;
coinex

گوشی رول شونده سامسونگ ؛ سورپرایز این کمپانی در رویداد آنپکد 19 مرداد؟!

احتمال می‌رود که گوشی رول شونده سامسونگ بسیار زودتر از زمانی که انتظار داریم رونمایی شود. البته باید مدت زیادی را تا زمان عرضه آن صبر کرد.


طی سال‌های اخیر شاهد رونمایی از فناوری‌‌های جدیدی بودیم و باید گفت که گوشی‌های هوشمند یکی از مهم‌ترین فناوری‌‌های عرضه شده در دهه اخیر به شمار می‌روند. شاید شما عقیده داشته باشید که گوشی‌های هوشمند اهمیت چندانی ندارند؛ در این صورت باید گفت که با توجه به آمار افزایش مخاطبان و دارندگان گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان و در نظر گرفتن خدماتی که این محصولات به مخاطبان خود ارائه می‌دهند، گوشی‌های هوشمند در حال حاضر، از نیاز‌های اصلی یک شخص محسوب می‌شوند.

با توجه به پر رنگ شدن اهمیت این محصولات شگفت انگیز، شاهد افزایش رقابت کمپانی‌های سازنده آن‌ها جهت ارائه یک دستگاه قدرتمند با طراحی خلاقانه هستیم. باید گفت که در راستای ساخت محصولات جدید، طراحی یک اسمارت فون رول شونده می‌تواند گام بزرگی برای پیشرفت این محصولات باشد؛ به همین جهت برند‌های مختلف تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند که اولین گوشی رول شونده را به کاربران خود عرضه کنند. در این میان به نظر می‌رسد گوشی رول شونده سامسونگ زودتر از سایر رقبای خود معرفی شود که در ادامه به بررسی جزییات آن می‌پردازیم.

جزییاتی درباره گوشی رول شونده سامسونگ

اخیرا این سوال در میان طرفداران شرکت سامسونگ مطرح شده که آیا شاهد رونمایی از گوشی رول شونده سامسونگ در رویداد پیش‌روی این شرکت هستیم؟ باتوجه به اطلاعاتی که از این رویداد منتشر شده، پاسخ احتمالا خیر باشد. در این رویداد شاهد معرفی پرچمدار تاشوی سامسونگ یعنی گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4، به همراه سایر محصولات این کمپانی مانند سری جدید ساعت‌های هوشمند و گلکسی بادز 2 پرو هستیم.

Samsung smartphone

متاسفانه در این میان هیچ نامی از گجتی با پسوند رول شونده یا طراحی رول شونده به گوش نمی‌رسد.
باید به این موضوع اشاره کنیم که در چند ماه اخیر، شایعاتی درباره گجت هوشمند سامسونگ که با نام N4 یا پروژه Diamond در حال توسعه بود در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که این پروژه احتمالا، مربوط به گوشی رول شونده سامسونگ است. البته احتمال می‌رود که پروژه Diamond یک گوشی تاشو جدید باشد و هیچ ارتباطی با گوشی رول شونده سامسونگ نداشته باشد.

همانطور که می‌دانید، سامسونگ نیز مانند سایر کمپانی‌های معتبر، با تیم طراح و مهندسان قدرتمند خود یکی از تولید کنندگان بزرگ و موفق در زمینه گجت‌های هوشمند است. این شرکت در ماه آوریل یک اختراع جدید را به ثبت رساند که می‌تواند با گوشی رول شونده سامسونگ مرتبط باشد. همچنین، کمپانی سامسونگ اخیرا از صفحه نمایش‌ رول شونده خود و برخی از نمونه‌های اولیه آن رونمایی کرد.

نمی‌توان با اطمینان گفت که این شرکت در حال حاضر یک گوشی‌ هوشمند رول شونده توسعه داده باشد یا حتی در حال طی کردن مراحل پایانی آن باشد. همان‌طور که می‌دانید برای تولید یک گجت هوشمند جدید مراحل بسیار زیادی باید گذرانده شود و درز کردن اطلاعاتی درباره روند توسعه توسط منابع خبری مختلف امری اجتناب ناپذیر است. بااین‌حال هنوز هیچ اطلاعاتی درباره گوشی رول شونده سامسونگ منتشر نشده است.

در رابطه با چالش‌هایی که این کمپانی جهت ساخت یک گوشی رول شونده باید با آن‌ها روبه رو شود، قابلیت انعطاف پذیری گجت می‌تواند بزرگ‌ترین چالش باشد. علاوه بر این، سخت افزار دستگاه باید در کوچک‌ترین ابعاد ممکن ساخته شود و سیم کشی بین اجزا مختلف دستگاه بسیار کم حجم باشد؛ چرا که بر اثر انعطاف پذیری گجت، امکان آسیب رسیدن به سخت افزار و سیم کشی بین اجزای مختلف دستگاه بسیار زیاد است. لازم به ذکر است که طول عمر قطعات گوشی هوشمند و روش مقابله آن با افزایش حرارت، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

علاوه بر موارد ذکر شده، موانع بسیار بیشتری جهت ادغام نمایشگرهای رول شونده و گوشی‌‌های هوشمند وجود دارد که زمان زیادی جهت پیدا کردن راه‌حل آن‌ها مورد نیاز خواهد بود؛ اما باتوجه به تلاش‌های کمپانی‌‌های بزرگ تولید کننده گجت‌های هوشمند، می‌توان اطمینان داشت که به زودی شاهد عرضه یک گوشی یا تبلت هوشمند رول شونده باشیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره گوشی رول شونده سامسونگ چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

منبع: AndroidPolice

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر