;
coinex

استفاده از توکن NFT در کتابفروشی‌ پیرسون : توکن‌های غیرمثلی به کتابفروشی‌ها رسیدند!

استفاده از توکن NFT در کتابفروشی‌ پیرسون که یکی از بزرگترین ناشران دنیا است، منجر به افزایش فروش کتاب‌های الکترونیکی این ناشر خواهد شد.

یک ناشر کتاب‌های درسی دانشگاهی امیدوار است که با پیوست کردن NFT به کتاب‌های دیجیتالی فروش محصولات خود را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: آینده NFT ها در سال 2022 چگونه است؟

استفاده از توکن NFT در کتابفروشی‌ پیرسون

پیرسون (Pearson) ناشر کتاب‌های درسی از برنامه‌های خود برای استفاده از توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) جهت فروش بیشتر کتاب‌های درسی این انتشارات خبر داد.

به گزارش بلومبرگ، اندی برد (Andy Bird)، مدیرعامل پیرسون قصد دارد NFTها را به کتاب‌های درسی دیجیتال پیرسون بیافزاید. کاربران از این پس برای تهیه کتاب‌های دست دوم دیجیتالی می‌بایست هزینه اضافی پرداخت کنند. برد امیدوار است که شرکت پیرسون بتواند از این فناوری برای کسب پورسانت در فروش دست دوم کتاب‌های درسی خود استفاده کند؛ چون این کار معمولاً به صورت خصوصی از دانش‌آموزی به دانش‌آموز دیگر انجام می شود. وی در این راستا افزود:

فناوری‌هایی مانند بلاک چین و NFT به ما این امکان را می‌دهد تا در تمامی مبادلات یک کالا در طول عمری که دارد سهیم باشیم. امکان مشارکت در درآمدهای پایین دستی به نظر من واقعاً جالب است.

استفاده از توکن NFT در کتابفروشی‌ پیرسون : توکن‌های غیرمثلی به کتابفروشی‌ها رسیدند!

به عقیده اندی برد، کتاب‌های پیرسون به طور کلی هفت بار در طول عمر خود باز فروش می‌شوند. برد همچنین اعتقاد دارد که استفاده از توکن NFT در کتابفروشی‌ پیرسون به زودی اجرا خواهد شد. اندی برد در ادامه افزود:

ما یک تیم کامل داریم که روی پیامدهای متاورس و معنایی که برایمان دارد کار می‌کنند. حرکت به سمت متاورس در میان مدت سودآور خواهد بود. طبق انتظاراتی که داریم، ارزش بازار متاورس تا سال 2026 از 50 میلیارد دلار عبور خواهد کرد.

نشر پیرسون یکی از اعضای گروه نهادهای دانشگاهی علاقه‌مند به متاورس است. همین هفته گذشته بود که دانشگاه علم و صنعت هنگ کنگ (HKUST) اولین کلاس درسی خود در متاورس را راه‌اندازی کرد.

البته برنامه شرکت پیرسون برای استفاده از NFTها با انتقاداتی نیز از سوی جامعه مواجه شده است. برخی از فرهنگیان، لقب “انتشارات آکادمیک غارت‌گرانه” را به انتشارات پیرسون نسبت دادند. برخی دیگر نیز معتقدند هیچ استفاده‌ای از NFT در برنامه‌های فرضی پیرسون مشاهده نمی‌شود.

ایان کوترس (Ian Cutress)، تحلیلگر فناوری در توییت روز سه شنبه خود اعلام کرد که NFT تنها یک کلمه کلیدی است. چیزی که پیرسون آن را NFT می‌داند تنها یک کد است و باعث می‌شود خریداران کتاب‌های دست دوم برای فعال‌سازی کتاب‌های دیجیتال خود هزینه مشخصی را پرداخت کنند.

پیرسون در حال حاضر با درآمد سالانه 4.2 میلیارد دلار (طبق آمار 2021) یکی از بزرگترین ناشران جهان به شمار می‌رود. کتاب‌های درسی این ناشر در دبیرستان‌ها، کالج‌ها و دانشگاه‌های سراسر جهان تدریس می‌شود. به گزارش روز دوشنبه نشریه بریتانیایی تلگراف، پیرسون در حال ثبت رکورد درآمدی جدید در سال 2022 است. درآمد این شرکت در نیمه اول سال 2022 به 2.2 میلیارد دلار رسیده و سود این شرکت نیز در مدت مشابه 14 درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره استفاده از توکن NFT در کتابفروشی‌ پیرسون چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر