;
coinex

خود تعمیری گوشی های سامسونگ شما را از تعمیرکار بی‌نیاز می‌کند!

سامسونگ نیز به تقلید از اپل در اندیشه اجرای برنامه خود تعمیری گوشی های سامسونگ که طی آن کاربران می‌توانند خود به تنهایی گوشی هوشمندشان را تعمیر کنند.

پیش از سامسونگ، این اپل بود که اولین بار برای کاربران خود امکان تعمیر محصولات در منزل را فراهم کرد. خود تعمیری یا سلف سرویس پروژه‌ای است که اپل برای برخی گوشی‌های خود ازجمله آیفون 12، آیفون 13 و نسل سوم آیفون SE اجرایی کرده است. در این طرح قطعات مدل‌های ذکر شده در دسترس صاحبان گوشی‌ها قرار می‌گیرد تا در صورت بروز مشکل خودشان آن را در خانه تعمیر کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های سری S سامسونگ [مرداد 1401]

خرابی و شکستگی قطعاتی مانند صفحه نمایش یا درگاه شارژ از جمله معضلاتی است که هر فردی که از تلفن همراه استفاده می‌کند با آن مواجه می‌شود.

خود تعمیری گوشی های سامسونگ

در همین رابطه سامسونگ رقیب دیرینه اپل نیز قصد دارد چنین امکانی را برای کاربران خود فراهم کند و کیت‌های تعمیراتی را در اختیار کاربران قرار دهد. طبق گزارش Android Authority، در ابتدا برنامه خود تعمیری سامسونگ برای خانواده گلکسی اس 20 و گلکسی اس 21 و همچنین گلکسی تب اس 7 پلاس اجرایی خواهد شد.

بنا بر اعلام سامسونگ کیت‌های تعمیراتی شامل صفحه نمایش، شیشه پشتی و درگاه های شارژ، قاب فلزی و باتری خواهد بود. البته تعویض باتری در صورتی امکان پذیر خواهد بود که متورم نشده باشد.

قرار است سامسونگ برای تعمیر قطعات گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های گلکسی توسط مالکان با iFixit همکاری کند. صاحبان گوشی‌ها پس از تهیه کیت‌های تعمیر می‌توانند با کمک گرفتن از راهنمای گام به گام برنامه خود تعمیری سامسونگ، دستگاهشان را تعمیر کنند.

سامسونگ ادعا می‌کند که اجرایی شدن این پروژه باعث افزایش عمر دستگاه می‌شود و تولید ضایعات را به طور چشم‌گیری کاهش خواهد یافت. هنوز قیمت این کیت‌ها مشخص نیست اما به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد کیت‌های تعمیراتی‌اش را با همان قیمتی که به تعمیرکاران می‌فروشد به مالکان گوشی‌ها عرضه کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره فراهم شدن امکان خود تعمیری گوشی های سامسونگ چیست؟ نظراتتان را با ما در کامنت به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر