;
coinex

علت تاخیر در تحویل خودروهای سایپا چیست؟

شرکت سایپا در حالی برخی از محصولات خود را به علت تیراژ بالای تولید از قرعه‌کشی حذف کرده که هنوز علت تاخیر در تحویل خودروهای سایپا مشخص نیست!

سایپا چندی پیش اعلام کرد که روند تولید برخی از محصولات این شرکت به طوری است که دیگر مشمول قرعه‌کشی نیست و تنها با ثبت نام و واریز وجه می‌توان مالک خودرو شد. موضوعی که طبیعتا با استقبال عموم مردم و البته مصرف‌کنندگان واقعی روبر شد. اما حالا برخی متقاضیان خودروهای سایپا می‌گویند که این شرکت هنوز موفق به تحویل خودروهای قبلی که در فرایند قرعه‌کشی فروخته نشده است!

بیشتر بخوانید: خودروی اقتصادی TF21 جایگزین سمند و پژو 405 می‌شود

علت تاخیر در تحویل خودروهای سایپا

دولت جدید و به طور خاص وزارت صمت آن، مدت‌ها است که وعده حذف قرعه‌کشی خودرو را به مردم داده‌اند اما این نهاد اعلام کرده که این روند به طور تدریجی و حتی ممکن است در طول چند سال نهایی شود. اما در حال حاضر بخش کمی از وعده‌های وزارت متحقق شده و نه تنها فروش خودروسازان آزاد نشده بلکه کاملا زیرنظر وزارت رفته است و عملا خودروسازان حالا طرح‌های فروش خود را با نظارت صمت برگزار می‌کنند.

در همین حین، شرکت سایپا پیشگام حذف قرعه‌کشی برای چند مدل از خودروهای خود شد و 4 محصول کوییک، ساینا، شاهین و وانت پراید را از فرایند قرعه‌کشی حذف کرد تا تنها با ثبت‌نام در سایت کارخانه بتوان مالک خودرو شد.

علت تاخیر در تحویل خودروهای سایپا چیست؟

حالا که سایپا طرح‌های فروش محصولات خود را بدون قرعه‌کشی آغاز کرده است، متقاضیان می‌توانند تا زمان اتمام ظرفیت فروش، اقدام به ثبت‌نام و خرید خودروی مورد نظر کنند. این شرکت خودروسازی اعلام کرده که در این طرح به همه افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند، پس از تکمیل وجه خودرو تحویل می‌دهد.

این اخبار و وضعیت بیش از هرچیز به نظر حاکی از این بود که محصولاتی که از شمول قرعه‌کشی خارج شده‌اند،‌ به تولید کافی رسیده و در نتیجه خودروساز مشکلی در تامین و تولید آن‌ها ندارد. اما عملکرد و نحوه تحویل سایپا در مت اخیر، به نظر خلاف این تصور را مطرح کرده است.

گفته می‌شود کسانی که در سال گذشته و در جریان قرعه‌کشی‌ها از سایپا خودروی کوییک اس خریداری کرده‌اند، هنوز و حتی بعد از تکمیل وجه محصول را دریافت نکرده‌اند.

این متقاضیان می‌گویند حتی زمانی که با شرکت در این باره تماس می‌گیرند، سایپا علت را کمبود قطعه مطرح می‌کند،‌ اما این در حالی است که تولید دیگر محصولات سایپا با چنین مشکلی همراه نیست. در هر حال باید دید در نهایت این شرکت علت تاخیر 6 ماهه تحویل خودروهای سایپا را چه اعلام می‌کند!

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره علت تاخیر در تحویل خودروهای سایپا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام.درسته منم 27 فروردین 1401 ماشین زیر پامو فروختم و کوییک اس تکمیل وجه کردم با وجود گذشت 5 ماه بی ماشینی هنوز هیچ خبری از فاکتور شدن نیست.تا کی باید تحمل کنیم و صدامون درنیاد؟ هیشکی نمیخواد رسیدگی کنه؟

    پاسخ