;
coinex

مالیات 400 درصدی برای گوشی سازان چینی ؛‌ اولین ترکش‌های درگیری چین و تایوان!

مقامات چینی به فکر تولید تراشه‌های چینی هستند و مالیات 400 درصدی برای گوشی سازان چینی که از این تراشه استفاده نکنند، در نظر گرفته شده است.

با استفاده از فناوری چینی، کشور چین می‌تواند از آسیب‌هایی که توسط شرکت‌های دیگر به هواوی وارد می‌شود، جلوگیری کند. پس از تحریم آمریکا علیه کشور چین، این کشور قصد دارد تراشه‌هایی با استفاده از فناوری خود بسازد.

مالیات 400 درصدی برای گوشی سازان چینی

اخیرا کائو های‌تائو (Cao Haitao)، استاد برجسته دانشگاه Mindu در دانشگاه Minjiang، طی یک مصاحبه بیان کرد، در 30 درصد از گوشی‌های هوشمند عرضه شده در چین، باید از تراشه‌های چینی استفاده شود. وی همچنین پیشنهاد داد، هر برندی که در گوشی‌های خود از تراشه‌ای به غیر از تراشه چینی استفاده نماید، باید 400 درصد مالیات بیشتری بپردازد.

مالیات 400 درصدی برای گوشی سازان چینی

کائو های‌تائو اظهار داشت که هدف وی از این کار رونق دادن به بازار داخلی چین است. در هر کشوری که بازار وجود داشته باشد، درآمد به وجود می‌آید. زمانی که درآمد باشد، ممکن است بودجه مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در تحقیق، تجزیه و تحلیل و رشد وجود داشته باشد. در غیر این صورت، این کشور همیشه توسط دیگران کنترل خواهد شد.

وی در خصوص تجارت نیم‌رسانا نیز گفت، صنعت نیم‌رسانا منابع متعددی را در تایوان مصرف می‌کند. میانگین مصرف روزانه آب کارخانه‌های TSMC (شرکت صنایع نیم‌رسانای تایوان) در سال گذشته، حدود 150000 تن بود. کل شرکت‌های پارک علم و صنعتی هسینچو (شهری در شمال غربی تایوان)، روزانه 140000 تن آب مصرف می‌کنند.

تراشه‌های چینی در سطح پایین‌تر از تراشه‌های سطح جهان

چن کمینگ (Chen Keming)، مدیر سابق موسسه تحقیقات اقتصادی تایوان دانشگاه Huaqiao و مدیر انجمن ملی تحقیقات تایوان گفت TSMC، پیشرو صنعت نیم‌رسانا در تایوان است، اما ارزش‌گذاری زیاد آن یک مشکل به شمار می‌آید. 80 درصد از سهام‌داران TSMC در خارج از کشور هستند و تنها 20 درصد آن متعلق به هموطنان تایوانی است. به عبارت دیگر 80 درصد پولی که از صنعت به دست می‌آورد، توسط خارجی‌ها گرفته می‌شود.

این موضوع بحث‌های زیادی میان کاربران اینترنتی ایجاد کرده است و هر کس نظر متفاوتی در این زمینه بیان می‌کند. عده‌ای عقیده دارند مالیات 400 درصدی برای گوشی‌سازان چینی ایده خوبی است. درحالی‌که برخی کاربران فکر می‌کنند، باید با آرامش با این مسئله برخورد کرد. بسیاری بر این باورند که اگر مقامات چینی بپذیرند که در گوشی‌های هوشمند خود از تراشه‌های چینی استفاده نمایند، عملکرد گوشی‌ها به شدت افت می‌کند و از کیفیت قبلی برخورد نخواهند بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد مالیات 400 درصدی برای گوشی سازان چینی چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر