;
coinex

بررسی گوشی اوپو رینو 8 پرو پلاس (Oppo Reno 8 Pro Plus) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

با بررسی گوشی اوپو رینو 8 پرو پلاس در ادامه همراه ما باشید. تکراتو قصد دارد گوشی اوپو رینو 8 Pro Plus را به صورت کامل به شما معرفی کند.

گوشی اوپو رینو 8 پرو پلاس یکی از گوشی‌های جدید و محبوب بوده که به تازگی به همراه برادران خود معرفی شده است. این گوشی جدید بسیار پرقدرت و باکیفیت است و همین باعث شده طرفدارانی بسیار داشته باشد.

گوشی اوپو رینو 8 Pro Plus دارای ویژگی‌های و قابلیت‌هایی منحصر به فرد است که باعث شده مورد توجه قرار گیرد. در ادامه تکراتو در مورد این توانایی‌ها صحبت کرده است و شما می‌توانید با بررسی گوشی Oppo Reno 8 Pro Plus در ادامه با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

با بهترین گوشی های 2022 آشنا شوید

بهترین گوشی های اوپو کدامند؟

بررسی گوشی اوپو رینو 8 پرو پلاس

با بررسی گوشی اوپو رینو 8 پرو پلاس در ادامه همراه ما باشیم. قصد داریم تمامی ویژگی‌ها و قابلیت‌های این گوشی جدید را به شما معرفی کنیم. شما با خواندن این مطلب به اطلاعات کاملی در مورد آن دست خواهید یافت.

بررسی گوشی اوپو رینو 8 پرو پلاس از نظر کیفیت ظاهری و ساخت

در این بخش قصد داریم در مورد کیفیت ساخت و ظاهری این گوشی جدید صحبت کنیم. با بررسی گوشی اوپو رینو 8 پرو پلاس به این نتیجه می‌رسیم که این گوشی از زیبایی چیزی کم ندارد و می‌تواند نظر همه را به خود جلب کند.

مواد مرغوبی که برای سخت آن استفاده شده است، رنگ‌های جذابی که این گوشی با آنها ارائه شده است همگی شواهدی بر این امر هستند. پس از نظر زیبایی نیازی نیست به این گوشی جذاب شک داشته باشیم و نیازی به تردید نیست.

بررسی گوشی اوپو رینو 8 پرو پلاس

اوپو رینو 8 پرو پلاس حاشیه‌های بسیار نازک دارد و این یک مزیت محسوب می‌شود زیرا گوشی‌های بسیاری در بازار عرضه شده که حاشیه‌های آنها بسیار ضخیم بوده و از زیبایی گوشی کاسته است.

در این گوشی می‌بینیم که حاشیه‌های بالا و پایین بسیار نازک هستند و فقط ۲.۳۷ میلی متر دارند. البته حاشیه‌های کناری نیز به همین صورت و نازک هستند و فقط ۱.۴ میلی متر دارند.

کمپانی اوپو در مورد این گوشی ادعا کرده است که این گوشی باریک‌ترین حاشیه‌ها را در بین گوشی‌های رینو داشته و این نشان از اهمیت بالای این گوشی برای این کمپانی دارد و بواسطه آن قصد دارد با رقبای خود در بازار به رقابت بپردازد.

بررسی گوشی اوپو رینو 8 پرو پلاس

این گوشی همچنین بسیار سبک و بسیار خوش دست است و به راحتی در دست جای می‌گیرد و نیازی به نگرانی در مورد سر خوردن آن از دست نیست. دوربین سلفی این گوشی در قاب جلویی آن قرار گرفته است و سایر دوربین‌ها در پشت گوشی قرار دارند.

این دستگاه با ضخامت 7.34 میلی ‌متر و وزن 183 گرم ساخته شده است. اوپو رینو ۸ پرو پلاس اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر دارد و در رنگ‌های خاکستری، مشکی و سبز معرفی شده است. رنگ‌هایی بسیار جذاب که شما می‌توانید هر رنگی را که مایل هستید به سلیقه خود انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های آنر 2022 ؛ آشنایی با موبایل های جدید HONOR

بررسی گوشی Oppo Reno 8 Pro Plus از نظر صفحه نمایش

گوشی OPPO Reno 8 Pro Plus به نمایشگر 6.7 اینچی AMOLED با رزولوشن +Full HD مجهز است. AMOLED یکی از تکنولوژی‌های معروف در ساخت نمایشگرها است که در گوشی‌ها و تبلت‌های معروف اندرویدی به کار می‌رود.

در یک نمایشگر AMOLED، دسته‌ای از لایه‌های کاتدی، ارگانیک و آندی روی یک لایه یا ماده‌ی دیگر که شامل مدارات نمایشگر است، قرار می‌گیرند. یک پیکسل بخشی از ماده‌ی ارگانیک پیوسته است که با طرحی نقطه نقطه، به بخش‌های ریزی تقسیم می‌‌شود.

بررسی گوشی اوپو رینو 8 پرو پلاس

نمایشگری که برای این گوشی محبوب و جدید به کار رفته دارای نرخ تازه‌سازی 120 هرتز است. در مورد نرخ تازه سایزی باید گفت که این امر باعث می‌شود تصاویر به صورت نرم‌تری به نمایش گذاشته شوند و برخی از بازی‌ها نیز نرم‌تر به اجرا درآیند.

لازم به ذکر است که در نمایشگرهایی با نرخ تازه سازی 120 هرتزی، در هر ثانیه 120 بار محتوای نمایشگر بروز می‌شود. اما باید گفت که هر چه نرخ تازه سازی بیشتر باشد مصرف باتری نیز افزایش پیدا خواهد کرد و باتری شما زودتر شارژ از دست می‌دهد.

در بالای صفحه نمایش گوشی Oppo Reno 8 Pro Plus یک حفره قابل مشاهده بوده که این حفره مروط به دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی این گوشی است که درون نمایشگر جای داده شده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین

بهترین گوشی های گیمینگ شیائومی

بررسی گوشی Oppo Reno 8 Pro Plus از نظر دوربین

یکی از اجزای مهم یک گوشی هوشمند دوربین آن است. کیفیت دوربین و توانایی‌های آن برای کاربران بسیار مهم بوده و تعداد زیادی از کاربران برای خرید گوشی در ابتدا به دوربین آن توجه می‌کنند.

هر چه دوربین گوشی باکیفیت‌تر باشد شما می‌توانید تصاویر بهتری ثبت کنید و فیلم‌های شما نیز کیفیت بهتری خواهند داشت. اگر شما هم از دسته افرادی هستید که کیفیت گوشی برای شما مهم است پس گوشی اوپو رینو 8 Pro Plus می‌توانید انتخابی مناسب برای شما باشد.

  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی از نوع IMX766 سونی
  • دوربین اولترا واید 8 مگاپیکسلی
  • دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی

این گوشی محبوب و زیبا دارای یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی از نوع IMX766 سونی بوده که بسیار باکیفیت است. در این گوشی از دوربین‌های فوق‌عریض یا اولتراواید و ماکرو نیز استفاده شده است.

دوربین اولترا واید به کار رفته در این گوشی جدید 8 مگاپیکسلی بوده و دوربین ماکرو آن نیز 2 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است که هر دو کیفیت بسیار خوبی دارند و شما می‌توانید به خوبی روی آنها حساب کنید.

دوربین سلفی به کار رفته در گوشی Oppo Reno 8 Pro Plus به صورت 32 مگاپیکسلی انتخاب شده است. دوربین سلفی نیز بسیار باکیفیت بوده و عاشقان سلفی می‌توانند از استفاده از آن لذت ببرند.

کمپای اوپو همانند گوشی فایند ایکس ۵ پرو، در داخل این گوشی از واحد پردازش عصبی MariSolicon X استفاده کرده است. این واحد پردازش عصبی که امکانی جدید در گوشی‌هاست قابلیت‌هایی بسیار دارد و امکاناتی به دوربین گوشی می‌افزاید.

با استفاده از واحد پردازش عصبی MariSolicon X امکان کاهش نویز عکس‌ها وجود دارد و بنابراین تصاویر کیفیت بسیار خوبی خواهند داشت و ثبت ویدیوهایی باکیفیت 4K در شب فراهم خواهد شد و شما می‌توانید ویدئوهایی با کیفیت ضبط کنید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی M51 با گلکسی M62 سامسونگ

مقایسه گلکسی A53 با گلکسی A73 سامسونگ 

بررسی گوشی Oppo Reno 8 Pro Plus از نظر باتری

در ادامه بررسی گوشی اوپو رینو 8 پرو پلاس به بررسی باتری می‌پردازیم. باتری از اجزای مهم دیگری است که باید هنگام خرید گوشی به آن توجه داشت. اگر باتری گوشی مناسب بوده و ظرفیت خوبی داشته باشد شما برای مدت زمان بیشتری می‌توانید از گوشی خود استفاده کنید.

در صورتی که باتری گوشی شما ظرفیت پایینی داشته باشد، گوشی شما مرتبا شارژ از دست می‌دهد و شما نمی‌توانید استفاده لازم از گوشی خود را داشته باشید و کار شما مختل خواهد شد.

بررسی گوشی اوپو رینو 8 پرو پلاس

کمپانی اوپو برای گوشی Oppo Reno 8 Pro Plus یک باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی در نظر گرفته است. این باتری با کیفیت ظرفیت مناسبی دارد و شما می‌توانید ساعت‌ها از طریق آن به دیدن فیلم و یا بازی کردن بپردازید.

البته در استفاده معمولی این باتری می‌توانید بیش از یک روز دوام داشته باشد و این یک خبر بسیار خوب است.

نکته مهم دیگر در مورد باتری این گوشی حرفه‌ای این است که این گوشی همچنین از تکنولوژی شارژ سریع 80 واتی پشتیبانی می‌کند. از طریق این تکنولوژی شما می‌توانید گوشی خود در بازه زمانی سریع‌تری شارژ کنید.

بیشتر بخوانید:

بررسی پوکو اف 4 جی تی (Xiaomi POCO F4 GT) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

مقایسه گلکسی A11 با گلکسی M11 سامسونگ ؛ دو پایین رده کارآمد

بررسی گوشی اوپو رینو 8 پرو پلاس از نظر نرم افزاری

گوشی اوپو رینو 8 پرو پلاس از نظر نرم افزاری به رابط کاربری ColorOS 12.1 بر پایه اندروید 12 مجهز است و از طریق آن می‌توان به قابلیت‌های بالایی دست یافت.

پس از پیشروی گوگل برای انتشار آپدیت اندروید ١٢ گوشی‌های پیکسل، نوبت به اوپو رسید. کمپانی اوپو از نسخه جدید رابط کاربری اختصاصی خود بر پایه اندروید ١٢ رونمایی کردند. این نسخه از رابط کاربری ColorOS از جهاتی مانند امنیت، عملکرد و ظاهر، پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.

بررسی گوشی اوپو رینو 8 پرو پلاس
بررسی گوشی اوپو رینو 8 پرو پلاس

در این رابط اوپو بر روی جلوه‌های بصری تمرکز کرده است. چینی‌ها، از استراتژی واقع گرایی و کاهش موارد مزاحم استفاده کرده‌اند. به طوری که اوپو امیدوار است با ColorOS 12، تجربه دنیای واقعی را به ارمغان بیاورد.

طراحی جدید رابط کاربری ColorOS 12، جزئیات بهتری را در نور و سایه برای حفظ بافت‌ها دارد. این موضوع، سبب واقع گرایانه‌تر شدن آن می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بررسی شیائومی ردمی 10 پاور (Redmi 10 Power) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با پوکو x3 پرو (Xiaomi Note 10 Pro Vs. POCO X3 Pro)

بررسی گوشی اوپو رینو 8 Pro Plus از نظر سخت افزاری

کارهای پردازشی اوپو رینو 8 پرو پلاس را تراشه دایمنسیتی ۸۱۰۰ مکس انجام می‌دهد. در کنار آن حداکثر ۱۲ گیگابایت رم LPDDR5 و ۲۵۶ گیگابایت حافطه داخلی UFS 3.1 قرار گرفته است.

تراشه دایمنسیتی ۸۱۰۰ مکس هشت هسته پردازنده مرکزی یا همان CPU دارند. چهار هسته از هسته‌های پردازنده مرکزی این چیپست از نوع Cortex-A78 که وظیفه انجام کارهای سنگین‌تر را به عهده دارد و چهار هسته کم مصرف A55 وظیفه انجام کارهای سبک‌تر را عهده دار است.

بررسی گوشی اوپو رینو 8 پرو پلاس

فرکانس A78 برای دایمنسیتی 8100 حداکثر 2.85 بوده و فرکانس چهار هسته A55 نیز 2 گیگاهرتز است. تراشه دایمنسیتی ۸۱۰۰ مکس از پردازنده گرافیکی Mali G610 MC6 بهره می‌برد.

مدیاتک تراشه دایمنسیتی ۸۱۰۰ مکس را به نسل پنجم APU 580 مجهز کرده که باعث می‌شود این چیپست برای انجام امور مرتبط با هوش مصنوعی توانایی بیشتری داشته باشند و مثلا هنگام ثبت تصاویر بسیار بهتر بتوانند بهینه سازی‌های لازم را انجام دهند.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی A73 با گلکسی A72 سامسونگ ؛ قدرتمندترین سری A کدام است؟

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با A52 سامسونگ (Xiaomi Note 10 Pro vs. Galaxy A52)

بررسی گوشی Oppo Reno 8 Pro Plus از نظر کیفیت صدا

برای دیدن فیلم، انجام بازی، مکالمه و گوشی دادن به موسیقی وجود اسپیکر مناسب از واجبات است. یک اسپیکر مناسب باید بتواند صدا را به خوبی منتشر کند و نویزی وجود نداشته باشد.

بررسی گوشی اوپو رینو 8 پرو پلاس

خوشبختانه گوشی محبوب اوپو رینو 8 پرو پلاس دارای اسپیکرهای مناسبی است. این گوشی زیبا و حرفه‌ای مجهز به دو اسپیکر استریو بوده که کیفیت صدای آنها بسیار خوب است و می‌توان برای گوش دادن به موزیک، دیدن فیلم و بازی روی آنها حساب کرد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با گلکسی A72 سامسونگ

مقایسه پوکو ایکس 4 پرو با گلکسی A51 سامسونگ (POCO X4 Pro Vs. Galaxy A51)

در این مطلب به بررسی گوشی اوپو رینو 8 پرو پلاس پرداختیم؛ یک گوشی حرفه‌ای، پرقدرت و زیبا که از زمان معرفی تاکنون توانسته نظر همگان را به خود جلب کند. ویژگی‌های متفاوتی که این گوشی دارد باعث شده افراد زیادی مایل به خرید آن باشند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید و قصد خرید گوشی اوپو رینو 8 Pro Plus را دارید خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد می‌کنیم تا بهتر با ویژگی‌ها و خصوصیات این گوشی محبوب آشنا شوید.

سوالات متدول

آیا گوشی اوپو رینو 8 Pro Plus ارزش خرید دارد؟

از یک گوشی هوشمند چه انتظاراتی دارید؟ دوربین مناسب، باتری حرفه‌ای، ظاهری زیبا، سخت افزار فوق العاده؟ اگر قصد دارید یک گوشی هوشمند خریداری کنید که بتواند تمام نیازهای شما را برآورده کند و قدرتی فوق العاده داشته باشد، گوشی اوپو رینو 8 Pro Plus برای شما مناسب است. این گوشی پرقدرت تمام امکانات روز مجهز شده و شما می‌توانید از داشتن این گوشی و استفاده کردن از آن لذت ببرید. در این مطلب نیز در مورد تمام توانایی‌های این گوشی صحبت شد و شما می‌توانید ب خواندن این مطلب به اطلاعاتی کامل دست یابید. اکنون انتخاب با شماست!

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد بررسی گوشی اوپو رینو 8 پرو پلاس چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    سلام و وقت بخیر؟ آیا این گوشی در کشور موجوده؟ قیمتش چقده؟

    پاسخ

    خیر،هنوز بصورت بطور رسمی وارد کشور و بازارهای سراسر کشور نشده معلوم نیست هم بشه،ولی احتمالا میشه،صبور باشید دوست عزیز،در صورت موجود شدن میتوانید از سایت و یا اپلیکیشن های معتبر ایران همچون دیجیکالا،سایت تکنولایف و یا بازار موبایل ایران یا هر سایت و فروشگاه معتبر اینترنتی خریداری نموده و لذت نهایی را ببرید ❤️

    پاسخ

    سایت کالاتیک هم خیلی خوب است

    پاسخ