;
coinex

مقایسه گلکسی اس 21 اولترا با شیائومی می 11 اولترا

مقایسه دو برند محبوب همیشه جذاب بوده است و امروز می خواهیم به مقایسه گلکسی اس 21 اولترا با شیائومی می 11 اولترا بپردازیم.

مقایسه برندهای محبوب با یکدیگر کار دشواری است که باید به دقت صورت گیرد. همه ما هنگام خرید گوشی تمایل داریم که از بین برندهای محبوب و متناسب با سرمایه‌مان گوشی خریداری نمائیم. دو برند سامسونگ و شیائومی از جمله برندهای محبوبی است که مقایسه آنها کمک بزرگی به کاربران می‌کند.

هر دو برند مذکور، در میان رده ها و پرچمداران موفق‌اند و گاهاً در برخی موارد هم دیده شده که یکی برتر از دیگری ظاهر شده است. چندی پیش به بررسی گوشی گلکسی اس 21 اولترا پرداختیم و تمام جزئیات آن را از نظر گذراندیم و دیدیم که سامسونگ پرچمدار قدرتمندی را روانه بازار کرده است. می 11 اولترا نیز هم رده و رقیب این گوشی محسوب می‌شود که از مشخصات فنی بی نظیر و دوربینی فوق العاده برخوردار است. در ادامه قصد داریم به مقایسه گلکسی اس 21 اولترا با شیائومی می 11 اولترا بپردازیم. پس با تکراتو همراه ما باشید.

مقایسه گلکسی اس 21 اولترا با شیائومی می 11 اولترا

خواندن اخبار گوشی‌های پرچمدار برای اکثر کاربران جذاب است چرا که همه می‌خواهیم بدانیم پرچمداران و بالارده های یک کمپانی از چه فناوری های جدیدی برخوردار اند و چه قابلیت‌های جدیدی در خود دارند. امروز قصد داریم به مقایسه گلکسی اس 21 اولترا با شیائومی می 11 اولترا، دو گوشی پرچمدار و گران قیمت از برند سامسونگ و شیائومی بپردازیم.

سامسونگ و شیائومی همواره به عنوان رقبای یکدیگر شناخته می‌شوند و سهم بزرگی از بازار را در اختیار دارند. شیائومی در گوشی می 11 اولترا از سیستم سخت افزاری قوی و مجموعه دوربین های باکیفیتی استفاده کرده است. این گوشی یکی از بزرگ ترین دوربین اصلی های بازار را دارد که مجهز به پنل اُولد شده است.

آن سوی میدان با گلکسی اس 21 اولترا رو به رو هستیم. این گوشی سخت افزار عالی و دوربینی رضایت بخش دارد که در مقایسه با می 11 اولترا باید بگوییم عملکرد خوبی از خود به جای گذاشته است. در ادامه با مقایسه گلکسی اس 21 اولترا با شیائومی می 11 اولترا همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه ردمی نوت 9 با پوکو ایکس 3 پرو

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با شیائومی می 11 لایت

طراحی و ساخت: سامسونگ گلکسی اس 21 بهتر است یا شیائومی می 11 اولترا

در خصوص گلکسی اس 21 اولترا باید گفت که ابعاد این گوشی 165.1 در 75.6 در 8.9 میلی‌متر است. با صفحه نمایشی 6.8 اینچی و وزن 227 گرمی نسبت به رقیب خود خوش دست تر است. مهمترین تغییر این محصول به برجستگی دوربین آن بر می‌گردد. ماژول های این دوربین را درون صفحه ای فلزی که با بدنه هماهنگ است، تعبیه نموده اند. سامسونگ از چنین زبان طراحی با نام کانتور کات یاد می‌کند و معتقد است در آینده ای نزدیک به استاندارد جهانی بدل می‌شود.

مقایسه گلکسی اس 21 اولترا با شیائومی می 11 اولترا
مقایسه گلکسی اس 21 اولترا با شیائومی می 11 اولترا / گلکسی اس 21 بهتر است یا شیائومی می 11 اولترا

البته این برجستگی ماژول ها همچنان روی سطوح صاف موجب لق خوردگی گوشی می‌شود اما طراحی زیبای ماژول ها آنها را نسبت به نسل گذشته چشم نوازتر کرده است. پنل پشتی این گوشی نور کمی بازتاب می‌دهد و به مدد پوشش مات و نرمش، تجربه لذت بخشی به کاربر می‌دهد و اثر انگشت و لکه ها را نمایان نمی‌سازد.

این گوشی در پنج رنگ فانتوم عرضه شده است که عبارتنداز: مشکی، نقره ای، تیتانیوم، سرمه ای و قهوه ای. پنل پشتی و جلویی این گوشی از شیشه گوریلا گلس ویکتوس ساخته شده که بسیار مقاوم است. شرکت سازنده این شیشه می‌گوید که این محافظ در برابر سقوط از ارتفاع 2 متری عملکرد خوبی دارد و تا 4 برابر در مقابل خراشیدگی مقاوم است.

از مهمترین قابلیت‌های اس 21 اولترا، سنسور اثر انگشت اولتراسونیک کوالکام است که تا 70 درصد برزگ تر از سری قبلی است. دقت و سرعت این سنسور بسیار بالا است و البته کاربران قادر خواهند بود به کمک دوربین سلفی نه چندان مطمئن این گوشی از تشخیص چهره هم استفاده نمایند.

فریم سمت راست جایگاهی برای کلید پاور و تنظیم صدا است در حالی که روی فریم سمت چپ هیچ درگاهی مشاهده نمی شود. گلکسی اس 21 اولترا نیز از گواهی IP68 بهره مند است که تا 30 دقیقه در عمق 1.5 متری دوام می‌آورد.

گلکسی اس 21 اولترا شیائومی می 11 اولترا
ابعاد 165.1 در 75.6 در 8.9 میلی متر 164.3 در 74.6 در 8.4 میلی متر
وزن 229 گرم 234 گرم
صدای استریو دارد دارد

مقایسه گلکسی اس 21 اولترا با شیائومی می 11 اولترا

در طراحی می 11 اولترا باید بگوییم اولین چیزی که توجه شما را به خودش جلب می‌کند، ماژول های برجسته دوربین است. یک کادر بزرگ که سه دوربین را در خود جای داده است. دو تا از این دوربین ها اپتیکال اند و یک دوربین هم برای تله فوتو. در نسل قبلی این گوشی شاهد چهار ماژول عمود بودیم که تا نیمه های پنل پشتی کشیده شده بودند و اکنون می 11 اولترا طراحی زیباتری دارد. در پنل پشتی فلاش ال ای دی به همراه یک نمایشگر اُولد کوچک نیز به چشم می‌خورد. جنس قاب پشتی سرامیک براق است و دو رنگ سیاه و سفید دارد. این گوشی از گواهی مقاومت IP68 نیز برخوردار است.

رنگ مشکی این گوشی به علت براق بودن پنل پشتی مستعد جذب اثر انگشت و لکه است. سازندگان این گوشی برای حفاظت از نمایشگر از شیشه گوریلا گلس ویکتوس استفاده کرده اند. نمایشگر آمولد می 11 اولترا حامل سنسور اثر انگشت اپتیکال است که زیر آن تعبیه شده است.

مقایسه گلکسی اس 21 اولترا با شیائومی می 11 اولترا
مقایسه گلکسی اس 21 اولترا با شیائومی می 11 اولترا / مقایسه گلکسی اس 21 اولترا با شیائومی می 11 اولترا

دقت و سرعت این حسگر بسیار قابل قبول است. فریم دور تا دور گوشی آلومینیومی است و گوشه های آن برای محافظت از ضربه دیدن برجسته شده است. در فریم پایینی شاهد وجود پورت شارژ یو اس بی C و اسلات سیمکارت هستیم و در فریم بالایی نیز بلندگوی دوم و میکروفون قرار دارد.

ابعاد این گوشی 164.3 در 74.6 در 8.4 میلی متر است و وزنی حدود 234 گرم دارد. بنابراین اندکی از رقیب سامسونگی خود سنگین تر به نظر می رسد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با سامسونگ گلکسی A52

آیفون 13 پرو (Apple iPhone 13 Pro) ؛ قیمت، مشخصات فنی و قابلیت ها

نمایشگر: سامسونگ گلکسی اس 21 بهتر است یا شیائومی می 11 اولترا

این غول کره ای (سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا) از صفحه نمایشی 6.8 اینچی بهره گرفته است و نوع پنل آن داینامیک آمولد 2 ایکس است. وضوحی که این نمایشگر در اختیار ما می‌گذارد، 3200 در 1440 است و نسبت تصویر 20:9 را ارائه می‌نماید. تراکم پیکسلی که گلکسی اس 21 اولترا دارد بسیار عالی است و نسبت به رقیب خود بیشتر است.

تراکم پیکسلی 515 در هر اینچ به نظر جذاب می‌آید. در این گوشی نرخ نوسازی تصویر نیز متغیر است و از 10 هرتز تا 120 هرتز در گردش خواهد بود. همان‌طور که گفتیم بسته به نوع فعالیتی که کاربر می‌کند، این نرخ نیز کم و زیاد می‌شود. کیفیت تصویر صفحه نمایش این گوشی WQHD+ است و شاید خبر خوش برای طرفداران سامسونگ بهره وری از قلم S Pen باشد. این قلم یا هر قلم مجهز دیگر باعث می‌شود کاربر بتواند استفاده ای حداکثری از آن ببرد.

گلکسی اس 21 اولترا نیز رفرش ریت متغیر دارد و می‌توان به کمک قابلیت نمایش نرخ نوسازی از این نرخ اطلاع حاصل نمود. این متغیر بودن به بهینه سازی مصرف انرژی و باتری کمک شایانی می‌کند.

سازندگان کره‌ای این گوشی مدعی اند که نمایشگر گلکسی اس 21 اولترا به روشنایی 1500 نیتی دست می‌یابد. اگر حالت خودکار را انتخاب کنید به روشنایی 1391 نیتی می‌رسید که بسیار فوق العاده است. بنابراین زیر نور خورشید نباید مشکلی پیش بیاید. از طرفی به لطف حداقل روشنایی 1.96 نیتی گوشی، قادر خواهید بود در تاریکی به سهولت با آن کار کنید و مشکل خاصی نداشته باشید.

گلکسی اس 21 اولترا شیائومی می 11 اولترا
نوع نمایشگر Dynamic AMOLED 2X AMOLED
سایز 6.8 اینچ 6.81 اینچ
کیفیت تصویر 3200 در 1440 پیکسل 3200 در 1440 پیکسل
تراکم پیکسلی 515 در هر اینچ 515 در هر اینچ

مقایسه گلکسی اس 21 اولترا با شیائومی می 11 اولترا

و اما شیائومی می 11 اولترا صاحب یک صفحه نمایش 6.81 اینچی است. نوع پنل این گوشی آمولد است و یکی از نمایشگرهای خوب بازار است. نمایشگر پرچمدار شیائومی قابلیت‌های یونیکی همچون کیفیت تصویر بالا، نرخ نوسازی بالا و دقت رنگ خوبی دارد و به سختی می‌توان از آن ایراد گرفت.

بیشتر بخوانید:

آیفون 13 و آیفون 13 مینی (Apple iPhone 13 Mini) ؛ قیمت و مشخصات فنی

آیفون 13 پرو مکس (Apple iPhone 13 Pro Max) ؛ قیمت، مشخصات فنی و قابلیت ها

این صفحه نمایش از قابلیت محبوب اچ دی آر نیز پشتیبانی می‌کند. کیفیت تصویری که می 11 اولترا ارائه می‌نماید، 3200 در 1440 است که به لحاظ عددی با اس 21 اولترا برابری می‌کند. نسبت تصویر این گوشی 20:9 است و در این بخش هم با پرچمدار سامسونگ مساوی است.

نرخ نوسازی می 11 اولترا متغیر است و در روی دو حالت بالا و استاندارد در نوسان است. زمانی که روی حالت استاندارد قرار گیرد، شاهد نرخ 60 هرتزی هستیم و اگر نرخ بالا انتخاب شود، نرخ 120 هرتزی فعال می‌شود. این حالت بسته فعالیتی است که کاربر دارد و با هر نوع فعالیتی تغییر می‌یابد. در کل شیائومی می 11 اولترا در حالات مختلف و به تناسب میزان و نوع فعالیت کاربر، می تواند نرخ های 30، 60، 90 و 120 هرتز را تجربه کند.

مقایسه گلکسی اس 21 اولترا با شیائومی می 11 اولترا
مقایسه گلکسی اس 21 اولترا با شیائومی می 11 اولترا / مقایسه گلکسی اس 21 اولترا با شیائومی می 11 اولترا

نرخ حساسیت لمسی این گوشی 480 هرتز است و نشان می‌دهد که صفحه نمایش تاخیر زمانی بسیار پایینی دارد. شما زمانی به حالت رفرش ریت 120 هرتزی دست می‌یابید که صفحه نمایش را لمس کنید و الا گوشی برای صرفه جویی بیشتر به طور خودکار روی حالات کم صرف بر می‌گردد.

از دیگر ویژگی های مهم می 11 اولترا پشتیبانی از حالت دالبی ویژن و نمایش 1.07 میلیارد رنگ است که کیفیت تصاویر را بالا می‌برد. سازندگان چینی این گوشی مدعی اند که حداکثر روشنایی می 11 اولترا 1700 نیت است که نسبت به رقیب خود اس 21 اولترا عدد قابل توجهی است و به نسبت گلکسی اس 21 معرکه است.

اعداد و ارقام مربوط به روشنایی این گوشی نشان می‌دهند که حداکثر روشنایی زیر نور آفتاب 943 نیت است و این یعنی هیچ گونه مشکلی در خوانایی زیر نور خورشید نخواهید داشت. این گوشی از یک جفت اسپیکر استریو با کیفیت برخوردار است و سیستم صوتی هارمن-کاردون را ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی پوکو اف 3 (Poco F3 5G) ؛ قیمت، مشخصات فنی، نقد و بررسی

گوشی شیائومی پوکو M3 پرو ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

دوربین: مقایسه مشخصات Galaxy S21 Ultra و Xiaomi Mi 11 Ultra

در ادامه مقایسه گلکسی اس 21 اولترا با شیائومی می 11 اولترا به دوربین این دو گوشی می‌رسیم. از جمله مشکلات دوربین گلکسی اس 21 اولترا، فوکوس آن و زوم 100 برابری است که با کراپ بیش از حد تصاویر از وضوح عکس ها می‌کاهد. این گوشی از پنج لنز برای تجربه عکاسی بهره می‌گیرد. یک دوربین عریض 108 مگاپیکسلی، لنز فوق عریض 12 مگاپیکسلی و دو دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی برای بزرگنمایی های اپتیکال 3 و 10 برابری از ماژول های این گوشی اند. دوربین عریض 40 مگاپیکسلی هم تصاویری 6.5 مگاپیکسلی را به ثبت می‌رساند.

سنسور 108 مگاپیکسلی از فیلتر رنگی نوناسل بهره می‌برد که در نهایت به جذب نور بیشتر می‌انجامد و باعث می‌شود حتی در محیط های کم نور تصاویر به خوبی ثبت شوند. سازندگان پرمدعای کره ای گلکسی اس 21 اولترا می گویند که این دوربین مجهز به فناوری «حالت کاهش نویز» است و تا 50 درصد این کار را بهبود می‌بخشد.

مقایسه گلکسی اس 21 اولترا با شیائومی می 11 اولترا
مقایسه گلکسی اس 21 اولترا با شیائومی می 11 اولترا / گلکسی اس 21 اولترا بخریم یا شیائومی می 11 اولترا

برای اینکه گستره داینامیکی سنسور 108 مگاپیکسلی بهبود یابد از فناوری اسمارت ایزو پرو کمک گرفته می‌شود. به موجب این قابلیت یک تصویر با کوالیتی ایزوی بالا و یک تصویر با ایزوی پایین همزمان ثبت می‌شود و از ترکیب آنها تصویری تازه خلق می‌گردد. این سنسور همچنان از لرزشگیر اپتیکال و فوکوس خودکار تشخیص فاز بهره می‌گیرد و سامسونگ برای حل مشکلات این فوکوس با افزودن لیزری به آن مشکل را رفع نموده است.

تصاویر ثبت شده با این لنز، سرشار از جزئیات اند و قابلیت های آن حتی از آیفون 12 پرومکس نیز بیشتر است. سطح نویز در این دوربین در پایین ترین حالتش نگاهداری می‌شود. دیافراگم گشوده این سنسور نیز منجر به بوکه سازی طبیعی تصاویر می‌شود.

سنسور دوربین فوق عریض گلکسی اس 21 اولترا تفاوتی با نسل قبلی خود ندارد و همچنان از لنزی 12 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. سطح رنگ ها در این دوربین خوب است اما میزان نویز تصاویر بیشتر از دوربین اصلی است. در تاریکی نیز سطح جزئیات و رنگ ها قابل قبول اند.

دوربین گلکسی اس 21 اولترا برای زوم های 3 تا 10 برابری روی دوربین 108 مگاپیکسلی حساب باز می‌کند. زوم های 3 برابری بر عهده دوربین تله فوتوی اول و بزرگنمایی های 10 برابری برای دوربین تله فوتو دوم است. همچنین در کنار همه این قابلیت ها می‌توان از فناوری لاک زوم یا همان قفل بزرگنمایی یاد کرد که در زوم های بیش از 10 برابر روی تصویر قفل می‌شود تا از لرزش های ناخواسته جلوگیری کند.

با نادیده گرفتن دیگر جزئیات مربوط به دوربین این دو گوشی به دوربین سلفی گلکسی اس 21 اولترا می رسیم. این دوربین از سنسوری 40 مگاپیکسلی کمک می‌گیرد تا بتواند تصاویری پر وضوح به ثبت برساند. فیلتر رنگی کواد بایر از جمله قابلیت های آن است.

یکی از مهمترین بخش های ارتقا یافته در این گوشی فیلم برداری است. این گوشی قادر است با تمام دوربین هایش، ویدئوهای 4K را با نرخ 60 فریم بر ثانیه ثبت نماید. البته دوربین اصلی این نرخ را به 8K و 24 فریم بر ثانیه می‌رساند.

نوع دوربین گلکسی اس 21 اولترا شیائومی می 11 اولترا
دوربین عریض 108 مگاپیکسل 50 مگاپیکسل
دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسل 48 مگاپیکسل
دوربین تله فوتو 10+10 مگاپیکسل 48 مگاپیکسل
دوربین سلفی 40 مگاپیکسل 20 مگاپیکسل

مقایسه گلکسی اس 21 اولترا با شیائومی می 11 اولترا

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی ردمی نوت 10 (Redmi Note 10) ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

گوشی شیائومی ردمی 9 (Xiaomi Redmi 9) ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

شیائومی می 11 اولترا دارای پیشرفته ترین و بزرگ ترین دوربینی است که تا کنون در گوشی های هوشمند به کار رفته است. سه ماژول در پنل پشتی جا خوش کرده اند که بزرگترین لنز از آنِ دوربین اصلی است و بزرگترین سنسور موجود بازار را در اختیار دارد. کیفیت دوربین اصلی 50 مگاپیکسل است و از گشودگی دیافراگم 2 بهره مند است. لنز آن 24 میلی متر است و مجهز به فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، فوکوس خودکار لیزری و لرزشگیر اپتیکال تصویر است.

مقایسه گلکسی اس 21 اولترا با شیائومی می 11 اولترا
مقایسه گلکسی اس 21 اولترا با شیائومی می 11 اولترا / مقایسه مشخصات Galaxy S21 Ultra و Xiaomi Mi 11 Ultra

لنز فوق عریض می 11 اولترا نیز 48 مگاپیکسل و نسبت کانونی آن 2.2 است. اندازه این لنز 12 میلی متر است و از فوکوس خودکار با تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند. آخرین دوربین این گوشی غول پیکر، لنز تله فوتو 48 مگاپیکسلی است که باگشودگی دیافراگم 4.1 از لنز پریسکوپی 120 میلی متری بهره می‌برد. این لنز هم مانند دیگر هم خانواده ای هایش از فوکوس خودکار با تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر استفاده می‌کند.

بزرگنمایی اپتیکال دوربین تله فوتو می 11 اولترا 5 برابری است و از کیفیت خوبی برخوردار است. به همراه این سه ماژول و البته در قاب جلویی شاهد دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی هستیم. به نظر می‌رسد کاربران تمایل بیشتری به استفاده از دوربین سلفی پنل پشتی دارند. بله درست شنیدید! همان‌طور که گفتیم، شیائومی در پنل پشتی از یک نمایشگر اُولد کوچک استفاده کرده است که با آن می توان تصاویر سلفی با کیفیت تری ثبت کرد و بهتر آن است که هنگام سلفی گرفتن از این دوربین اصلی با کیفیت استفاده نمائید تا وضوح بیشتری نصیبتان شود.

البته این نمایشگر صرفا برای عکاسی روشن می‌شود و نمی توان با آن به عکاسی پرتره یا فیلم برداری پرداخت. تصاویر ثبت شده توسط دوربین اصلی یکی از با کیفیت ترین ها هستند. این تصاویر به صورت بای دیفالت 12 مگاپیکسلی به ثبت می‌رسند. جزئیات عالی و پردازش بی نقص از ویژگی های این دوربین است.

دوربین اصلی مانند دوربین تله فوتو بزرگنمایی 5 برابری ندارد و زوم آن 2 است اما تصاویر ثبت شده با زوم آن از جزئیات خوبی برخوردار اند ولی به پای عکس های معمولی نمی‌رسند.

عکس هایی که با لنز پریسکوپ 5 برابری گرفته می شوند از جزئیات عالی و کنتراست خوبی بهره می‌برند. رنگ ها دقیق و دامنه داینامیکی نیز عالی است.

در مورد لنز فوق عریض باید بگوییم که جزئیات همچنان در سطح بالایی قرار دارند و وضوح به شدت خوب است. دامنه داینامیکی نیز گسترده است و در کل می‌توان گفت تا به اینجای کار ایرادی بر دوربین ها وارد نیست. دوربین می 11 اولترا حالتی به نام «افزایش کیفیت تصویر» دارد که حالت خودکار شبانه را فعال سازی می‌نماید.

این حالت تمام تلاشش را می‌کند تا عکس هایی که در تاریکی گرفته می‌شوند بسیار شبیه به تصاویر ثبت شده در روز باشند. برجسته سازی های خوبی در این حالت دیده می‌شود و جزئیات نیز معرکه است. با خاموش کردن این حالت از میزان جزئیات کاسته می‌شود. فعال سازی این حالت در دوربین فوق عریض جزئیات بیشتری را نشان می‌دهد و به پویایی عکس کمک فراوانی می‌نماید.

همان‌طور که پیش تر درباره دوربین 20 مگاپیکسلی سلفی گفتیم، تصاویری که با آن ثبت می‌شوند مناسب اند اما عالی نیستند و نمی‌توان آن را به این صفت مزین کرد. ولی در کل جزئیات و میزان رنگ و دامنه پویایی خوبی دارند.

تمام دوربین های می 11 اولترا توان فیلم برداری 8K را دارند و سرعت فیلم برداری در این حالت 24 فریم بر ثانیه می‌باشد. از طرفی تمام دوربین ها می‌توانند با کیفیت 4K و با نرخ 60 فریم فیلم برداری نمایند. دامنه داینامیکی 8K با 4K یکسان است و صرفا در کیفیت تفاوت هایی دیده می‌شود.

مقایسه گلکسی اس 21 اولترا با شیائومی می 11 اولترا
مقایسه گلکسی اس 21 اولترا با شیائومی می 11 اولترا / گلکسی اس 21 بخریم یا شیائومی می 11 اولترا

بیشتر بخوانید:

گوشی سامسونگ گلکسی A72 ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

گوشی سامسونگ گلکسی A52 ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

سخت افزار: مقایسه مشخصات Galaxy S21 Ultra و Xiaomi Mi 11 Ultra

با مقایسه گلکسی اس 21 اولترا با شیائومی می 11 اولترا همراه شما هستیم. در خصوص تراشه باید گفت که سامسونگ از دو تراشه در گلکسی اس 21 اولترا بهره برده است. چنین تعبیه ای بر می‌گردد به منطقه ای که در آن زندگی می‌کنید. نسخه های متفاوت این تراشه یکی اسنپدراگون 888 و دیگری اگزینوس 2100 است. سازندگان کره ای گوشی معتقدند که تراشه اختصاصی شان هم قد و قواره پرچمداران بزرگ است. خوشبختانه یا بدبختانه ما از نسخه اگزینوسی این گوشی در ایران استفاده می‌کنیم ولی باید گفت که تراشه اگزینوس نیز قدرتمند و پربازده است و در ادامه به آن خواهیم پراخت.

اگزینوس 2100 از 8 هسته قدرتمند بهره می‌برد. ترکیب هسته های این چیپست به ترتیب 1+3+4 است. یک هسته قوی کورتکس ایکس 1، سه هسته متوسط کورتکس A78 و چهار هسته نسبتا ضعیف با کورتکس A55. ماژول پردازنده گرافیکی این دستگاه مالی جی 78 با 14 هسته است که 46 درصد بر پردازش های جی چی یو محور می‌افزاید.

باز هم کره ای های پرمدعا معتقدند که تراشه اگزینوس 2100 به لطف و مدد فناوری آمیگو، در بازی های مختلف نرخ فریم با ثباتی را ارائه می‌کند. واحد پردازش عصبی از 2 هسته به 3 هسته ارتقا یافته است و ظاهرا این تراشه قدرت پردازش 26 تریلیون عملیات را در ثانیه دارد.

این تراشه قدرتمند بر اساس معماری لیتوگرافی 5 نانومتری ساخته شده است و طبق چیزی که سازندگان گلکسی اس 21 اولترا می گویند، می‌تواند تا 10 درصد افزایش فرکانس و 20 درصد کاهش مصرف را به دنبال داشته باشد. نسخه های متفاوت این گوشی از رم حداقل 12 و حداکثر 16 گیگابایتی و حافظه داخلی حداقل 128 و حداکثر 512 گیگابایتی استفاده می‌نماید. گلکسی اس 21 اولترا در پردازش های تک هسته ای 19 درصد و در پردازش های چند هسته ای تا 26 درصد بهبود عملکرد دارد.

مشخصات گلکسی اس 21 اولترا شیائومی می 11 اولترا
تراشه اگزینوس 2100 اسنپدراگون 888
پردازنده مرکزی 8 هسته ای 8 هسته ای
پردازنده گرافیکی مالی جی 78 آدرنو 660
حافظه ذخیره سازی 12/128، 12/256، 16/512 8/256، 12/256، 12/512
رابط کاربری One UI 3.1 MIUI 12.5

مقایسه گلکسی اس 21 اولترا با شیائومی می 11 اولترا

در دل گوشی شیائومی می 11 اولترا جدیدترین تراشه کوالکام یعنی اسنپدراگون 888 تعبیه شده است. معماری لیتوگرافی این چیپست، 5 نانومتری است و پردازنده مرکزی آن از 8 هشته تشکیل شده است. ترکیب این هسته ها به ترتیب 1+3+4 است.

این تراشه در می 11 اولترا حدود 25 درصد بهبود عملکرد دارد و از فناوری های آخرین نسخه هوش مصنوعی و نیز مودم فایوجی نیز بهره‌مند است. حداقل حافظه رم این دستگاه 8 گیگابایت و حداقل فضای ذخیره سازی آن 128 گیگابایت است. ترتیب نسخه های مختلف می 11 اولترا بدین شکل است. 8 گیگابایت حافظه رم با 256 گیگابایت حافظه داخلی، 12 گیگابایت حافظه رم با 256 گیگابایت حافظه داخلی و 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی.

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی Mi Mix 4 ؛ قیمت، مشخصات فنی، نقد و بررسی

گوشی شیائومی پوکو X3 پرو ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

نرم افزار: مقایسه مشخصات Galaxy S21 Ultra و Xiaomi Mi 11 Ultra

گلکسی اس 21 اولترا از اندروید بای دیفالت 11 و لانچر انحصاری سامسونگ یعنی ONE UI بهره می برد. نسخه جدید این لانچر همان One UI 3.1 است با قابلیت های جدید. از جالب ترین قابلیت های این گوشی باز کردن درب خودروی تان توسط نرم افزار دیجیتال کی پلاس است. البته این قابلیت در ایران کاربردی ندارد چرا که بر روی برخی خودروهای بی ام و فعال است.

از بخش گوگل دیسکاور می‌توانید به جدیدترین اخبار و مقالات دسترسی داشته باشید. همچنین از دیگر قابلیت های گلکسی اس 21 اولترا وجود نرم افزار اشیاء گمشده است. اپلیکیشن گیم لانچر و گیم بوستر نیز تجربه بازی بهتری را به ارمغان خواهند آورد.

مقایسه گلکسی اس 21 اولترا با شیائومی می 11 اولترا
مقایسه گلکسی اس 21 اولترا با شیائومی می 11 اولترا

شیائومی می 11 اولترا مجهز به جدیدترین نسخه اندروید یعنی اندروید 11 است و از رابط کاربری MIUI 12 بهره می‌برد. البته آپدیت های این لانچر هم اکنون در دسترس کاربران قرار گرفته است. نمایشگر این دستگاه از الگوریتم همیشه روشن برخوردار است و می توانید به راحتی آن را سفارشی سازی کنید.

در شیائومی می 11 اولترا قادر خواهید بود به هر تعداد که تمایل دارید، تم دانلود کنید و در کنار پوسته های مختلف گوشی خود را فضای کاربری تان را سفارشی سازی نمائید.

باتری: مقایسه مشخصات Galaxy S21 Ultra و Xiaomi Mi 11 Ultra

در ادامه مقایسه گلکسی اس 21 اولترا با شیائومی می 11 اولترا به باتری این دو پرچمدار می‌رسیم. سامسونگ خاطر نشان می‌سازد که به کمک باتری 5000 میلی آمپری و الگوی مصرف کاربر از گوشی با هوش مصنوعی و نیز صفحه نمایش بهینه شده می‌توان تا 24 ساعت از گوشی گلکسی اس 21 اولترا کار کشید. متاسفانه شارژر این گوشی از جعبه حذف شده است و این یکی از ایرادات وارده بر گلکسی اس 21 اولترا است.

همچنین در کنار چنین تصمیم نابخردانه ای، کمپانی سامسونگ تصمیم گرفته سرعت شارژ را از 45 وات به 25 وات کاهش دهد. اکنون برای شارژ کامل از صفر باید 70 دقیقه زمان صرف نمود.

گلکسی اس 21 اولترا شیائومی می 11 اولترا
ظرفیت 5000 میلی آمپر 5000 میلی آمپر
شارژ سریع 25 واتی 67 واتی با 67 واتی وایرلس

مقایسه گلکسی اس 21 اولترا با شیائومی می 11 اولترا

همچون اس 21 اولترا، می 11 اولترا نیز از شارژی با ظرفیت 5000 میلی آمپری استفاده می‌کند. طی آزمایش های گوناگونی که روی این گوشی صورت گرفته، باید این دستگاه تا 11 ساعت وبگردی، 28 ساعت مکالمه و 15 ساعت تماشای ویدئو را ساپورت کند. حالت آماده به کار می 11 اولترا نیز 95 ساعت دوام می‌آورد که عدد بی نظیری است.

شارژر این گوشی برخلاف رقیب خود 67 واتی است و مانند گلکسی اس 21 اولترا نیز افت داشته اما باز هم نسبت به آن قوی تر عمل می‌کند. این باتری از 37 دقیقه کاملا شارژ می‌شود. (نصف میزان زمان گلکسی اس 21 اولترا)

بیشتر بخوانید:

گلکسی زد فلیپ 3 (Galaxy Z Flip 3) ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

گلکسی زد فولد 3 (Samsung Galaxy Z Fold 3) ؛ قیمت و مشخصات فنی

جمع بندی: گلکسی اس 21 اولترا بخریم یا شیائومی می 11 اولترا

در بررسی و مقایسه دو گوشی گلکسی اس 21 اولترا و می 11 اولترا شاهد جدالی نسبتا برابر بودیم. در قسمت طراحی، هر دو گوشی از استانداردهای خوبی برخوردار اند و توانسته اند در قد و قواره یک پرچمدار گران قیمت ظاهر شوند. در خصوص اینکه کدام گوشی بهتر است و کدام را بخریم نمی توان اظهار نظر قطعی کرد چرا که هر دو گوشی در زمره بهترین های گروه خود هستند.

نمایشگر گوشی می 11 اولترا در نمونه خودش از بهترین نمایشگرهای موجود بازار است و در این زمینه اس 21 اولترا نیز سرآمد است. بهره‌مندی از نرخ نوسازی متغیر 10 تا 120 در اس 21 اولترا بی نظیر است و به بهینه سازی مصرف باتری کمک شایانی می‌نماید.

از طرف دیگر به نظر می‌رسد که دوربین می 11 اولترا حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد و باید در این قسمت با اختلاف دوربین های سه گانه پرچمدار شیائومی را برتر دانست. سخت افزار اگزینوس 2100 در برابر اسنپدراگون 888 تقریبا عملکرد یکسانی را به نمایش می‌گذارد. در زمینه های دیگر هم شاهد برابری نسبتا خوبی میان این دو رقیب بودیم.

سوالات متداول

در این بخش به برخی سوالات متداول مقایسه گلکسی اس 21 اولترا با شیائومی می 11 اولترا خواهیم پرداخت تا ببینیم در هر بخش کدام دستگاه برتری دارد.

دوربین کدام گوشی بهتر است؟

با بررسی آمارهای دگزومارک به نظر می‌رسد که شیائومی می 11 اولترا با مجموعه 3 گانه دوربین‌های خود شامل سنسورهای 50 مگاپیکسلی واید، 48 مگاپیکسلی پریسکوپ و 48 مگاپیکسلی اولتراواید امتیاز خوب 143 را کسب کرده است که این گوشی را صاحب دومین دوربین برتر در دنیای گوشی‌ها کرده است. حال آنکه اس 21 اولترا با دوربین 108 مگاپیکسلی‌اش حتی از گلکسی اس 20 نیز ضعیف‌تر عمل کرده است و در جمع 10 دوربین برتر نیز نیست.

سخت‌افزار کدام گوشی قوی‌تر است؟

در این بخش گرچه هر دو گوشی از جدیدترین پردازنده‌های بازار بهره‌مند هستند اما به طرز محسوسی عملکرد می 11 اولترا با اسنپدراگون 888 و البته چیپ گرافیکی آدرنو 660 بسیار بهتر از اگزینوس 2100 گلکسی اس 21 با چیپ گرافیکی مالی است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص مقایسه گلکسی اس 21 اولترا با شیائومی می 11 اولترا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    شرکت های گوشی ساز دارن مردم تلکه مکنن.خیلی راحت با احساسات وتنوع طلبی مردم بازی مکنن وپل درمیارن به همین سادگی

    پاسخ