;
coinex

مقایسه پوکو X4 پرو با پوکو X4 GT شیائومی

با مقایسه پوکو X4 پرو با پوکو X4 GT شیائومی این دو محصول پرطرفدار از کمپانی پوکو همراه ما باشید. با بررسی ویژگی‌های این دو مدل می‌توان بهترین را انتخاب کرد.

برند موفق پوکو هر سال یک گام به سوی بهتر شدن برمی‌دارد و کاربران بیشتری را به خود جذب می‌کند. پوکو ایکس فور پرو مشخصات فوق‌العاده خوبی دارد که باعث شده در نظر کاربران محبوب و حرفه‌ای باشد.

در مقابل گوشی پوکو ایکس فور جی تی قرار دارد که با برخورداری از چیپستی مناسب، صفحه نمایشی با رفرش ریت حرفه‌ای محبوبیتش بیشتر شده است. مقایسه POCO X4 Pro با POCO X4 GT در ادامه آمده است.

اگر قصد دارید در مورد ویژگی‌ها و قابلیت‌های این دو محصول پوکو بیشتر بدانید و در مورد خرید یکی از این محصولات تصمیم بگیرید، با ما همراه باشید.

مقایسه پوکو X4 پرو با پوکو X4 GT شیائومی

به نظر شما در مقایسه پوکو X4 GT با پوکو X4 پرو بهترین کدام است؟ اگر در مورد نسل جدید خانواده پوکو کنجکاو هستید و می‌خواهید بدانید که کدام مدل بهتر است، از این مقایسه غافل نشوید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه پوکو ایکس 4 پرو با گلکسی A51 سامسونگ (POCO X4 Pro Vs. Galaxy A51)

مقایسه پوکو X4 GT با پوکو X4 پرو از نظر کیفیت ساخت و طراحی ظاهری

ابعاد پوکو X4 پرو ۸٫۱ × ۷۶٫۱ × ۱۶۴٫۲ میلی‌متر و وزن آن ۲۰۵ گرم است. نمایشگر، پنل پشت و فریم گوشی تخت هستند که باعث می‌شود پوکو X4 پرو ظاهر مدرن‌تری به خود بگیرد.

استفاده از شیشه در بدنه‌ی گوشی، حس‌وحال یک گوشی باکیفیت را منتقل می‌کند. انتخاب پلاستیک مات برای فریم گوشی، با ذات اقتصادی آن همخوانی دارد و باعث می‌شود گوشی از دست سر نخورد.

در نمای پشت گوشی، برآمدگی دوربین به شکل یک مستطیل بزرگ در عرض پنل گسترده شده است. لوگوی پوکو نیز در قسمت سمت راست و روبه‌روی دوربین اصلی دیده می‌شود.

مقایسه پوکو X4 پرو با پوکو X4 GT شیائومی

دکمه‌های کنترل صدا و پاور، سمت راست فریم قرار دارند. در قسمت بالای فریم، جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون، اسپیکر، میکروفن و فرستنده‌ی مادون قرمز دیده می‌شود و در بخش پایین فریم هم درگاه مشترک سیم‌کارت و کارت حافظه، درگاه USB 2.0 Type-C، میکروفن و اسپیکر دوم جای گرفته‌اند. اسپیکر مکالمه را هم می‌توان در نوار باریک بین فریم و نمایشگر مشاهده کرد. پوکو، X4 پرو را در سه رنگ مشکی لیزری، آبی لیزری و زرد پوکویی روانه‌ی بازار می‌کند.

پوکو X4 پرو، استاندارد نه‌چندان چشم‌گیر IP53 را دریافت کرده است تا دربرابر ذرات گردوغبار و پاشش قطرات آب، مقاوم باشد.

در گوشی پوکو X4 GT سازندگان از پلاستیک به جای شیشه یا فلز استفاده کرده‌اند. لبه‌های دستگاه با شیبی ملایم خم شده‌اند و خیلی خوب داخل دست قرار می‌گیرند. در بخش پشتی اما ماژول دوربین، کمی برجسته و در تضاد با ظاهر کلی دستگاه است.

خوشبختانه از جک ۳.۵ میلی‌متری صدا در این تلفن هوشمند استفاده شده است؛ در سایر بخش‌ها هم می‌توان فرستنده اینفرارد (IR Blaster)، پورت تایپ C، اسپیکر، میکروفون، شیار سیم‌کارت، دکمه‌های کنترلی حجم صدا و کلید پاور را پیدا کرد.

اسکنر اثر انگشت روی کلید پاور تعبیه شده و عملکردی بسیار عالی در باز کردن قفل دستگاه دارد؛ لازم به ذکر است که روی شیار سیم‌کارت، خبری از اسلات مخصوص کارت حافظه نیست.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی اس 21 اولترا با شیائومی می 11 اولترا

مقایسه پوکو X4 پرو با پوکو X4 GT شیائومی از نظر صفحه نمایش

پوکو X4 پرو دارای یک نمایشگر 6.67 اینچی است؛ نمایشگری بزرگ با وضوح بالا که لذت تماشا را دو چندان می کند. خوشبختانه این نمایشگر توسط گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود که مقاومت بسیار بالایی در برابر خط و خش و ضربات ایجاد می‌کند.

در این گوشی شاهد نمایشگر AMOLED هستیم که کیفیت تصویر فوق العاده خوبی دارند و کنتراست بالایی را به نمایش می‌گذارند. این نمایشگر علاوه بر کیفیت تصویر و کنتراست بالا، بسیار روان است و روی نرخ 120 فریم در ثانیه تنظیم می‌شود.

این نمایشگر 700 نیت روشنایی ثابت و 1200 نیت پیک روشنایی در محیط‌های پر نور دارد. این نمایشگر همچنین وضوح بسیار خوب 1080 در 2400 و تراکم پیکسلی عالی 395 پیکسل در هر اینچ دارد.

گوشی poco x4gt صفحه نمایش خوبی دارد. این نمایشگر 6.6 اینچی که اندازه‌ی مناسب و استانداردی در نظر گرفته می‌شود، نرخ رفرش فوق‌العاده 144 هرتزی دارد که نسبت به پنل‌های 120 هرتزی که در جاهای دیگر می‌بینید یک پله بالاتر است و از قابلیت‌های چون HDR10 و Dolby Vision هم پشتیبانی می‌کند.

وضوح صفحه‌نمایش 1080 در 2460 پیکسل با حداکثر روشنایی 650 نیت کیفیت این میان رده را تضمین می‌کند.

این گوشی بصورت پیشفرض رنگ‌ها را اغراق‌آمیزتر از حالت معمولی نشان می‌دهد، اما از طریق تنظیمات می‌توانید کنتراست متعادل‌تری را انتخاب کنید تا تصاویر واقعی‌تر به نظر برسند.

دوربین سلفی که بصورت هول-پانچ در نمایشگر تعبیه شده، مزاحمت چندانی هنگام تماشای ویدئو یا … برایتان ایجاد نمی‌کند و ضخامت قاب آن هم با اکثر گوشی‌های این محدوده قیمتی برابری می‌کند.

مقایسه پوکو X4 GT با پوکو X4 پرو از نظر دوربین

پوکو X4 پرو سنسور اصلی این گوشی 108 مگاپیکسلی دارد و برای عکاسی مناسب است. پوکو X4 پرو از یک ترکیب سه‌گانه استفاده می‌کند که همانطور که اشاره کردیم در رأس آن دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی قرار گرفته که دقت رنگ بی‌نظیری دارد و کیفیت آن شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

لنز اولتراواید 8 مگاپیکسلی گوشی پوکو X4 نیز برای گرفتن عکس‌های فوق عریض به کمک شما می‌آید و کیفیت قابل قبولی دارد و نسبت به هم‌کلاس‌هایش یکی از بهترین‌هاست.

سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی هم برای گرفتن عکس‌ از سوژه‌های بسیار نزدیک مناسب است، اما در این رنج قیمتی بهترین نیست. دوربین سلفی نیز 16 مگاپیکسلی است و کیفیت قابل‌قبولی دارد و برای برقراری تماس تصویری یا گرفتن عکس‌های سلفی عملکرد رضایت‌بخشی دارد.

دوربین اصلی پوکو ایکس فور جی تی از 3 لنز تشکیل شده است؛ لنز اصلی از نوع واید و 64 مگاپیلسلی با قابلیت فوکوس خودکار، لنز اولتراواید 8 مگاپیکسلی و لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی.

در کنار این ترکیب لنزها فلش ال ای هم به چشم می‌خورد. نمایشگر نیز مهمان یک دوربین سلفی با سنسور 20 مگاپیکسلی است که با طراحی هول-پانچ خودنمایی می‌کند.

لنز 64 مگاپیکسلی عکس‌های واضحی می‌گیرد و جزئیات را به خوبی نشان می‌دهد. شاید عکس‌ها از نظر رنگ خیلی واقعی به نظر نیایند، اما این موضوع تا حدی به دلیل استفاده از نمایشگر IPS LCD است.

لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی برای آن دسته از کسانی که به ثبت عکس‌ از فاصله نزدیک و سوژه‌های علاقمندند، کاربرد دارد. کیفیت لنز اولتراواید کم و کسری‌های دوربین ماکرو را جبران می‌کند. این لنز 8 مگاپیکسلی می‌تواند جزئیات را به خوبی ثبت کند و رنگ‌ها و محدوده دینامیکی مناسبی هم ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی M51 با گلکسی M62 سامسونگ

مقایسه POCO X4 Pro با POCO X4 GT از نظر باتری

باتری پوکو X4 پرو 5000 میلی‌آمپری است و در استفاده‌های معمول به سادگی تا یک و حتی دو روز دوام می‌آورد. نقطه قوت اصلی باتری پوکو X4 پرو، فست شارژ 67 واتی آن بوده که در 22 دقیقه باتری را 70 درصد شارژ می‌کند و تنها به 41 دقیقه زمان برای فول شارژ شدن باتری نیاز دارید.

تست‌ها نشان می‌دهد باتری گوشی Poco X4 Pro از لحاظ مصرف و همینطور سرعت شارژ یکی از بهترین‌ها است و اگر همه موارد را در حالت استاندارد قرار دهید (نور صفحه و رفرش ریت)، قطعاً دغدغه زیادی بابت باتری نخواهید داشت.

مقایسه پوکو X4 پرو با پوکو X4 GT شیائومی

در ادامه مقایسه پوکو X4 پرو با پوکو X4 GT شیائومی به بررسی باتری ایکس 4 جی تی می‌پردازیم. گوشی Poco X4 GT باتری 5080 میلی آمپری دارد. این محصول با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۶۷ وات به فروش می‌رسد؛ نمونه چنین سرعتی را پیش‌تر در بررسی شیائومی 12X دیده بودیم.

مقایسه پوکو X4 پرو با پوکو X4 GT شیائومی

مطابق با تستی که در بررسی Poco X4 GT روی باتری 5080 میلی‌آمپری این تلفن هوشمند انجام شد، این فناوری شارژ گوشی از 1 تا 100 درصد ظرف فقط 50 دقیقه را ممکن می‌کند.

مقایسه پوکو X4 پرو با پوکو X4 GT شیائومی از نظر نرم افزاری

گوشی پوکو X4 پرو شیائومی با نسخه مخصوص رابط کاربری MIUI 13 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید ۱۱ در دسترس کاربران قرار گرفته که البته تفاوت قابل توجهی با نسخه اصلی MIUI ندارد و ویژگی‌های اندروید ۱۲ مانند داشبورد جدید تنظیمات حریم شخصی را شامل نمی‌شود.

مقایسه پوکو X4 پرو با پوکو X4 GT شیائومی

سیستم عامل پوکو x4 gt نیز مبتنی بر جدیدترین نسخه اندروید، یعنی اندروید 12 بوده و قابلیت‌هایی چون تم‌های متحرک تصویر زمینه، داشبورد بازی، حالت یک دست، اشتراک‌گذاری مستقیم در منو، داشبورد حریم خصوصی، ویجت مکالمه و… دارد.

همچنین، شرکت سازنده وعده داده که این گوشی تا دو سال به روزرسانی نرم‌افزاری اصلی و سه سال وصله امنیتی را دریافت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی A53 با گلکسی A73 سامسونگ ؛ بهترین سری A

مقایسه پوکو X4 GT با پوکو X4 پرو از نظر سخت افزاری

گوشی پوکو X4 پرو شیائومی به تراشه Snapdragon 695 5G مجهز شده است؛ این تراشه با لیتوگرافی شش نانومتری TSMC تولید می‌شود. این محصول در چهار نسخه مختلف با شش گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی، شش گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی، هشت گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی و هشت گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی وارد بازار می‌شود.

مقایسه پوکو X4 پرو با پوکو X4 GT شیائومی

رم این محصول از نوع LPDDR4X و حافظه از نوع UFS 2.2 است. از آنجایی که برای گوشی ذکر شده درگاه اختصاصی کارت حافظه درنظر گرفته نشده، درصورتی که کاربران تمایل داشته باشند حافظه ذخیره‌سازی را افزایش دهند، نمی‌توانند از سیم‌کارت دوم بهره‌مند شوند.

مقایسه پوکو X4 پرو با پوکو X4 GT شیائومی

چیپست داخلی گوشی پوکو x4 gt مدیاتک Diimensity 8100 است. این تراشه بر اساس فناوری 5 نانومتری ساخته شده و دارای حداکثر فرکانس پردازنده 2.85 گیگاهرتز است. CPU نیز با پردازنده گرافیکی ARM Mali-G610 MC6 جفت شده است.

این پردازنده گرافیکی می‌تواند بازی‌های گرافیکی فشرده را به راحتی اجرا کند. بد نیست که به این نکته نیز اشاره کنیم که به لطف این پردازنده می‌توانید از سرعت دانلود تا 7 گیگابیت بهرمند شوید.

مقایسه پوکو X4 پرو با پوکو X4 GT شیائومی

به لطف برخورداری از 8 گیگابایت رم برای کمک به انجام هر چه بهتر عملکردهای چند وظیفه‌ای و یک محفظه بخار قابل‌توجه برای خنک نگه داشتن سیلیکون، پوکو x4gt عملکرد بسیار خوبی در بخش سخت‌افزار داشته و از عهده تمام کارهای مد نظر شما به خوبی برمی‌آید.

مقایسه پوکو X4 پرو با پوکو X4 GT شیائومی از نظر کیفیت صدا

گوشی پوکو ایکس 4 پرو دارای دو اسپیکر مجزای قدرتمند است که لذت شنیدن موسیقی را چندین برابر می‌کند. این اسپیکر دوگانه بسیار قدرتمند بوده که هم کیفیت و شفافیت صدای بسیار خوبی دارد و هم بلندی صدا مناسب است.

مقایسه پوکو X4 پرو با پوکو X4 GT شیائومی

شیائومی پوکو X4 GT، از دو اسپیکر در بالا و پایین بهره برده و می‌تواند صدایی استریو را پخش کند. اسپیکر پایینی، حجم بیشتری از صدا را پخش می‌کند و اسپیکری که در بالا و شکاف earpiece تعبیه شده، بیشتر مخصوص صداهایی با تن میانی و بالایی است.

صدا حجمی بسیار زیاد و کیفیتی عالی دارد و کاربران با این تلفن هوشمند می‌توانند از گوش کردن به موسیقی نهایت لذت را ببرند.

در این مطلب به بررسی و مقایسه پوکو X4 GT با پوکو X4 پرو پرداختیم. با این بررسی می‌توان به این نتیجه رسید که پوکو X4 پرو تافته‌ی جدابافته‌ است؛ محصولی که راه نسل قبل خود را ادامه نداده و تلاش کرده با گوشی‌های اقتصادی هم‌رده خود رقابت کند. گوشی poco x4 gt نیز قیمتی مناسب دارد و با توجه به مشخصاتی که برای این مدل در نظر گرفته شده قطعاً ارزش خرید بالایی دارد.

سوالات متداول

پوکو X4 GT بخریم یا پوکو X4 پرو؟

با مقایسه POCO X4 Pro با POCO X4 GT می‌توان به برتری آنها پی برد. پوکو x4 gt یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند گیمینگ اقتصادی بوده که دارای یک چیپست بسیار قدرتمند، باتری بزرگ، نرخ تازه‌سازی سریع، جک 3.5 میلی‌متری هدفون و شارژ سریع در کنار برچسب قیمتی بسیار مناسب است. پوکو X4 پرو نیز مطابق انتظاری که از آن می‌رفت، یک مدل‌ همه‌فن‌حریف است که در اغلب زمینه‌ها عملکردی عالی دارد و نسبت به قیمتی که برای آن می‌پردازید، ارزش خرید فوق‌العاده بالایی دارد. از جمله امکانات کم‌نظیر این گوشی پوکو می‌توان به دوربین سه‌گانه 108 مگاپیکسلی، تراشه قدرتمند اسنپدراگون، نمایشگر عالی و باتری و فست شارژ 67 واتی آن اشاره کرد. اکنون با شناختی که از هر دو مدل به دست آوردید، انتخاب با شماست!

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد مقایسه پوکو X4 پرو با پوکو X4 GT شیائومی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (5 نظر)

    من که پوکو x4جی تی ۵ پرو دارم واقعا گوشی خوبی هسته نسبت به پولی که میدی گوشی خوبی دستت میگیری

    پاسخ

    پردازنده بالارده پرچمدار مدیاتک مدیاتک دایمنسیتی ۸۲۰۰ فایوجی بشدت عالیه قویتره سریع تره کم مصرف تره بی نقص و بی ایراد ترینه نسبت به مدیاتک ۱۱۰۰ و ۱۲۰۰ و اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس و اسنپدراگون ۸ نسل ۱ و اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ فایوجی تا حدودی برابری میکند 👍 حتما و قطعا میخرم پوکو ایکس ۴ جی تی فایوجی رو یا مدله جدید ریلمی یا اوپو یا شیائومی سری ردمی نوت تی ردمی نوت ۱۱ تی فایوجی که همین پردازنده دایمنسیتی ۸۲۰۰ فایوجی رو داره

    پاسخ

    پوکو ایکس ۴ جی تی فایوجی POCO X4 GT 5G بی‌نظیرترین میان ردست واقعا عالیه حتی بهتر از پوکو ایکس ۴ پرو فایوجی POCO X4 Pro 5G که پردازندش میان رده رو به پایین ردست آشغاله چیپستش

    پاسخ

    ای مومن x4 pro 5g از x4 gt خوبه

    پاسخ

    الان من یک پوکو x4 pro دارم و فوق‌العاده قدرتمند و زیباست که بازی ها رو خیلی خوب میاره ولی نسبت به بقیه گوشی ها بزرگتر و سنگین تر هست با ردمی نوت 11 مقایسه میکردم نور و صداش از اون کمتر هست و در بقیه چیز ها ازش بهتره

    پاسخ