را مشاهده کرد. بخشی که دوربین را پوشش می‌دهد از طراحی متفاوتی استفاده می‌کند تا جلوه خاصی به پنل پشتی داده شود. با این حال، خبری از حسگر اسکنر اثر انگشت نیست.

در لبه‌های سمت راست می‌توان به دکمه‌های راکر ولوم صدا و همچنین پاور دسترسی داشت و خشاب سیم‌کارت نیز در لبه سمت چپ قرار می‌گیرد. در لبه پایینی گوشی هوشمند نیز به جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری، بلندگو، میکروفون و درگاه microUSB 2.0 دسترسی خواهید داشت.

بیشتر بخوانید:

بررسی گوشی اوپو رینو 8 پرو پلاس (Oppo Reno 8 Pro Plus) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گلکسی M13 سامسونگ ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی Galaxy A03 core از نظر صفحه نمایش

بر خلاف دیگر موبایل های ارزان سامسونگ، خوشبختانه گوشی جدید Galaxy A03 Core به نمایشگر بزرگ 6.5 اینچی با وضوح +HD مجهز شده تا خریداران این گوشی ارزان هم بتوانند از کار کردن با نمایشگری بزرگ لذت ببرند. این نمایشگر با فناوری PLS TFT ساخته شده که کمی ضعیف‌تر از IPS LCD است.

در تست‌هایی که روی نمایشگر این گوشی انجام شد، محتوای صفحه در محیط‌های مختلف با نور متفاوت به خوبی دیده می‌شد. هرچند، شدت روشنایی صفحه در حالت حداکثری به اندازه‌ای نیست که زیر نور مستقیم خورشید بتوانید همه چیز را به دقت ببینید.

بر خلاف نسل قبلی، خوشبختانه خبری از حاشیه‌های بسیار زیاد در بخش بالایی و پایینی نیست و خریداران می‌توانند تجربه خوبی از کار کردن با نمایشگری کم‌حاشیه را داشته باشند.

تراکم پیکسلی صفحه به خاطر رزولوشن کم، شاید مقداری پایین باشد که البته در بررسی سامسونگ A03 Core و هنگام کار کردن با گوشی، این مورد اصلا آزاردهنده نبود.

بررسیGalaxy A03 core  از نظر دوربین

در ادامه بررسی گلکسی A03 core سامسونگ به سراغ دوربین این گوشی می‌رویم. تا جایی که به مشخصات دوربین مربوط می‌شود، پنل پشتی با یک لنز 8 مگاپیکسلی f / 2.0 پوشانده شده که برای عکس‌برداری در نور طبیعی روز، ثبت زیبایی‌های منظره و همچنین ضبط ویدیوهای شفاف و واضح با کیفیت 1080p مناسب است.

با توجه به اینکه تنها یک لنز برای گوشی a03 core تعبیه شده هیچ شکایتی در مورد عملکرد خوب دوربین وجود ندارد. گوشی سامسونگ a03 core دارای یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی است که برای گرفتن فیلم‌ها و سلفی‌های نه چندان خوب به آن نیاز دارید. همچنین، لنز جلو به باز کردن قفل از طریق چهره کمک می‌کند که در شرایط نوری خوب کاملاً می‌توانید روی آن حساب کنید.

بیشتر بخوانید:

بررسی پوکو اف 4 جی تی (Xiaomi POCO F4 GT) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

مقایسه گلکسی A11 با گلکسی M11 سامسونگ ؛ دو پایین رده کارآمد

بررسی گلکسی A03 core سامسونگ از نظر باتری

بررسی گلکسی A03 Core سامسونگ را با صحبت در مورد یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های این گوشی یعنی باتری آن ادامه می‌دهیم. خوشبختانه گوشی ارزان سامسونگ حالا از یک باتری بزرگ 5000 میلی‌آمپر ساعتی قدرت می‌گیرد تا با یک بار شارژ، ساعت‌های طولانی بتوانید از آن استفاده کنید.

از آنجایی که در این گوشی خبری از ویژگی‌های مختلفی مانند نمایشگر 120 هرتز، وضوح بالای صفحه، پردازنده خیلی قوی و … نیست، مصرف باتری نیز به خودی خود پایین می‌آید و همین موضوع باعث شارژدهی بیشتر موبایل می‌شود. به جرات می‌توان گفت برای استفاده روزمره، با یک بار شارژ، 2 تا 3 روز می‌توانید از موبایل جدید سامسونگ استفاده کنید.

بررسی Galaxy A03 core از نظر نرم افزاری

برای سیستم نرم افزاری، باز هم از سیستم عامل اندروید اما نسخه سبک‌تر آن یعنی Go Edition استفاده شده که در مقایسه با نسخه اصلی، امکانات آن کمی پایین‌تر است. این موضوع البته به معنی عدم وجود قابلیت‌های مختلف نیست و کاربران می‌توانند از تمام امکانات جذاب سیستم عامل اندروید برخوردار شوند.

به علاوه، بدون هیچ مشکلی می‌توان از طریق اپلیکیشن‌هایی مانند پلی استور، مایکت، بازار و … نرم افزارهای مختلف را روی گوشی نصب کرد.

از دیگر ویژگی‌های قابل توجه در مورد مشخصات Galaxy A03 Core سامسونگ می‌توان به پشتیبانی از دو سیم‌کارت هم‌زمان، جی‌پی‌اس، OTG و سنسورها شتاب‌سنج و مجاورت اشاره کرد.

این مدل با اینکه سخت‌افزار چندان قوی ندارد، اما بسیار نرم و روان کار می‌کند. در  واقع اپلیکیشن‌ها به‌سرعت اجرا می‌شوند و ناوبری در محیط رابط کاربری نیز نرم و روان است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی A73 با گلکسی A72 سامسونگ ؛ قدرتمندترین سری A کدام است؟

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با A52 سامسونگ (Xiaomi Note 10 Pro vs. Galaxy A52)

بررسی گلکسی A03 core سامسونگ از نظر سخت افزاری

شرکت کره‌ای تصمیم گرفته گلکسی A03 Core را همراه با تراشه‌ای به نام Unisoc SC9863A روانه بازار کند؛ تراشه‌ای که متشکل شده از پردازنده‌ای ۸ هسته‌ای با پردازنده گرافیکی IMG8322. این پردازنده از ۸ هسته Cortex A55 استفاده می‌کند که ۴ عدد با فرکانس ۱.۶ گیگاهرتز و ۴ عدد دیگر نیز با فرکانس ۱.۲ گیگاهرتز کار می‌کنند.

در کنار پردازنده هشت هسته‌ای، سازندگان از 2 گیگابایت حافظه رم استفاده کرده‌اند که عملکرد پردازنده را تکمیل می‌کند. همه کارها خیلی روان انجام می‌شود، اما با باز کردن نرم افزارهای متعدد و افزایش برنامه‌های در حال اجرا، سرعت را کمی کاهش می‌دهد که البته کاملا طبیعی است.

با این وجود، خیلی سریع و راحت می‌توانید صفحه‌های مختلف را باز کرده و یا نرم افزارها را روی گوشی خود نصب کنید. حتی پردازش مربوط به تصاویر نیز با سرعت قابل قبولی انجام می‌شود. البته با توجه به مشخصات گفته شده نباید انتظار فراوانی از محصول شرکت کره‌ای داشته باشید.

در واقع این مشخصات برای اجرای بازی‌های سنگین اندرویدی کافی نیستند و اگر به دنبال گوشی هوشمندی برای اجرای بازی‌های اندرویدی هستید بهتر است بودجه بیشتری را در نظر بگیرید.

بررسی گلکسی A03 core سامسونگ از نظر کیفیت صدا

از دیگر اجزای مهم یک گوشی اسپیکر آن است. اسپیکر نیز باید عملکرد مناسبی داشته باشد و بتوان به خوبی روی آن حساب کرد. سامسونگ برای این محصول ارزان و اقتصادی خود بلندگویی را در لبه پایینی گوشی در نظر گرفته تا کاربر بتواند از آن برای گوش دادن به موسیقی استفاده کند.

البته باید گفت که با محصولی پایین‌رده مواجه هستیم و نباید انتظار کیفیت صدای خروجی در حد گوشی‌های هوشمند گران‌ قیمت را داشته باشیم.

در این مطلب به معرفی و بررسی گلکسی A03 core سامسونگ پرداختیم. شاید چشمگیرترین مشخصه a03 core قیمت مناسب آن باشد، اما با این حال ویژگی‌های درخور توجه دیگری مثل باتری بزرگ، حافظه قابل‌ارتقا و … نیز این مدل را تبدیل به یک گزینه خوب برای خرید گوشی اقتصادی کرده است. به طور خلاصه، a03 core بهترین گزینه برای کسانی است که به دنبال یک گوشی با قیمت ارزان هستند و توقع بالایی هم از عملکرد آن ندارند و همین که از پس کارهای معمولی روزانه برآید برای آنها کفایت می‌کند.

سوالات متداول

آیا گوشی گلکسی A03 core ارزش خریدن دارد؟

با بررسی Galaxy A03 core که در این مطلب آمده است می‌توانید به اطلاعت کاملی در مورد این گوشی دست یابید. این محصول یک گوشی اقتصادی و ارزان قیمت بوده و نکته مهم در مورد آن نیز همین قیمت مناسب آن است. در میان برندهای گوشی هوشمند، طبیعتا اولین انتخابی که در میان محصولات اندرویدی به ذهن می‌رسد، برند سامسونگ است. این شرکت کره‌ای توانسته به محبوبیت چشمگیری در میان علاقه‌مندان به حوزه فناوری دست یابد. چنین امری را می‌توان به تنوع محصولات سامسونگ نیز مرتبط دانست. شرکت کره‌ای محصولاتی را در رده‌های سخت‌افزاری و تنوع قیمت مختلف به بازار عرضه کرده و این گوشی نیز یکی از آنهاست.  از جمله ویژگی‌های مهم این گوشی ارزان قیمت سامسونگ می‌توان به عمر باتری طولانی، حافظه قابل ارتقا، وزن سبک، قیمت ارزان و … اشاره کرد. در صورتی که قیمت بالایی نمی‌توانید برای خرید گوشی پرداخت کنید، گوشی گلکسی A03 core می‌تواند نیاز روزانه شما را برطرف کند.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد بررسی گلکسی A03 core سامسونگ چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    با سلام من گوشیمa03 core هس اما براش آپدیت اومد منم انجام دادم اما بعد آپدیت مشکل نرم افزاری داره نمیشه مخاطب سیو کرد و هنگم میکنه

    پاسخ

    به نام خدا.فقط خوش دست.بقیش مفتش گرونه

    پاسخ

    بنام خدا
    خیر

    خدانگهدار

    پاسخ